Wie heeft ook 1408 gezien?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by mamavanukkie, Oct 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Gisteravond was deze film op tv. Maar zit me echt af te vragen of er 2 versies van zijn..

Een paar weken geleden was ik in Belgie op vakantie en deze film kwam op een Belgische zender, maar met een heel ander einde dan gisteren.

In Belgie werd hij toen de kamer in brand stond wel gered door de brandweer en kwam hij weer in het ziekenhuis maar wel in NY, zijn vrouw was er ook bij en hij ging bij haar wonen. Hij had toen zijn bandrecorder weer teruggekregen met daarop de stem van zijn dochtertje. Toen hij dat afspeelde liep zijn vrouw met een doos in de gang die ze liet vallen toen de dat hoorde.

Gisteren ging hij dood en werd begraven en kwam die olin naar de begraafplaats.

Wie heeft deze film toevallig ook 2 keer gezien? Mijn vriend wist ook nog dat hij anders afliep.

Vind het erg apart, vandaar:(

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb geen 2 versies gezien, alleen die van gister avond, ik vond het zo'n raar eind, en hoe jij het zegt die andere versie vind ik veel logischer klinken dus ik heb het even op gezocht,

op internet staat ook dat hij het overleeft,terug komt bij zijn vrouw,en dat hij dat bandje afspeelt en de stem van zijn dochter is te horen. dus ik denk dat er indd 2 versies zijn.
    jammer dat gister niet die andere versie was want dan had ik meer van de film gesnapt als nu :p

3. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ik heb alleen de versie gezien dat ie het overleeft en het bandje afspeelt. Heb het gister niet gezien. Heb ooit de dvd gehuurd denk ik;)
    Ook vreemd dat er twee totaal verschillende eindes zijn:(.

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Je hebt wel vaker een film met verschillende einden.. is ook zo met ... potverdrie, ben ik de naam van die film kwijt.. ben al druk aan het googelen.. Ach, gaat over een vrouw die ineens in de bus of metro zweepslagen op haar rug krijgt, spijkers in haar handen krijgt als ze in bad ligt, bezeten wordt en nog veel meer... Maar goed, daar kan je bij de dvd kiezen uit 3 verschillende einden volgens mij, kunnen er ook 2 zijn.

Maar om terug te komen op 1408, heb gister stukjes gezien, keek naar Popstars, en zodra daar reclame was keek ik naar 1408. Wil hem zeker nog een keer zien, en dan wel helemaal!

Xx

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hehe! Ik bedoelde Stigmata! Zo, ben ik daar ook eerst weer rustig over...

6. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Heb 'm al een keer eerder gezien, maar dat van de twee eindes ken ik niet..

7. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik zat gisteravond toch even sterk aan mezelf te twijfelen:p toen ik dat einde zag. Ik had ook nog nooit gezien dat een film meerdere eindes kan hebben;)

8. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb alleen het boek gelezen. :D

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Wij hebben hem op DVD gezien (België) en hij overleefde het inderdaad... Wel vreemd dat er zo 2 eindes zijn he...
    Die film met Will Smith heeft dat ook! I am Legend was op DVD anders dan in de bioscoop...

10. 4days

4days Niet meer actief

Ja? Wat was er dan anders aan? Ik heb hem in de bios gezien en op tv, maar kan me geen verschil herinneren...

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik zat het mezelf gister ook al af te vragen hoe dat nou toch kan. Wij hebben de film op dvd en daar overleeft hij het inderdaad en gister niet. Begon ook zwaar aan mezelf te twijfelen.

Ben ook wel benieuwt wat er anders wat aan i am legend.

12. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    was een raar einde gisteravond..
    het einde wat jullie vertellen klingt een stuk beter...

13. 4days

4days Niet meer actief

Ik geloof in het boek overleeft hij het ook...

14. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb ook de dvd gezien en daar overleeft hij inderdaad.

Wel raar dat ze dan niet de dvdversie uitzenden.

15. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Volgens mij heb ik die film ook gezien..
    Das toch met die rare kamer? :p

16. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    the alternate sad ending:
    YouTube - 1408 - Alternate Ending

the theatre ending:
    YouTube - Room 1408 Good Ending -HD-

Een van de commentaren zegt:
    In the "original" ending, Enslin dies. In the pre-screenings, audiences thought it was too much of a downer so a second ending was shot, the ending here labeled the "good" ending. This is the one that appeared in most theaters, except for a few that showed the one where he died. Some DVD sets contain both and some do not.

17. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Toch raar dat ze dan niet 1 einde aanhouden:(

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik had ook alleen het einde gezien waarin hij het overleefde.. en net even het einde gekeken waarin hij dood ging..

maar toch vind ik het eind waarin hij overleefd, en hij en z'n vrouw hun dochtertje horen op de tape, het mooist

19. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,040
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Ik vond het ook al zo'n vreemd einde, kon me het ook niet zo herinneren. Maar de film heeft dus 2 verschillende einde's.....

Vind het trouwens best een enge film.

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Soms heb je op dvd's een extra-menu. Dan heb je allerlei extra's zoals; the making of...., bloopers en ook een alternatief eind.
    Dus waarschijnlijk is gisteren het alternatieve eind uitgezonden... raar hoor. Lijkt me toch dat je het origineel uitzendt..??!!

Share This Page