Leven en afscheid gaan helaas samen.... In dezelfde week als ons dochter werd geboren, is ook ons konijn Zilver ingeslapen.... Ze had olifantstandjes en na meerdere operaties was het geen beginnen meer aan. We wilden niet dat ze nog pijn kreeg, dus hebben we haar laten inslapen.
Zielig hoor! . Sterkte! Wel heel knap dat jullie voor haar hebben gekozen en niet voor jezelf door haar kosten wat kost bij je te wilen houden. Knuf!
Ach gossie..... Vrienden van ons hebben ook een konijn met olifantstanden en doen er weinig aan, dat vind ik zo sneu. Wat goed dat jullie wel zo voor het beestje hebben gezorgd! Daar valt idd. bijna niet tegenop te knippen ... Maar in de knijnenhemel zijn een paar hele leuke en lieve speelkameraadjes, dat weet ik in elk geval zeker!!!
Dat is zielig ja, nooit leuk. Het konijn is nu vast lekker aan het grazen samen met onze 2 overleden konijnen in grazige weiden in de hemel. Sterkte ermee. (Ik had trouwens nooit gehoord van olifantstanden en las het de eerste keer ook verkeerd: olifant-standen ipv olifants-tanden, ik dacht al: wat zijn dat? Maar nu begrijp ik het, na het gegoogled te hebben... )
Sterkte meis! hier ook 1 jaar geleden die beslissing moeten maken en nu ook hebben we geen mazzel want ons ander konijntje heeft nu ook een trandprobleem alleen gelukkig kan het tot nu toe om de 2 maanden worden gevijld moet er niet aan denken om ook die kwijt teraken
Jeetje meid, toch zo snel nog gedaan. Sterkte.. weet zeker dat ze gezellig met mijn konijnen en die van de meiden hier aan het spelen is!
och...sterkte! Hier ook een konijnenmoeder....erg goed van je dat je deze keuze hebt kunnen maken, voor een konijn geen leven als ie pijn heeft en niet goed kan eten...
Ah, altijd naar om je beestje te moeten laten gaan... Heel veel sterkte meid, ik weet wat het is, heb zelf 2 konijntjes. Zilver, speel maar fijn op de regenboogbrug met alle andere konijnenvriendjes.
Smartie, heel veel sterkte met het verlies van je konijntje! Zo'n beestje maakt echt deel uit van je gezin en ik weet hoe je je eraan kunt hechten! Voor de andere konijnenliefhebbers met een konijn met olifantstanden; ik ken een aantal mensen die hun konijn hieraan hebben laten opereren (snijtanden verwijderen), en die konijntjes hadden daarna weer een normaal leven. Kijk oa op: Konijn gebitsproblemen snijtanden Smartie, ik hoop niet dat je het erg vind dat ik jouw topic gebruik om deze informatie te delen. Ik bedoel het zeker niet 'verwijtend' naar jou toe. Niet elk konijn is op deze manier te helpen en jouw verhaal zo lezende denk ik dat je alles wat binnen je macht lag gedaan hebt om je konijntje te redden.
Ja, die operatie kan idd als de kiezen ook goed zijn. Maar als de kiezen niet goed zijn, dan heeft dat geen zin. Dan moet ze nog iedere 4 weken onder narcose om kiezen bij te vijlen.
A goshie, nog sterkte gewenst! Ik moet er niet aan denken om 1 van mijn schatjes te moeten afgeven! Hier wat zorgen omdat er eentje gisteren gecastreerd is en moeilijk eet, wat nefast kan zijn voor een konijntje! Had Zilver ook een maatje of niet?