Reserveringen ingehouden op uitkering??

Discussie in 'De lounge' gestart door Gummiebeertje, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maar helaas niet helemaal onwaar.. Toen ik nog een uitkering had moest ik het echt doorgeven als ik een nacht bij mn moeder ging slapen, want dat scheelde mij weer eten/drinken/energie/water.. ;)

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb ook een bijstanduitkering gehad begin 2000, ik was gastouder erbij en mocht 140 gulden houden boven op mijn uitkering.
    IN feite moet je als je van iemand wat boodschappen krijgt, dat opgeven aan de sociale dienst.. want dat word gezien als inkomen.. maar niemand die dat doet.. ik heb nooit op hoeven geven als ik een nachtje ergens ging slapen, wel als ik op vakantie ging.

3. tina1981

tina1981 Niet meer actief

[.
    Je moet alles blijven verantwoorden...zelfs als een een weekendje weg wilt...ik bedoel maar.[/QUOTE]

Je kunt wel een weekendje weg. Maar niet de rekeningen betalen?

4. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt me niet onlogisch dat inkomsten als inkomsten worden gezien, waardoor je dus voor dat deeltje niet een beroep kunt doen op een noodvoorziening van de gemeente.

Natuurlijk is het wel vervelend dat je er nu pas achter komt, misschien kan je een regeling treffen om het in 2 a 3 termijnen in te laten houden?

5. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    #25 Gummiebeertje, 25 feb 2011
    Laatst bewerkt: 26 feb 2011
    @Tina Dit is wat jij schreef >>>
    Moet ik dan de hele dag, 7 dagen per week in huis zitten en knettergek worden?
    En ja, mag ik ook eens een keer weg????
    Is dan ook nog familiebezoek, en die zien we met een beetje geluk 1x per jaar.
    En wie zegt dat dat wel kan? Het kan eigenlijk niet eens, maar familie is wel belangrijk.
    Nu jij weer.

6. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    tina
    beetje rare opmerking denk je niet??
    doe jij 7 dagen in de week thuis zitten? ook mensen in de bijstand mogen leuke dingen doen hoor...
    en wie zegt dat mensen in de bijstand geen rekeningen kunnen betalen van het geld dat ze hebben? het is krap je moet je aanpassen en je moet zuinig doen maar mij lukt het ( ik weet niet of andere dat ook lukt ik spreek dus alleen van mij uit ) 15 euro te sparen... niet iedere maand maar soms wel. en daar ga je dan uiteindelijk leuke dingen van doen als je een beetje gespaard heb..( mede ook voor de kinderen die mogen ook eens ergens heen)
    of moeten mensen in de bijstand maar depressief worden omdat ze familie en vrienden niet mogen opzoeken of weekendjes weg mogen doordat ze constant stress hebben met het vinden van een baan en thuis zitten?? en dan lekker depressief nog langer in de bijstand zitten ofzo???? ( zeker ook niet mee eens)

eerst een beetje opletten wat je zegt tina.. ( en ja ik ben een beetje geirriteerd door de opmerking)

7. tina1981

tina1981 Niet meer actief

Ik zeg niet dat je geen weekend weg mag. Maar het is wel vrij logisch dat je daar verantwoording voor moet afleggen. En dat verdiend geld van de bijstand wordt afgetrokken lijkt me ook vrij logisch. Maar je loopt eerst te klagen dat je het zo slecht hebt dus ik vroeg me gewoon af waar een weekend weg van betaald werd. Verder niks

8. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik weet heel erg goed waar mijn verantwoordelijkheden liggen.
    En naar familie, daar moet je gewoon soms heen.
    Die heb je nodig, en aan de telefoon is dat anders.
    Hoe zou jij het vinden als je naar de andere kant van nederland verhuisd voor je partner, en je familie achterlaat, en erachter komt dat je eigenlijk niet eens op visite kan bij ze?

Pfff klagen dat ik het zo slecht heb?
    Je weet de helft niet eens.
    Zou je haast toewensen er 2 of 3 jaar net zo bij te gaan zitten.

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Pfff.. Ik heb 4 jaar in de bijstand gezeten en ik heb daarnaast gewerkt. Alles leverde ik in bij de bijstand, ook de kinderalimentatie. Lijkt me niet meer dan logisch. Je krijgt geld waarvoor je niet werkt dus dat je verantwoording moet afleggen over wat je met dat geld doet (waarvoor anderen hard moeten werken en gedeeltelijk meebetalen aan ieders bijstand) lijkt me niet meer dan normaal.
    Je mag per jaar max. 4,5 week met vakantie en dat is in het werkende leven ook zo. Bij een baas moet je ook verantwoording afleggen en vrij vragen wanneer je weg wilt, idem met een uitkering.
    Tevens vond ik het vrij redelijk, het bedrag wat je krijgt met bijstand. Tevens krijg je op heel veel dingen korting (huurtoeslag, zorgtoeslag, ozb hoef je niet te betalen, waterschapsbelasting hoef je niet te betalen). Ik had meer geld te besteden toen ik nog in de bijstand zat dan toen ik meer ging verdienen en net boven die grens zat. Toch voelde ik me een stuk tevredener toen ik volledig mijn eigen geld verdiende.
    Het is jammer dat je vakantiedagen uitbetaald zijn en dat je die moet inleveren bij de bijstand maar zo werkt het nou eenmaal.
    Ik weet trouwens niet of die regeling nog zo is maar ik kreeg jaarlijks zoveel % van de bijstand terug van mijn verdiende geld (best een vetpot moet ik zeggen).
    Ik vind niet dat je moet zeuren over geld dat je krijgt. Wees blij dat die regeling er is in NL.
    Ook moet ik me aansluiten bij Tina, als je je rekeningen niet kunt betalen, moet je ook geen weekendje weg gaan. Zo raak je van het wal in het schip en zo bouw je dus schulden op. Familie is zeker belangrijk maar als je het geld niet hebt om er naar toe te reizen is een belletje of een briefje net zo fijn.

10. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Marieke

Waterschapsbelasting niet betalen? hoe heb je dat gedaan aangezien ik in bijstand zit. en er achterop de brief staat op de heffingen kan u GEEN kwijtschelding krijgen.

ik weet wel dat gemeentelijke belasting je kwijtschelding KAN krijgen ( kan ook de helft zijn dat je nog moet betalen )

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Bij ons wordt dat automatisch al door de gemeente doorgegeven en je krijgt dan wel een rekening maar daarop staat als eindbedrag 0. De eerste keer heb ik zelf gebeld en toen kreeg ik een aanvraagformulier om kwijtschelding aan te vragen (noord hollands noorderkwartier). Bij de gemeentelijke belastingen ging dit idem ditto.

Deel Deze Pagina