Danone fout met reclame over borstvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Polletjepiek, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

'Danone fout met reclame over borstvoeding' | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

'Danone fout met reclame over borstvoeding'

Levensmiddelenconcern Danone is door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) opgeroepen te stoppen met zijn campagne over borstvoeding in Turkije.

Foto: Thinkstock
    Dat meldde de Britse krant The Independent zaterdag.
    In de campagne wordt gewaarschuwd dat moeders mogelijk niet voldoende moedermelk hebben om hun kind te voeden. Danone suggereert dat tekort aan te vullen met melkpoeder.
    In de jaren '70 leidde een soortgelijke campagne van concurrent Nestlé tot een boycot.
    Volgens Danone hebben zowel de WHO als Unicef hun goedkeuring gegeven aan de campagne, maar beide organisaties ontkennen dat tegenover The Independent. Danone mag het logo van de WHO niet meer gebruiken op de verpakking van het melkpoeder

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.318
    2.599
    113
    zo dat is echt een superslechte reclame zeg!! Vrouwen zijn vaak in het begin onzeker bij bv en daar haken ze lekker op in .

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik vraag me wel af hoe "dwingend" zo'n oproep is.... Staat er bijvoorbeeld een straf op als ze het niet doen? En let wel: een boete van, bijvoorbeeld, 100.000 euro betalen is natuurlijk geen straf! Dat betalen ze gemakkelijk terug uit de reclame-inkomsten...

De uitspraken van de Reclame Code Commissie in Nederland zijn bijvoorbeeld ook niet juridisch bindend. Bedrijven kunnen ervoor kiezen deze naast zich neer te leggen en vrolijk door te gaan.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.334
    11.194
    113
    Wat een lomperds! Beetje stoken in het natuurlijke proces van bv, en onzekerheid zaaien bij jonge mama's! Grrrrrrrrrrr. Ik gaf mijn kind al geen Danoontje, maar voel nu veel voor een danone-boycot

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Haha iid made in de usa hier geef ik die rommel ook niet. Gewoon yoghurt en soms yoghurt met vanille

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Oei

7. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Oeps... sloridig

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het gaat hier ook niet over 'Danoontjes' zoals wij de toetjes kennen. Het gaat gewoon om kunstvoeding/poedermelk van het merk Danone.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad, in sommige landen heeft danone zoveel producten. Denk aan houdbare melk, boter etc.

Deel Deze Pagina