Dat snap ik, hij is ook wel echt man (en daar heb ik echt niks op tegen) maar dit is toch geen wonder van de natuur? Dat bedoel ik eigenlijk. Technisch gezien is het helemaal niet bijzonder
Verder vind ik het toch wel een beetje sneu voor die kindjes die geadopteerd zijn en dan vooral de keuzes die ze maken dat ze verhuizen en dat ze hem door een misverstand van school houden en 2 kinderen erbij krijgen en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hun 'ouders' homomannen zijn (waar ik niks op tegen heb) maar eigen lesbi's en vrouwen zijn... en dat ene jochie heeft ook nog syndroom van asperger... echt heel sneu...
Ik vond ze juist behoorlijk egosistisch, of ligt dat aan mij? Die jongens werden van school afgestuurd door de hele situatie? Wat doe je je kind aan in zo'n situatie? Ik vond het heel zielig voor die jongens. Ik kan me goed voorstellen dat je je man voelt terwijl je in een vrouwenlichaam zit, dat je dan ook graag man wilt zijn, maar dat hij (zij) ook nog zwanger wil worden, dat vind ik niet kunnen, zeker niet tegenover die oudere jongens!!! Waaruit bleek dat ze een groot hart hadden?
Ik heb de reportage gezien en heb er een beetje mixed-feelings bij. Moeilijk om uit te leggen en wellicht zal niet iedereen het begrijpen maar ik ga toch mijn best doen om het (proberen) uit te leggen. Ik zelf kan me er niet in verplaatsen dat je geboren bent in een verkeerd lichaam en dus liever van het andere geslacht zou zijn.. Maar goed, ik heb er niets op tegen en dat is een keuze die iedereen voor zich zelf moet maken. Wel vindt ik het niet kunnen dat als je kiest om verder te leven als het andere geslacht (van vrouw naar man in dit geval), je toch nog zwanger raakt omdat je je geslachtsdelen nog hebt behouden. Als je dan wil leven als man en eruit wil zien als man, is helemaal prima maar kies er dan niet voor om alsnog zwanger te worden. Zwanger zijn is een vrouwen ding, dat hoort niet bij een man. Persoonlijk kreeg ik er echt kriebels van, iemand die er op en top uit zag als man en leeft als een man, een baby in zijn buik heeft. Als vrouw vindt ik dat echt niet kunnen.. Maar dat is mijn mening. Ook vondt ik het indd erg sneu voor de kinderen. De oudste leden echt flink onder de situatie, verhuizen andere school enz.. En dan nog de baby die gebaard is door zn vader, leg dat maar eens uit als die ouder is.. Nogmaals hoewel ik niet begrijp dat je zal willen leven als het andere geslacht, heb ik er geen problemen mee maar a.u.b ga dan niet je geslachtsdelen gebruiken om een kind te dragen en te baren. Dat hoort niet bij een man óók niet als je omgebouwd bent.