'Danone fout met reclame over borstvoeding' | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl 'Danone fout met reclame over borstvoeding' Levensmiddelenconcern Danone is door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) opgeroepen te stoppen met zijn campagne over borstvoeding in Turkije. Foto: Thinkstock Dat meldde de Britse krant The Independent zaterdag. In de campagne wordt gewaarschuwd dat moeders mogelijk niet voldoende moedermelk hebben om hun kind te voeden. Danone suggereert dat tekort aan te vullen met melkpoeder. In de jaren '70 leidde een soortgelijke campagne van concurrent Nestlé tot een boycot. Volgens Danone hebben zowel de WHO als Unicef hun goedkeuring gegeven aan de campagne, maar beide organisaties ontkennen dat tegenover The Independent. Danone mag het logo van de WHO niet meer gebruiken op de verpakking van het melkpoeder
zo dat is echt een superslechte reclame zeg!! Vrouwen zijn vaak in het begin onzeker bij bv en daar haken ze lekker op in .
Ik vraag me wel af hoe "dwingend" zo'n oproep is.... Staat er bijvoorbeeld een straf op als ze het niet doen? En let wel: een boete van, bijvoorbeeld, 100.000 euro betalen is natuurlijk geen straf! Dat betalen ze gemakkelijk terug uit de reclame-inkomsten... De uitspraken van de Reclame Code Commissie in Nederland zijn bijvoorbeeld ook niet juridisch bindend. Bedrijven kunnen ervoor kiezen deze naast zich neer te leggen en vrolijk door te gaan.
Wat een lomperds! Beetje stoken in het natuurlijke proces van bv, en onzekerheid zaaien bij jonge mama's! Grrrrrrrrrrr. Ik gaf mijn kind al geen Danoontje, maar voel nu veel voor een danone-boycot
Het gaat hier ook niet over 'Danoontjes' zoals wij de toetjes kennen. Het gaat gewoon om kunstvoeding/poedermelk van het merk Danone.