Aanvraag WW

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Hopefor2, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Goeiemorgen,

Over vier weken eindigd mijn verlof. Mijn contract is niet verlengd tijdens het verlof dus zit in de WAZO.
    Nu wilde ik eergisteren de aanvraag WW invullen, en stond dat je je laatste werkgever moest invullen en zo ook de uren die werkte voor je in de WW komt. Ik moest hier de laatste week voordat de WW in zal gaan invullen maar zit natuurlijk nog in de WAZO dan. Moet ik wel gewoon gewerkte uren invullen of hoe moet ik dit aanpakken?

Bedankt, Gr. Hopefor2

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hopefor2,

Je contract is tijdens de WAZO niet verlengd en je moet nu WW aanvragen. Je vraagt je af hoe je de gewerkte uren moet invullen.

Wat jammer dat je contract niet is verlengd.

Om nu de WW aan te vragen ga je naar Werk.nl. Bij het aanvragen van de WW kies je voor:
    een aanvraag WW na het beëindigen van de Ziektewet-uitkering. Dit is de eerste optie.

De WAZO kun je zien als een Ziektewet-uitkering. Je hoeft dan geen gegevens over de gewerkte uren aan te leveren over de afgelopen periode.
    Wij raden je aan de uitkering zo’n twee weken voor de eerste werkloosheidsdag aan te vragen.

Ik wens je veel succes!
    [FONT=&quot]
    Petra
    UWV Webcare Team[/FONT]

Deel Deze Pagina