Bloedonderzoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DragonBerry, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Vandaag heb ik mijn uitslagen van het bloedonderzoek ingezien (handig als je dat op het werk gewoon allemaal kan inzien)
    NU ben ik alleen benieuwd of jullie weten of er wat speciaals mee is, dan weet ik wat voor verhaal ik van de VK kan verwachten :p

Ik heb bloedgroep A, Rhesus positief, irregulaire antistoffen negatief en antigeen c klein is aanwezig....

En wat is precies antigeen c???

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Sorry dat ik het zeg, maar als je er geen kennis over hebt, kan je het net zo goed niet opzoeken toch? Je verloskundige laat het vanzelf weten als er iets bijzonders is - dat zou je hier niet willen lezen dat er ineens iets heel geks of gevaarlijks uit je bloed zou blijken toch?!

Het enigste wat ik me bij antigeen c kan indenken, is rhesusfactor c, waar sindskort op geprikt wordt.

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik zou dat ook
    lekker aan je verloskundige overlaten..
    ik studeer nu 5e jaar Voor anatoom/patholoog
    ik weet wel wat t is maar wil t niet zeggen stel
    je voor dat ik iets zeg wat
    helemaal niet klopt !

4. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Sorry voor de nieuwsgierigheid....

5. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    LOL je kan ook beter niet opzoeken :p je krigjt alle info die ej nodig hebt als je weer bij je vk komt.

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    toch vind ik het zo gek nog niet.. mijn gyn had me heel niet verteld dat ik rhesus negatief ben.. pas toen de hond een keer tegen mn buik was gesprongen en ik voor de zekerheid toch belde.. moest ik meten langs komen en heb daar een half uur gezeten zonder te weten wat er aan de hand was..

uiteindelijk vertelde ze me dat ik dus rhesus negatief ben en ze bang waren dat er misschien bloedtransfusie was geweest waardoor mn lichaam het kindje kon afstoten.. dus anti stoffen gekregen..

gelukkig is het goed gegaan..

maar voor hetzelfde geld had ik niet gebeld en was het wel fout gegaan.. nu let ik nog meer op en had het toch wel fijn gevonden als ik het meteen had geweten..

maar goed voor ts.. je kunt het toch googelen? maar het is idd wel zo dat je je straks misschien zorgen maakt om niets..

7. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ik zou het niet opgezocht hebben, nu zit je met vragen zonder antwoord.
    Maar vraag me af of je dat wel mocht, eerlijk gezegd.
    Als ik dat doe op mijn werk mag ik het komen uitleggen, ook al zijn het mijn eigen gegevens.

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik snap het heel goed en geef je groot gelijk dat je het opgezocht hebt! Het gaat toch om je eigen bloedwaardes? Alleen maar goed als je jezelf goed informeert. Beter teveel informatie dan te weinig. Zo zie ik het tenminste.

Maar wat het betekent, dat weet ik niet... Het bloedonderzoek staat me zelf ook nog te wachten.

9. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Toch blij dat niet iedereen het raar vind dat ik het heb opgezocht....
    Ik maak me totaal geen zorgen om hoe of wat, maar vind het meestal wel fijn als ik het van te voren al een beetje weet, zodat ik eventueel vragen kan stellen.....
    Wij mogen onze eigen gegevens wel gewoon inzien en heb het al vaker gedaan en was toen blij dat ik dat deed, anders had ik niet geweten dat ze meteen de ingreep deden....
    Maar goed morgen ga ik naar de VK en zal ik het misschien wel horen....

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja idd dan hoor je het wel.
    ik zou het niet weten

hier werd ik gebeld omdat er een uitslag niet goed was
    ik werd extra geprikt op b12 en foliumzuur i.v.m ik b12 tekort heb
    de uitslag was ontzettend hoog (1600) de vk had dit nog nooit gezien en dacht dat het niet goed was, maar dit kwam omdat ik een week daarvoor een injectie had gehad

11. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Vandaag weer bij VK geweest, bloeduitslagen waren daar nog niet aangekomen.... Dus nog 4 weken wachten!
    Wel het hartje gehoord! :D

Deel Deze Pagina