Eerste echo, moet je opletten wat je aan hebt die dag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

    wat je je al niet afvraagt:
    volgende week heb ik de termijnecho.
    Nu zat ik me af te vragen: kun je daarvoor gewoon even je broek open doen of rokje iets omlaag trekken en je shirt omhoog doen? Of moet je opletten wat je aan doet die dag?
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ligt er aan of het in- of uitwendig is. Uitwendig maakt het niet uit, ze doen dat gewoon op je buik. En inwendig zal je broek uitmoeten.
     
  3. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    In ieder geval schoon ondergoed en sokken..:)

    Als het inwendig is moet alles van onderen uit.

    Bij uitwendig alleen je broek zakken.

    Een jurk is dan niet handig, want die moet helemaal omhoog. Bij inwendig juist weer wel.
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Haha, ik heb nog een achterlijk en vooral genant verhaal van een vrouw die naar de gynaecoloog moest. Ze had nogal haast en had dus thuis 'de boel' even snel met een washandje gewassen voor ze ging.
    Eenmaal in de stoel liggend bij de gynaecoloog zei hij 'nou mevrouw, u heeft er wel werk van gemaakt. Bleek ze thuis een washandje te hebben gebruikt waarmee haar dochter van die bodyglitter van zich af had gehaald. Ze lag daar dus mooi met haar glittermuts! Dan kun je dus echt wel door de grond zakken.
     
  5. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Waar hangt het dan vanaf of het een inwendige of een uitwendige echo wordt? Mij hebben ze er iig niets over gezegd.
     
  6. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    soms is er uitwendig weinig te zien.
    ik had met 10 weken bij de vk een inwendige echo omdat het van buiten af weinig te zien was , was zo klein dat je het amper zag, ik had van je komt maar op want had al wat vaker inwendige echo's gehad bij de gyn.
     
  7. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ik heb met zeven weken een uitwendige echo gehad en met tien weken ook.
    Over het algemeen krijg je met 9 weken een uitwendige echo of ze moet heel weinig kunnen zien dan word het inwendig.
     
  8. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hahahaha
    :) :) je zal het maar hebben
     
  9. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hihi erg!
     
  10. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier doen ze standaard t/m 12 weken een inwendige echo maken. Het is dan beter te zien en de foto's zijn mooier en scherper. Zo zie je maar dat het per echo-bureau verschilt.
     
  11. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik heb een uitwendige en inwendige gehad met de 20 weken echo, omdat ze het ruggetje niet goed konden bekijken, had gelukkig een rok aan!
    Had er niet over nagedacht maarja, het moest toch op de een of andere manier.
     
  12. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    het enige waar ik aan dacht: een broek die snel uitkan!

    Want als je anderhalf uur van tevoren drie glazen water moet drinken, moet je daarna echt HEEEEEEEEEEEEEEEEEL nodig plassen. En dan nog stoeien met riemen en lastige knopen. Dat had ik niet gered.

    Linda
     
  13. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    bij een inwendige echo moet je blaas leeg zijn, bij een uitwendige is vol beter
     
  14. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je niet zeker weet of het inwendig of uitwendig wordt, kun je natuurlijk kiezen voor een broek met een lang shirt. Als het uitwendig is, trek je je shirt op en je broek iets naar beneden. Als het inwendig is, moet je broek uiteraard uit, maar voel je je met het lange shirt niet zo bloot.
     
  15. Niet meer actief

    Ik zou geen jurk aandoen...

    Dan lig je daar in je blote kont, niet echt relaxed...

    Enne ook geen glitters :):):)
     
  16. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dit hangt van de echo apparatuur af..
    Bij het echobureau waar ik geweest ben, vonden ze dit onzin.
     
  17. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    ik heb een inwendige gehad en ik moest eerst gaan plassen van haar voordat de echo werd gedaan. ze zei toen dat als het een uitwendige was geweest het wel goed was als je blaas wat voller was.
     
  18. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ik heb t/m de 12e week inwendige echo's gehad en ik vond het prettig om een wat langere blouse aan te hebben. Dan voel je je niet zo 'naakt' als je naar die stoel loopt.....
     
  19. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik heb alleantwoorden niet gelezen dus het kan best zijn dat dit dubbel is.

    Ik heb een antal inwendige echo's gehad en zorgde er voor dat ik een wat langer shirt aan had. Hoef je tenminste niet in je blote poepert door die kamer te lopen.

    Wat trouwens handig is om te weten is dat je voor een uitwendige echo rond die tijd het beste een volle blaas kan hebben. is het zicht beter. Dit is echter ook weer ongemakkelijk aangezien ze best hard kunnen drukken. Ik ging juist expres naar de wc.Inwendige echo is niet erg en veel duidelijker vind ik. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
    Vanaf 12 weken zijn mijn echo's uitwendig geweest.
     
  20. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb tot nu toe 2 inwendige echo's gehad. Als ik bijna 11 weken zwanger ben dan hoop ik een uitwendige echo te krijgen. Ik had ook een iets langere shirt aan.
     

Deel Deze Pagina