Ik zit op een FB pagina met allemaal moeders en daar poste iemand een berichtje over haar nog ongeboren kind die ze mokkel noemt. Mijn mond viel serieus open van verbazing. Nu reageerde ik daar op en vielen er weer een aantal moeders over mij heen. Ben ik dan zo wereldvreemd of is het "normaal" om je kind: Poes Mokkel piem Pielemuis (ja serieus!) Duivel mafkees k*tje te noemen.... Ik heb ook een koosnaampje voor mijn zoon maar dat is gewoon een afkorting op zijn hele naam. Ik kan me serieus niet voorstellen om mijn zoon te roepen met he piem kom eens hier. Of Hey mokkel we gaan eten. Dus ben heel benieuwd. Noemen jullie je kind wel eens zo? Ben ik zo wereldvreemd en is dit normaal?
Als het kindje nog niet geboren is zou het misschien nog kunnen.. (zou ik er ook niet voor kiezen, maar a la).. Maar als 'koosnaam' voor al een rondkruipende baby.. nee..
😱😱😱😱😱 Nee niet normaal. Of ben ik zo'n tut dat ik mn zoontje snoes, snoepie of schatje noem 😂
Whahahaha, nee! Ik noem hem wel bij zijn koosnaampje; maar dat betekent 'niks' verder. Ik vind Mokkel of piemel ook niks Ik gebruik liever 'lieve' woordjes zoals 'beertje, kippetje, schatje, baby' etc. Ik ben dus net zo wereldvreemd als jij, denk ik.
Een mokkel is toch gewoon een chickie, een meisje dat je probeert te scoren? Ik ken overigens wel mensen die het gebruiken als koosnaam, nu ik erover nadenk. Maar dan gaat het over een bepaald type mensen die tot een woonwagenkamp of ex-woonwagenkamp behoorde. Verder niks mis mee, maar daar heb ik het wel eens gehoord "Me mokkel", mja Daar heb ik niks mee, ik vind het niet wat
Bij mokkel heb ik ene negatieve associatie. Ik zou iemand mokkel noemen als ik iemand niet mag. Als in: je raad nooit wat dat mokkel net riep... Dus nee kan me niet voorstellen hoe je dit positief kan gebruiken bij een foetus of een kind. Ik noem mijn ventje: Maximiel, Mielie, moppie, mama's hartje. skatje
Eh nee. Al vind ik t bij een ongeboren kindje minder erg. Ik noem onze dochter altijd prinses of poppie
Als mijn moeder boos op mij is zegt ze ook soms je bent een mokkel. ik zou zelf zo mijn kindje in mijn buik niet noemen. Weet wel toen zoon net geboren was. En hij een tandje bleek te hebben we hem heel even Dracula genoemd hebben. Mijn kleine Dracula. Ik snap wel wat je bedoeld. Had eens een vriendin die haar dochter steeds heks noemde.
Ik heb op Facebook iemand die naar dochter van een jaar of negen ook vaak mokkel noemt, als in; vandaag een leuke dag gehad met m'n mokkel of zie m'n mokkel eens knap zijn vandaag. Serieus toen ik het voor het eerst las rolden m'n ogen bijna uit m'n kassen... Dus nee ik vind je niet raar haha
Van mij wel Ik noem de mijne ook wel eens terrorist of boef ofzo. Maar dat zeg je met een knipoog; niet gemeend en zeker niet haatdragend of negatief bedoelt.
Ja ik vind het heel raar als je je ongeboren kind mokkel noemt. Het woord vind ik erg negatief. Over die andere namen maar te zwijgen!
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb het ook wel eens met mijn vriendinnen over mijn kleine terrorist of monsterkind . Maar dan als grapje als hij al dagen niet in z'n humeur is . Ik bedoel dit in de zin van: Even met mijn mokkel naar de speeltuin. Poes thuiskomen eten. Dit dus standaard dagelijks tegen je kind zeggen. Ik vind dat raar!
Nou...ik vind het echt heel raar. Ken gelukkig niemand die z'n kinderen zo noemt. Tuurlijk heb ik zwanger ook wel eens gezegd dat er een kleine parasiet in mijn buik zat en als ze nu de tent thuis afbreekt dat er een terroristje rond loopt.. Maar mokkel of k*tje.. nee, komt echt niet in me op.. Moppie of knappie zeg ik geregeld.
Haha ik ken er ook een paar die zo praten over hun kinderen. Ach moeten ze zelf weten niet mijn keus Het enige wat hier wel eens in die trant wordt gezegd is pikkie. En dan niet op Facebook ofzo. Is eigenlijk altijd gewoon schatje moppie dat soort dingen. Maar heel soms zeg ik wel eens slaap lekker pikkie... Tsja... Hahaha