Meiden, ik ben vandaag precies 10 weken zwanger en voel me sinds oudjaarsavond al niet heel erg lekker: Duf, afwezig en erg moe.. Gisteravond werd ik helemaal niet lekker en ben vroeg m'n bed in gegaan. Een soort koortsig gevoel: duizelig, misselijk. Nu voelde ik me vanmiddag eindelijk wat beter en toen ik aan het douchen was zag ik opeens vlekken, gebeurd wel vaker en heb meteen de douche een stuk kouder gedraaid. Maar het werkte dit keer niet en er kwamen heftige oorsuizen opzetten. Ik ben meteen de douche uitgestapt en met mijn hoofd tussen mijn benen gaan zitten, ik hoorde echt niets meer om me heen. Toen het lukte, op bed gaan liggen en binnen 10 min ging het wel weer. Ik ben best wel geschrokken, maar ik denk dat mijn bloeddruk is.. Is dat niet een beetje vroeg met 10 weken? Ik heb voor mijn zwangerschap altijd een te hoge bloeddruk gehad 150/85, bij de intake was hij 120/75. Ik had nog niets gegeten vandaag dus net zo goed ligt het daaraan.. Ik hoor graag jullie mening
klink wel als een lage bloeddruk. Ik geloof dat je juist in het begin een lage bloeddruk hebt en later in de zwangerschap gaat hij weer omhoog. Bekend met migraine mischien ook? ik heb dan ook vlekken voor mn ogen. En het is nu echt niet meer verstandig om zonder ontbijten van alles te gaan doen. Ik zou als ik jou was in ieder geval smorgens een banaan of yoghurt ofzo eten want je lichaam verbruikt nu veel energie!
Ik dacht dat het pas in het tweede trimester veel voorkwam, een lage bloeddruk. Ik ben niet bekend met migraine en ik ontbijt elke dag, maar nu werd ik pas 12 uur wakker en was nog wat suf.. Toch maar crackers naast me bed leggen dus! Ik zie nu hoe belangrijk het is.
Ik ben ook vaak tijdens/na douchen erg duizelig. (Lage bloeddruk) Het helpt wel om zittend te douchen (krukje in de douche) en na het douchen ook even rustig te gaan zitten. Heel naar gevoel met dat oorsuizen he, ik moet dan meestal ook nog overgeven erbij. Het zal zeker ook wel helpen tegen de duizeligheid als je wat gegeten hebt!
Ik voelde me inderdaad ook misselijk worden, maar dat zette niet door. Heel fijn om te weten dat iemand echt snapt wat ik bedoel! Die duizeligheid deed me niet zoveel maar die oorsuizen waren echt heel naar. Bedankt voor je reactie!
Ik had op dat termijn ook regelmatig last van duizeligheid, vooral met warme douche, dan gaan je vaten in je huid lekker openstaan en wordt het dus nog lager. Bij intake was bloeddruk ook behoorlijk laag. Naast dat is sowieso mn energie lager en moet ik echt letten op op tijd eten en drinken. Vooral niet dingen gaan doen zonder eerst te eten... Waar ik normaal wel door kan gaan moest ik nu paar keer tijdens eten koken echt gaan zitten om niet om te vallen en liep ik eerste trimester met dextro op zak voor als ik weer zon dip had. Pas goed op jezelf hoor, op tijd gaan zitten als je het op voelt komen, niet de bedoeling dat je echt flauw gaat vallen...
Het zou ook nog kunnen komen door een laag Hb. Dat is helemaal niet gek tijdens de zwangerschap, omdat er meer vocht in je bloedbaan komt. Of je hebt lage bloedsuikers... Is er al bloed bij je afgenomen? Ik zou het gewoon even aankaarten bij de verloskundige of de huisarts, dan is de oorzaak zo gevonden. Oh en probeer iig voorlopig niet te warm te douchen en te zorgen voor goede ventilatie (deur of raam open laten).
Ik ga volgende week vrijdag bloed af laten nemen, tot die tijd doe ik rustig aan en eet en drink regelmatig. Ik voel me nu al stukke beter dan vanmiddag. Ik ga het zeker benoemen bij mijn volgende afspraak en de tips van het douchen zal ik zeker ook gebruiken. Erg bedankt voor jullie reacties!