Boeken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door disneymama88, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal!

Ik weet niet of het hier mag, maar ik kon nog niets vinden.

Ik wil graag weten of er nog meer boekengekken zijn zoals ik en van welk genre jullie dan houden?

Zelf hou ik er van romans en fantasy zoals Harry Potter, Lord of the Rings, Twilight en mijn nieuwe verslaving de boeken van Julie Kagawa!

2. Moli

Moli Niet meer actief

Ik ben ook wel een boekengek met uit een lopende genre.

- 50 shades
    - 90 serie
    - mijn man
    - stouter
    - crossfire
    - csi
    - twilight
    - charmed

Toch vooral de misdaad en de erotische/sm boeken.

3. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Charmed hou ik ook erg van al heb ik dan meer met de tv serie dan de boeken! 50 shades heb ik ook gelezen en gezien (al viel de film me tegen, had jij dat ook?).
    Maar die andere ken ik niet!

CSI en Twilight wel natuurlijk!!

Verder ben ik ook gek op de boeken van Dan Brown, Jill Mansell, Jane Austen, de auteur van P.S. I love you (ben de naam even kwijt) en Sophia Kinsella en zo zijn er ook nog veel andere waar ik van hou. Uiteindelijk ook wel uiteenlopend ;)!

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #4 amdaa, 2 mei 2015
    Laatst bewerkt: 2 mei 2015
    Dan vind je de hungergames trilogie en de boeken van Veronica Roth ook leuk denk ik.

5. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Klopt helemaal! Die heb ik ook hahaha, ik heb er zoveel gelezen en in mn kast staan dat ik soms niet eens meer weet welke ik er heb staan!

6. Moli

Moli Niet meer actief

Ik vond de boeken van charmed leuker dan de serie maar dat komt misschien ook omdat die pockets zo lekker in de hand lagen en je er zo door was.

50 shades, toen ik hem voor het eerst zag vond ik hem wel leuk al vond ik de "scenes" ;) in mijn hoofd spannender ofzo, de tweede keer viel hij me wel tegen.

Dan brown, ja ook geweldig! en de films ervan ook.

Hunger games, ook fan van haha kan niet wachten tot het eind van het jaar totdat daar deel 4 van in de bios is.
    Ik vind de sprankeling tussen peeta en catnis in de film zoo goed weer gegeven.

Lees je ze op een tablet/e-reader of allemaal als boek?

7. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Ik lees alles uit boek, kan ben ik bang niet wennen aan een e reader en ben nog van de oude stempel ;)!

Ja Katniss en Peeta hebben echt een chemistry, geweldig!! Zelfde vind ik van de films van Divergent, helpt ook mee dat ik Theo James een geweldig lekker ding vind :D hahaha!

Ik heb eerst de tv serie ontdekt van charmed en later pas de pockets, dat scheelt mss wel! En ook dat ik helemaal fan ben van Alyssa Milano (mn dochter is naar haar vernoemd) als Phoebe!

Ik denk dat ik de film van 50 tegen vond vallen door de acteurs, had zelf hele andere in gedachten, maar ik weet dat andere er helemaal wild van zijn hahaha dus kan aan mij liggen ;)!

8. Moli

Moli Niet meer actief

Het liefst lees ik ook alles uit boek maar helaas heb ik daar het geld niet voor aangezien ik zo 1 boek per avond weg lees.

Baantjer kan ik trouwens ook wel waarderen.

9. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Ja dat ken ik! Ik had woensdag 3 boeken gekocht (Blood of Eden serie) en gistermiddag alle 3 uit! Deze waren gelukkig €10 per stuk dus dan is het nog goed te doen! Normaal zijn de boeken die ik lees €30 per stuk!

Baantjer heb ik nooit veel om gegeven weet niet waarom, mss dat de boeken anders zijn, maar de serie vond ik nooit zo. Zowiezo heb ik meer met Engelse schrijfsters en schrijvers dan met Nederlandse, weet niet wat het is..!

Ohja gewoon simpele romannetjes historische of anders verslind ik ook haha!

10. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ja ik ben ook gek op boeken! idd lord of the rings, twilight, diverdent,hunger games enzo. nu heb ik ook de game of thrones en the mazerunner gedownload. (e-reader) ben nu de reiziger (outlander)aan het lezen. Is nu een serie van bezig op HBO. echt een aanrader! gaat over een engelse vrouw in 1945 die in schotland op vakantie gaat met haar man en ze komt per perongeluk terecht in het jaar 1743. daar wordt ze gevangen genomen door een schotse clan. heel spannend en ook romantisch, ze wordt verliefd op een schotse man (ook een hottie in de serie)

11. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Hmm klinkt goed! Die ga ik eens opzoeken!!

12. Moli

Moli Niet meer actief

Heb jij trouwens een bepaalde winkel/webshop waar je "goedkoop" je boeken koopt?

13. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Nee ik koop mn boeken meestal bij ons in de boeken shop of op bol.com. Vaak heb je daar ook 2e hands die nog gewoon goed zijn, scheelt ook wel!

14. Moli

Moli Niet meer actief

Ik kijk ook vaak bij de kringloop maar slaag er niet altijd.

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn voorkeur gaat uit naar waargebeurde verhalen en thillers
    Bijv. Er komt een vrouw bij de dokter, geweldig boek. Op dit moment lees ik: ik ontsnapte uit Auschwitz.

De twilight boeken heb ik ook allemaal gelezen, ook erg goed! De boeken van Karin Slaughter vind ik ook goed. Een boek moet me direct aanspreken anders zal ik 'm niet snel lezen. Ik kijk vaak op een braderie of rommelmarkten. Laatst had ik drie boeken over de oorlog voor 10,- terwijl de boeken nieuw nog 50,- bij elkaar zouden kosten.

16. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Nee is lastig, ik weet soms ook niet naar wat voor boek ik op zoek ben, bekende boeken heb je al gelezen en soms lijkt de achterkant van een boek leuk of niet en dan blijkt het t tegenovergestelde te zijn! lastig hoor!!

17. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik lees ook heel veel, iedere dag. Het is echt mijn hobby :)

Mijn favourite schrijvers;
    - Sharon Bolton (is écht een aanrader)
    - Stephen King
    - James Patterson
    - Harlan coben
    - Robin Cook

En m'n favo nl schrijvers;
    - jet van Vuuren
    - Simone van der Vught
    - Loes' den hollander
    - Linda van Rijn
    - suzanne Vermeer

Ik heb net de nieuwste van v Rijn gedownload, ga er zo in beginnen :D

18. Moli

Moli Niet meer actief

Ik vind waargebeurd heel moeilijk om te lezen omdat ik me er teveel in meeleef. Ik heb het boek "haar naam was Sarah" ook maar voor de helft gelezen omdat ik door de tranen de letters niet meer zag:).

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.266
    11.877
    113
    In het genre fantasy à la lord of THE rings moet je echt eens kijken naar de boeken van Raymond Feist. Echt goed. Beter dan Tolkien. Heeft ook mega veel delen in de serie, dus dan kan je vooruit :)

20. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Veel delen is nooit weg, maar volgens mij heb ik wel een boek ervan proberen te lezen, maar kwam ik er niet doorheen (had ik ook met lotr, was heel moeizaam terwijl ik toch een makkelijke lezer ben), al kan het ook een ander zijn hoor!! Toen ben ik begonnen aan de boeken van de ijzerfae van Julie Kagawa, die zijn €10 per boek en zijn zooooo verslavend. Heb net de serie van blood of eden gekocht en verslonden!!
    Waargebeurde verhalen vind ik soms fijn, soms ook niet. Ligt er net aan hoe erg ik me er in kan leven! Ben nogal een emotioneel Trutje hahaha dus dan snap je wel hoe of wat ;)!
    @Mitsy heb je het boek van Patrick van Rhijn al eens gelezen? Gaat over een man die vecht voor de voogdij zijn dochtertje, heel mooi!

Deel Deze Pagina