Respect voor de ouderen... Pfff

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik vind het vreselijk kortzichtig dat er hier in verschillende berichten wordt gesproken over respectloze en asociale ouderen. Houd er alsjeblieft rekening mee dat er tegenwoordig enorm veel dementerende ouderen thuis wonen en dus ook op straat rondlopen. En ja, die kunnen ineens agressief worden of wat anders reageren dan wij fatsoenlijk vinden. Maar deze mensen zijn niet respectloos of asociaal; ze kunnen er niets aan doen!

Een beetje begrip en verder kijken dan je neus lang is, doet wonderen in zulke situaties...

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    IK word daar te kakken gezet, terwijl ze blij mocht zijn dat ik haar voorrang verleende terwijl ze daar geen recht op had. En in dit soort situaties is mijn rechtvaardigheidsgevoel zeer groot. :p
    Er is geen onvertogen woord over m'n lippen gekomen hoor, heb haar niet aangereden oid. Dus ik begrijp die :$
    niet zo. Mag hopen dat dat onfatsoenlijke kreng er iets van geleerd heeft.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit.

En verwonderlijk dat er gesproken wordt over " de oudere van tegenwoordig".
    Die bestaat nl niet.
    Er is geen enkele dezelfde.
    Ik heb respect voor ouderen en leer mijn kinderen dat ook.
    Natuurlijk is het niet netjes wat deze meneer bij ts deed maar je kent hem niet en weet niet wat hij evt mankeert.
    Of het is gewoon een naar mens.
    Die bestaan; jong en oud.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ken hem inderdaad niet maar bejaard dement ziek of wst dan ook. Ik hoef me niet te laten bedreigen en ik of mijn spullen hoeven niet ondergespuugd of vernield te worden.
    Dat ze een keer schelden ala maar dit sloeg alles. En respect voor anderen tsja op deze manier... Ook ik hoor respect te krijgen. Net zo veel als ieder ander.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Oh en goed dat mijn man er niet was want dan had ik kerst alleen gevierd...

6. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Niet 100% on topic maar als ik sommige reacties lees wil ik toch reageren.
    Mijn vader is 61 en ziet er voor zijn leeftijd nog goed uit. Soms kan hij iets zeggen of doen waardoor je denkt huh?! Is ie gek geworden?
    Mijn vader heeft een hersenziekte, namelijk alzheimer en deze rotziekte zorgt er voor dat je, naast dingen vergeten, ook steeds minder een filter hebt en daardoor nogal eens vreemd uit de hoek kan komen. Dit zie je niet aan de buitenkant en hij loopt ook niet met een sticker op zijn rug waarop staat dat hij een hersenziekte heeft. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je gewoon niet altijd weet waarom iemand op een bepaalde manier reageert.Hij is nu nog dusdanig helder dat hij gewoon nog alleen naar buiten kan maar er komt een moment dat dit niet meer kan omdat hij wellicht ook tegen iemand uit valt omdat hij zo in zijn eigen wereld zit dat hij totaal niet meer beseft wat een ander doet en dat zijn reactie daarop daarom ongepast is. Probeer hier eens bij stil te staan voordat je iemand direct een stempel geeft :)

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw

Natuurlijk alles heeft 2 kanten, maar in dit geval van ts, kan ik me voorstellen dat zij zich zeer terecht k*t voelt en ontzettend overstuur en boos is.
    Ook al kan je het niet zien aan de buitenkant en kan er geestelijk wat aan de hand zijn, dan nog.

Zwanger en je staat ineens tegenover een zeer agressief persoon die niet alleen je auto beschadigd, maar ook nog eens jou en je ongeboren kind bedreigd!! Absoluut onaanvaardbaar.

Oud of jong hoort respect te hebben en wat deze persoon betreft kan je dat niet zeggen.
    Sterkte ts, kan me voorstellen dat je ontzettend bent geschrokken.

8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Natuurlijk is TS geschrokken en dat zou ik ook zijn en ik zeg ook niet dat ze dat niet mag zijn. Alleen de titel van de topic is "Respect voor ouderen...Pfff" en dat is gewoon niet helemaal juist. Natuurlijk zijn er genoeg oudere die vinden dat ze automatisch respect moeten krijgen omdat ze oud zijn en natuurlijk kun je niet verwachten dat je respect krijgt als je dat op een bepaalde manier opeist. Maar ik denk alleen dat er een aantal mensen wel heel erg kortzichtig is en ik wil met wat ik zeg alleen maar aangeven dat niet alles zwart/wit is. Er zijn ook gewoon mensen, zoals dus mijn vader in het voorbeeld dat ik geef, die dus niet onder die groep mensen vallen die dat respect denkt te kunnen opeisen maar waarbij er een onderliggende oorzaak is voor bepaald gedrag.

Deel Deze Pagina