Begin januari mijn Iphone ter reparatie aangeboden via Mediamarkt. Nu is dit een heeel lang slopend verhaal geweest met heel veel 'raar' gedoe, maar ga ik jullie even besparen. Vrijdag kreeg ik na zes weken eindelijk het bericht dat ik mijn telefoon kon ophalen. Echter bleek bij aankomst dat het toestel niet gerepareerd is, maar vervangen moet worden (zie foto). Nu moest er bij de klantenservice nog wel even naar het logistiek centrum gebeld worden. En ontving ik dus deze mail: Allereerst onze welgemeende excuses voor het feit dat u zo lang wacht en een hoop correspondentie en miscommunicatie. Wij hebben ons best gedaan om het toestel te laten repareren voor u. Na dat de technische dienst van Apple heeft aangegeven dat het toestel niet te maken is hebben wij het doorgestuurd naar een andere reparateur die ook bevoegd is om Apple reparaties uit te voeren. De technische dienst heeft toen een prijsopgave gemaakt voor het vervangen van display, luidspreker en aansluiting. Daarmee bent u akkoord gegaan en u verwachte uiteraard dat het ook gemaakt kon worden. Helaas had deze technische dienst blijkbaar te vroeg conclusie getrokken, toen ze het toestel na uw akkoord wilden gaan repareren bleek dat niet mogelijk te zijn. Zoals Apple al had aangegeven, is het toestel te beschadigd geraakt door het val om het nog te kunnen herstellen. U geeft aan dat de problemen er al waren voor dat de telefoon beschadiging had. Helaas bent u toen niet naar onze servicebalie gekomen want zonder beschadiging zou uw toestel uiteraard onder de garantie vallen. Wij kunnen daardoor helaas niet meer vaststellen dat het defect voor de val al aanwezig was. Beide technische diensten hebben aangegeven dat de telefoon te beschadigd is om het nog te kunnen repareren. Ik heb vandaag met de technische dienst gebeld en die geven aan dat de enige mogelijkheid is een nieuw toestel voor het bedrag van 643.21 euro, zo als in de eerste prijsopgave is aangegeven. Graag horen wij of u hier gebruik van wil maken of dat u uw toestel ongeprepareerd retour wil hebben. Omdat wij het heel vervelend vinden dat u zo lang wacht, willen wij u een cadeaubon t.v.v 25 euro aanbieden voor het ongemak. Deze kunt u bij onze servicebalie ontvangen na het laten zien van deze e-mail. Nu even mijn vraag: op de laatste prijsopgave (plus het reparatierapport) staat dus niet het bedrag van 643 euro, maar 384. Wat is dan bindend? Want ik heb namelijk geen vierde herziene prijsopgave van 643 ontvangen, maar alleen de conclusie plus het te betalen bedrag zoals er op de foto staat.
Als ik het zo zie zou je bij apple een refurbished toestel krijgen voor €384,-. Mediamarkt biedt een nieuw toestel aan voor €643,-. Dus dat is de keus een nieuwe of een opgelapte.
Zoals ik het kan lezen kan je een vervangend (gebruikt) exemplaar kopen voor €384,- neem aan dat ze je geen nieuw toestel geven voor €384,- Of even bellen om uitleg?
Heb ik net gedaan. Nu schijnt er weer een vervangend toestel onderweg te zijn vanuit Zo en hoe! Bij de klantenservice van Alexandrium blijven ze er echter bij dat ik 600 nogwat moet betalen. Als ik de algemene klantenservice bel dan geven ze aan dat ik de telefoon op kan halen voor de laatste verzonden prijsopgave + de prijs op het reparatierapport. Daar heb ik akkoord op gegeven en anders hadden ze eerst een prijsopgave moeten sturen waar kenbaar werd gemaakt dat het bedrag alsnog hoger zou uitvallen. Nu kreeg ik echter weer de meid van de locatie aan de lijn en die blijft hoog en laag beweren dat zij gelijk heeft. Moedeloos wordt ik ervan.
Als ik het zo lees dan is er alleen een diagnose gedaan waaruit blijkt dat het niet te repareren valt, ik zou zeggen, alleen diagnose kosten betalen en zelf een nieuw toestel regelen (niet via Mediamarkt).Ze kunnen je niet verplichten tot het doen van een aankoop ,daar ben je vrij in.
Klopt. Wij komen om die reden er ook niks meer. Maar ik denk idd 643 voor een nieuwe of 384 voor een refurbished.
Ik heb geen antwoord voor je, maar ik vond het wel.het toppunt van arrogantie dat als Apple zelf aangeeft de telefoon niet te kunnen repareren, dat Mediamarkt Dan denkt "o, bij Apple weten ze niet waar ze het over hebben... en het vervolgens naar de plaatselijke reparateur stuurt Als ik (snel) je bericht leest ik idd een refurbished aanschaffen niet bij de Mediamarkt.
Ik kan je bon niet goed lezen, maar volgens mij geeft Apple geen refurbished telefoons, maar reassembled. Dan heb je dus een nieuwe telefoon.