Reserve kleding op kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Elines, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik ben even benieuwd wat jullie precies aan reserve hebben liggen op het kinderdagverblijf. Dus wat en hoeveel van alles.
    Vorige week kreeg ik de opmerking mee dat er te weinig reserve lag. De opmerking was via mijn schoonmoeder omdat die tijdelijk even haalt en brengt omdat ik nu even de deur niet uit kan, maar ik was redelijk verbaasd. Ik heb 1 setje kleding liggen (shirt, broek, sokken, hemd) en 2 tot 3 onderbroeken (en dat hangt af of ze recent een ongelukje heeft gehad en of ik er aan gedacht heb om het meteen aan te vullen. Is dat te weinig? Dochter is al een tijdje zindelijk en ongelukjes gebeuren amper

2. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Mijn dochtertje krijgt altijd een rugtasje mee met een broek, trui, romper en sokken (is nog niet zindelijk). En dat is altijd genoeg. Het is bij haar al zeker een jaar niet meer nodig geweest (reservekleding). Als je kindje net zindelijk is zou ik wel een extra broek en onderbroek (2 van beiden) meegeven.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.617
    1.157
    113
    als ze het al lang niet meer nodig gehad hebben is het toch ruim voldoende!
    kijk, als ze nou standaard een paar ongelukjes heeft als ze daar is dan is het misschien weinig maar nu prima toch!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.468
    113
    Niets. Hij heeft eigenlijk nooit een ongelukje (en zijn ook nog niet bezig met zindelijk worden) en anders hebben ze ook altijd wat reserverkleding liggen, daar wordt hier nooit iets over gezegd.

5. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.030
    292
    83
    Vrouw
    Ik heb in principe 1 van alles als reserve liggen: sokken, broek, shirt, romper. Soms 2 rompers als hij wat vaker doorlekt ivm kiezen/ dunne ontlasting bijvoorbeeld. Dit lijkt me in principe genoeg. En verder hebben ze daar ook altijd nog wel wat reservekleding liggen, mochten er op een dag meer dan 1 ongelukje gebeuren.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jongste;
    2 rompers
    2 shirts (lange mouw)
    1 broek
    1 paar sokken.

Oudste
    1 broek
    1 shirt
    1 romper
    1 paar sokken

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Hier geef ik het altijd in haar tasje mee. Een onderbroekje, broekje en sokken. Ze heeft het bijna nooit nodig gehad eigenlijk en ze hebben hier ook een hoop reservekleding voor het geval dat het kindje zelf niets mee heeft.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij gaven het per keer gewoon mee. Als ze een rokje aanhad dan kreeg ze een extra maillot en schoon rokje mee. Als ze een broek aanhad een broek en sokken. En natuurlijk ondergoed/romper.
    Ze hadden trouwens daar ook zakken met reservekleding.

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Hier niets, hebben daar reserve spul. Als dat gebruikt is gwef ik het fris gewassen weer retour.

10. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    468
    83
    Hier ook zo. Ideaal:)

11. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik heb 1 complete verschoning liggen:
    Romper
    Shirt
    Broek
    Maillot of sokken (afhankelijk van het seizoen).

Is er meer nodig dan hebben ze daar wel.

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.715
    2.517
    113
    Hier altijd een setje kleding in haar rugtas. Het kdv heeft zelf ook reservekleding.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook 1 setje. Nog nooit tekort gekomen.

14. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier geef ik het dagelijks mee. Heb een tas staan met daarin een slaapzak, fles, reservekleding en skipak. Die gaat elke keer mee. Als er een keer iets vies is krijg ik het mee terug en was ik het. Als hij 2 keer vies is geweest hebben zij reservekleding wat ik was en weer terug breng.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik had altijd gewoon een compleet setje in de rugzak zitten: Dus ondergoed, sokken shirt en broek. En eigenlijk was het zelden nodig.

Het is me zelfs een overkomen dat ze met een vreemd setje aan thuis kwam, toen was ik vergeten de zomerkleding (korte broek en shirt met korte mouwen) om te wisselen. Ze vonden het op het KDV toch iets te gorting om haar half december in zomerkleren te laten lopen en dus heeft ze iets van hun aangekregen... :D

16. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Haha bluesky, dat kan ik me voorstellen.

Hier hebben ze ook gewoon bakken vol met reserve kleding dus ik snap het probleem niet zo. Vandaag voor het eerst sinds 2 weken zelf weer op de creche geweest en in haar mandje miste alleen een shirt. Verder lag er een broek, hemd en 3 onderbroeken (Hmm, geen sokken bedenk ik nu, die vanmiddag maar ff aanvullen). Dus dat er veel te weinig zou zijn, lijkt me meevallen.

17. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 1 complete set voor de oudste. Nu met zindelijk worden (gaat al aardig) nog 1 extra onderbroek en broek. Voor de jongste (3mnd) 2 hele sets+ romper) maar die spuugt en poept nog zo regelmatig z'n kleren/romper onder dat dat ook wel nodig is.
    Daarnaast hebben ze nog bakken vol met reservekleding.
    Allemaal schoon, maar er komen combi's uit tevoorschijn dat ik denk: toch liever een eigen setje...

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Haha die combi's...toen ik op een kdv werkte gebeurde het heel regelmatig dat (steeds dezelfde) kindjes helemaal geen reservekleding mee hadden ondanks meerdere verzoeken. Wij deden de jongetjes dan op een gegeven moment expres meisjeskleding aan en andersom (onder het mom "we hadden niets anders liggen") en de keer erop lag het mandje dan standaart vol kleertjes haha

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    De onze is nog een baby maar ons KDV vraagt standaard, ook aan ouders van oudere kindjes, het volgende (ook als ze zindelijk zijn): 2 volledige outfits, 5 paar broekjes, 5 slabben, 5 paar kousen, 2 handdoeken, een kam, etc. Die blijven daar liggen in een doos met de naam van het kind en als er iets vuil is geven ze het mee in het rugzakje van het kind zodat de ouders de volgende ochtend een nieuw exemplaar kunnen meegeven dat weer in de doos gelegd wordt.

20. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Zo, dat is nogal wat zeg!

Hier altijd 1 setje kleren en een extra romper. Ik leg er juist kleren in die wat groter zijn, zodat hij dat setje weer mee naar huis kan zodra hij goed in die maat zit. Zo krijgt hij alle kleren in ieder geval aan.

Bij mijn oudste vond ik het altijd zo zonde dat er kleren in haar bakje op het kdv lagen, die al te klein waren en die nauwelijks gedragen waren.

Deel Deze Pagina