Ik vind dat je gelijk hebt TS en ik zit met open mond reacties te lezen..😱😱😱 Ik heb zelf veel (streng) gelovige vrienden,vriendinnen en een ex vriendje gehad en heb altijd op het vloeken gelet als ik daar thuis was. Ouders altijd met u aangesproken etc. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen. Als ik per ongeluk bij mn ex toch vloekte werd er wat van gezegd en bood ik mn excuses aan. Maar ik probeerde wel altijd mn fatsoen te houden en rekening te houden met hen. Ieder huis heeft andere regels en mensen kunnen zich daar voor de korte tijd dat ze er zijn, zich best aan houden. Ik vind het echt triest dat je schoonmoeder expres nog even gaat vloeken. Niveau kleuter imo. Dat het je zwager ontschoot en het vloeken eruit glipte begrijp ik, dat gebeurt gewoon wel eens.
grapje denk ik als jij hier in mijn huis zou komen en jij zou iets doen wat mijn niet bevalt.. dan sta je toch echt buiten is het nou vloeken of iets anders. iemand anders bepaald mijn regels in huis niet ! Dus als ik niet wil dat er gevloekt word omdat er nog 3 kleine kinderen rondlopen dan is dat mijn regel.. 1 x per ongeluk kan ik nog geloven ,.. hou het bij een waarschuwing.. 2x sta je buiten en hoef je niet meer terug te komen ..
Blegh vreselijk, praat je ook zo tegen je man? die heeft zeker niets te vertellen. "Mijn" huis, "mijn" regels... Gelukkig heeft mijn vent wel inbreng en is t altijd nog ONS huis.
Wat een idioterie😂😂😂😂😂😂😂😂😂 'Familie' of niet je kan toch echt opstappen hoor. Kwestie van fatsoen en normen en waarden enzo. Daarnaast staat 'familie' hier net zo 'hoog' als vriendschap aan gezien je familie niet kiest😉. Dus dat is voor mij echt geen rang hoger. Smh wat een nonsense😂😂
Nou in mijn huis wordt niet gevloekt. Punt uit. Of je nu te gast bent of niet. Ik spreek je er op aan, en laat weten dat je een grens over gaat. Tuurlijk zeggen mijn man en ik ook wel eens iets als we onze teen stoten, vinger tussen de deur krijgen etc. Niet netjes, maat het vloept er dan even uit. Maar ik slik die woorden echt in als de kinderen in de buurt zijn. Mensen die vloek-woorden zien als standaard-woordenschat wil ik niet om me heen hebben. Het K-woord reageer ik nog feller op.
Als mijn schoonmoeder het k scheldwoord zou gebruiken, gaat die ook mijn huis uit. Sterker nog, denk dat mijn man haar er uit zou zetten. Ik vind het heel raar dat iemand bij jou in huis mag komen en alles blijkbaar maar mag zeggen waar hij/zij zin in heeft? Omdat het familie is?
Nee, mijn man is niet voor niets mijn man. Hij weet met wie hij is getrouwd, en wij proberen respect te hebben voor elkaar!
Pleasee ahahaaaa mijn man is het altijd met me eens😉 Als hij dat niet is zegt hij dat. Maar huisregels hebben wij samen gemaakt. Hij heeft ook zelf zijn moeder wel eens de deur gewezen dus honey please praat voor jezelf want je komt echt heel triest over nu. SMH
Mijn in verre van naar veera toe.. wat betreft regels zijn mijn man en ik het helemaal eens.. dus geen zorgen
Hahaha, als je niet de hele dag vloekt ben je een mietje? Mijn man heeft een hekel aan vloeken, wijst mij er ook op als ik het doe (en dat doe ik alleen eigenlijk als ik mij zeer doe).
Neehoor, hij heeft er gewoon een nog grotere hekel aan Gelukkig is in onze beide gezinnen vloeken echt een uitzondering die ik zelden gehoord heb. Ik zou zulke mensen niet in mijn huis hoeven hebben. En ja, ik heb mijn schoonmoeder eens de deur gewezen toen ze zich in bijzin van onze kinderen (mijn man was er niet) zo vreselijk uitliet over haar eigen moeder. Als je daar niet mee ophoudt terwijl onze kinderen er bij zijn (die gek op de overgrootoma zijn) dan ga je maar even afkoelen ofzo. Of dat nu mijn man, schoonmoeder of eigen moeder is: doei!
Dit topic gaat echt een grappige kant op ik vind t gewoon vreselijk van die dominante vrouwen die denken alles te bepalen en de man zegt alleen Ja en Amen en is het zgn altijd ermee eens Maar laten we t daarbij houden voordat anderen er popcorn bij gaan pakken
Huh nee. Dit gaat over TS en haar man en haar man is t niet met haar eens. Dus zou knap zijn als ze zijn moeder eruit zet terwijl hij dat niet wil: daar gaat t hier over. Als je t beide eens bent is t toch prima
en ik vind het grappig dat als een vrouw hier wat zegt dat jij denkt dat alle mannen mietjes zijn dus volgens jou scheld iedere man ik weet niet wat voorbeeld jij dan bij een man heb maar een hele foute? mijn man scheld niet.. en wil het ook niet hebben .. punt.. het is respectloos.. maar blijkbaar denk jij daar anders over
Wie zegt dat dan? Jij kent geen stellen zeker waarbij man en vrouw het met elkaar eens zijn. Of ben jij ondergeschikt aan je vent is dat het? Anders snap ik je reacties geloof ik niet. In ons huis bepalen wij die dingen namelijk samen, zoals dat bij vele anderen ook gebeurt.
Zucht mensen lezen niet. Het gaat erom dat je als vrouw niet in je eentje bepaalt (zoals in situatie van Ts) maar Laat dan maar zitten
inderdaad mee eens ik kan gewoon tegen mijn schoonmoeder zeggen als ik het ergens niet mee eens ben communicatie..