Het is heel begrijpelijk dat je kapot bent, en dat het zwaar is. Je hebt nog een kleien baby nu, dat betekent dat je ook recent bent bevallen, vergeet dat niet! En dat dikgedrukte boven klopt. Ik gun mijzelf ook weinig die rust overdag, terwijl je gewoon met je benen omhoog moet zitten als de kids slapen (tegelijk). En dingen voor jezelf moet je blijven doen, al is het maar een paar uur per week. Dat is echt heel belangrijk om op te laden. Ik vond het de eerste jaar zelfs feest als ik in mijn eentje boodschappen kon gaan doen. Even een uur door de supermarkt slenteren en even rust aan mijn hoofd.
Pfff, hier ook respect. Ik vind het al druk met 1 kleintje (of naja, kleintje, ze is 21 mnd) Nou heb ik ook wel een bijzonder ondernemend opdondertje (vaak wel een lief opdondertje hoor ), maar ik moet echt nog niet aan een tweede denken. Laat staan dat je er dus 2 of meer vlak op elkaar hebt of een tweeling of drieling. Wel geloof ik dat je er flexibeler en praktischer mee om gaat, zoals Adi zegt. Je groeit daar in mee. En je hebt immers geen keuze. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het al een feest vindt om even alleen boodschappen te doen of weg te gaan.
Hier sinds 2 maanden ook 3 kindjes. Ik heb ook zeeer zeker wel even moeten wennen en een ritme moeten zoeken Nu ben ik sinds gisteren weer aan het werk, en dat geeft weer een ander/nieuw ritme, dus dat is weer even uitvogelen. Ik werk 'savonds van 18.00 tot 22.30 dus eten moet op tijd klaar, opfrissen, omkleden en dan ben ik weg. En dan is het maar te hopen dat papa op tijd thuis is, en niet in de file staat. (manlief moet elke dag ergens anders heen voor zijn werk, door heel NL) want als papa niet op tijd is, dan is het helemaal vliegen en hollen, dan moet er op het laatste moment oppas geregeld worden. Verder vind ik het heerlijk met 3 kids, maar ben ook blij als ze te bed liggen 'savonds!
Ik ben een alleenstaande moeder en het enige wat ik zwaar vind, is dat ik niet weg kan. Dus lekker af en met een vriendin op stap of wat dan ook. Maarrrrrrrrrr als het goed is, ga ik a.s. vrijdagavond voor het eerst ECHT weer op stap Dat is echt jaaaaaaaaaaaaareeen geleden. Mijn oudste dochter gaat oppassen. Ze liggen dan natuurlijk al op bed, dus ik hoop dat alles op rolletjes gaat. Voor de rest wordt ik natuurlijk wel eens gillend gek hoor , ik ben altijd een persoon geweest die niet van drukte houd. Ik heb mij echt aan moeten passen (volgens mij lukt dat nooit echt ). Ik heb vooral respect voor moeders die hele dag met kinderen kunnen lezen, knutselen etc etc etc. Ik lees wel voor of een spelletje doen enz. maar niet de hele dag.
Echt petje af hoor, ik zou echt helemaal gek worden. En je hebt zelfs nog meer kinderen naast de drieling!
@ Brezjika: Wow, petje af inderdaad! 5 kids en dat helemaal alleen! Gelukkig zijn de twee oudste al zo oud dat ze mee kunnen helpen met dingen. @ adi: Ja, dat van alleen naar de supermarkt 'mogen' als een ontspannen uitje beschouwen ken ik! haha Lekker langzaam langs de schappen slenteren en je hoofd leegmaken...
Bedankt Adi en Oleander Edit: En toch ben ik wel van overtuigd (omdat mensen wel eens zeggen, ik zou het niet kunnen en/of zou gek worden) dat de meesten het ook prima kunnen. Je kunt je er alleen niks bij voorstellen. Ik kon mij er natuurlijk ook niks bij voorstellen hoe het zou zijn. Ik wees nog op mijn voorhoofd naar mijn vriendin waarom ze nog een derde nam op haar leeftijd en haar oudste twee waren ook al wat groter en ze had meer vrijheid gekregen (de situatie waarin ze zat) etc. Helemaal opnieuw beginnen. Dus toen ik een tijd later onverwachts zwanger raakte en het er drie waren, zei meteen tegen mijn vriendin (als grapje natuurlijk), dit is mijn straf omdat ik jou voor gek heb verklaard bij derde zwangerschap.