A.s. woensdag heb ik een sollicitatiegesprek en wil natuurlijk goed voor de dag komen. Ik heb wel een pak (jasje met pantalon), maar vind dat in dit geval misschien iets té. Het gaat om een functie als receptioniste/gastvrouw in een grote keukenzaak. Bedrijfskleding hebben ze niet. Dus dames; Wat is nu representatieve kleding voor deze functie? Zou bijv. een pantalon met een blouse en een leuke accessoire (sjaal bijv) iets zijn? Een jurkje met zwarte legging, kan dat? Of toch dat pak? Ik ben er duidelijk een tijdje uit geweest
Persoonlijk zou ik geen legging doen, te casual. Mooi pak is toch perfect? Je bent in die functie het visitekaartje van hun bedrijf. Succes alvast!
Ik zou een simpele blouse met colbert jasje en een mooie donkere spijkerbroek aandoen. Eronder hoge pumps dragen en bij het blousje een lage hals en een grote opvallende ketting omdoen.. Simpel, niet te overdressed maar toch netjes en representatief
Inderdaad, kijk ook even naar het weer. Je wil toch ook niet helemaal bezweet aankomen, omdat je je mooie (maar onwijs warme) pak hebt aangetrokken.
Ik zou ook gaan voor pak. Desnoods je jasje pas aantrekken als je voor de deur staat. En een wit blousje er onder... (En je kunt ook even onopvallend shoppen in de betreffende keukenzaak, desnoods buiten even langs lopen zonder naar binnen te gaan... Kun je even zien wat ze daar gemiddeld genomen dragen en dan zelf net iets netters uit de kast trekken ) Als gastvrouwe ben je het visitekaartje van het bedrijf.. Dus moet je uitstralen wat het bedrijf uitstraalt. Dat moet lukken als je even vantevoren een sneakpreview doet van het weekend
Ik vind een jurkje (met blote benen neem ik aan want een legging is te casual?! ) dus echt niet representatief voor deze baan.. Zoals iemand anders al zei, je bent een visite kaartje van bet bedrijf en ik vind persoonlijk dat je daarbij niet te bloot gekleed kan zijn maar gewoon netjes bedekt.. Maar dat is mijn mening...!
Dat is een goede! De komende dagen wordt het natuurlijk wat warmer. Goh, ik geloof dat ik toch maar even naar de stad moet, want ik denk niet dat ik het met mijn huidige garderobe ga redden
Jasje uit tot je er bent.. Je zit er hooguit een uur. Dat red je wel toch? Blote lichaamsdelen worden meestal niet gewaardeerd in een dergelijke functie Blote lichaamsdelen in je jasje... Zoals blote armen ziet echter niemand
Maar een mooi bedekt jurkje hoeft niet te bloot te zijn toch? Ik zou het zelf vreemd vinden om met 25 graden een sollicitant te ontvangen met een lange broek, blouse en jasje terwijl half Nederland er zomers bij loopt.
Blousje op een nette broek (geen spijkerbroek!) Jurkje is te casual en pak denk ik inderdaad een beetje te, zeker als het heel warm is...
Ik persoonlijk vind een zomers jurkje niet bedekt genoeg voor deze functie een jurkje met mouwen tot de elleboog en en rok tot de knie en daaronder een huidskleurige panty en pumps vind ik dan nog gaan.. (Met deze mening kijk ik dus echt naar de baan he, of het daarbij past! Want een zomers jurkje in een kledingzaak vind ik dan weer heel erg leuk )
Precies dat Zelf vandeweek nog gesolliciteerd (2e gesprek.. Eerste gesprek was het 25 graden en droeg ik net zo veel kleding maar ander kleurtje ) In pak, blousje en zelfs nog een hemdje eronder. Eenmaal thuis eerst douchen dus! Maar maandag gaat het contract op de post Dus ja, dat was het wel waard.
Zou ook voor het pak kiezen. Desnoods een mooie mouwloze blouse-achtige top erbij zodat je die evt uit kunt trekken? Maar zou zeker een eerste indruk willen maken met het pak. In die functie zul je denk ik ook in iets dergelijks lopen (of mogelijk ipv de pantalon dan een rok en panty). Maar kies vooral ook iets waar je je fijn in voelt!
Gezien de functie zou ik toch kiezen voor je nette pak! Evt een hemdje/topje ipv bloesje onder het jasje... en zoals gezegd... het jasje pas aan trekken vlak voordat je naar binnen gaat. Ik heb ook meerdere sollicitatiegesprekken moeten doen met tropische temperaturen... en toch altijd in "jasje/dasje" gelopen... ondanks de temperaturen. Heel veel succes in ieder geval!
Dankjewel! (Overigens houdt dat wel in dat ik nu elke werkdag... Weer of geen weer "jasje/dasje" op werk dien te verschijnen. Enkel achter je eigen bureau mag het jasje uit... Maar zodra je je over de gangen beweegt dien je het aan te hebben. Zo streng qua kleding... Is voor mij echt helemaal nieuw Vandeweek shoppen dus! En ook wat van die mouwloze tops dus... Anders smelt ik echt!)
Geen jurkje en ook zeker geen spijkerbroek. Vooral een jeans vind ik echt zo niet kunnen voor sollicitatie. Je kunt beter overdressed dan underdressed zijn. Overigens vind ik een heel pak ook niet nodig, een pantalon met een mooie blouse vind ik netjes genoeg. Niet te opvallende sieraden ook, dus geen hele grote oorbellen en/of ketting. Als je geen broek wilt dragen vind ik een mooie pencilskirt (op of net over de knie) met een blouse ook erg chique.