recept lekkere ovenschotel

Discussie in 'De lounge' gestart door Porsche, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hallo allemaal.

Wie heeft er een lekker en makkelijk recept voor een ovenschotel ..

Ik lees het graag.

Groetjes ..

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind preischotel heel erg lekker. Gehakt met prei en kerrie en kaas bakken. Een laag geprakte aardappelen op de bodem van de schaal...prei/gehaktmengsel erop..nog een laag aardappelen. Dan beetje kookroom eroverheen, met een vork inprikken zodat het erin zakt. Laag kaas erover. 20 min op 180 graden en 3 minuten op het laatst op de grillstand zodat de kaas een knapperig korstje wordt.

Kan overigens ook met bloemkool, broccoli of boontjes.

3. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik maak vaak iets gelijkaardigs: gehakt + groenten + puree. Daarover doe ik kaassaus en hop in de oven. Heel simpel :)
    Groenten kan overigens vanalles zijn. Heb het gemaakt met spinazie, andijvie, broccoli en pompoen.

Iets anders waar ik zelf straks van ga smullen: witlof in ham, puree en uiteraard kaassaus! Heb er zoveel zin in :D

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Pasta en broccoli koken.
    Dan in de ovenschaal met een paprika in stukjes, hamblokjes, verse bieslook en een bekertje creme fraiche. Kaas erover.
    En dan 20 min op 180 graden.

Wraptaart is ook erg lekker.
    Gewoon met een groente/vleesprutje, wat je normaal op je wrap zou doen.
    Gebruik een taartvorm die even groot is als je wraps. Doe als eerste een klein beetje prutje, anders plakt je onderste wrap te vast. Dan om en om prutje en wrap en eindigen met een wrap en dan geraspte kaas erover. 15 min op 180 graden.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  6. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
  7. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
  8. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik vind een cottage pie altijd lekker!

Gehakt met klein gesneden groenten, zoals ui/ wortel/paprika of wat dan ook. Bakken in een wok, dan doe ik daar een vleesjus bij in een ovenschaal. Daarover aardappelpuree en dan een pittige kaas( cheddar) en in de oven. Heerlijk;)

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Deel Deze Pagina