borstkolf, sowieso in huis halen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lime, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lime

lime Niet meer actief

Ik ben van plan en hoop dadelijk borstvoeding te gaan geven. Is het dan handig/noodzakelijk om sowieso te zorgen dat ik ook een kolfapparaat in huis heb of kan ik ook gewoon eerst zien of en hoe het allemaal gaat? Of is de ervaring van mensen die borstvoeding geven dat er een moment komt dat je dat apparaat toch nodig gaat hebben?

2. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    het wordt afgeraden om al een kolf in huis te halen als je zwanger bent.
    dit omdat het er vanaf hangt wat je nodig hebt als je borstvoeding geeft. je kan in het begin namelijk ook een kolf lenen van kraamzorg.

3. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Uiteraard komt er een moment dat je een kolf nodig gaat hebben. Als je weer aan het werk moet, of gewoon een avondje weg wil.

Maar of het meteen nodig is, mwoah.. Ik heb zelf mn kolf pas gekocht toen de bv goed liep.
    De enige reden om in de beginperiode een kolf te hebben is om eventueel(!!!) je productie wat op gang te helpen. In dat geval heeft je kraamverzorgster ook wel een kolf die je kunt huren.

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Als de bv niet goed op gang komt en je moet daarom gaan kolven heb je meer aan een huurkolf van de thuiszorg, die zijn krachtiger. Ik zou pas zelf een kolf kopen als je bv goed loopt en je wilt gaan oefenen ivm weer aan het werk etc. bij goedlopende bv gebruik je een kolf de eerste weken toch niet (geloof me: live voeden is als het goed loopt veel makkelijker dan kolven en flesje geven, al dan niet door iemand anders, want voor elk flesje dat je geeft zul je eenzelfde hoeveelheid moeten kolven om je productie op peil te houen en dat kost je uiteindelijk dus minstens dubbel zoveel tijd als live voeden)

5. lime

lime Niet meer actief

Goeie tips/opmerkingen! Bedankt.
    Ik ga dus nog niet zo'n apparaat aanschaffen voor ik uberhaupt uitgerekend ben.

Deel Deze Pagina