Hallo allemaal. Wie heeft er een lekker en makkelijk recept voor een ovenschotel .. Ik lees het graag. Groetjes ..
Ik vind preischotel heel erg lekker. Gehakt met prei en kerrie en kaas bakken. Een laag geprakte aardappelen op de bodem van de schaal...prei/gehaktmengsel erop..nog een laag aardappelen. Dan beetje kookroom eroverheen, met een vork inprikken zodat het erin zakt. Laag kaas erover. 20 min op 180 graden en 3 minuten op het laatst op de grillstand zodat de kaas een knapperig korstje wordt. Kan overigens ook met bloemkool, broccoli of boontjes.
Ik maak vaak iets gelijkaardigs: gehakt + groenten + puree. Daarover doe ik kaassaus en hop in de oven. Heel simpel Groenten kan overigens vanalles zijn. Heb het gemaakt met spinazie, andijvie, broccoli en pompoen. Iets anders waar ik zelf straks van ga smullen: witlof in ham, puree en uiteraard kaassaus! Heb er zoveel zin in
Pasta en broccoli koken. Dan in de ovenschaal met een paprika in stukjes, hamblokjes, verse bieslook en een bekertje creme fraiche. Kaas erover. En dan 20 min op 180 graden. Wraptaart is ook erg lekker. Gewoon met een groente/vleesprutje, wat je normaal op je wrap zou doen. Gebruik een taartvorm die even groot is als je wraps. Doe als eerste een klein beetje prutje, anders plakt je onderste wrap te vast. Dan om en om prutje en wrap en eindigen met een wrap en dan geraspte kaas erover. 15 min op 180 graden.
Zuurkool met kaascrumble - Recept - Allerhande - Albert Heijn Deze is ook een groot succes hier en ook nog een super makkelijk te maken.
Broccolischotel Met Kippenragout recept | Smulweb.nl Maar dan zonder aardappelen maar wel met rijst. Heerlijk
Ik vind een cottage pie altijd lekker! Gehakt met klein gesneden groenten, zoals ui/ wortel/paprika of wat dan ook. Bakken in een wok, dan doe ik daar een vleesjus bij in een ovenschaal. Daarover aardappelpuree en dan een pittige kaas( cheddar) en in de oven. Heerlijk