nou ja zeg! ouderen van tegenwoordig...... maar ik snap heel goed dat je zo overbluft was dat je niet iets wist wat te zeggen...
Ja, gewoon een aso-oma! Waar ik me ook altijd aan erger zijn bejaarden die zich zowat voor je auto werpen, zebrapad of niet, alles moet maar stoppen. Natuurlijk zijn er heel veel aardige oudjes, maar ook oude zeikerds!
dames toch we blijven toch wel respect houden voor onze ouderen he slecht voorbeeld voor de kids die we een goede opvoeding willen meegeven met de opvoedkundige normen en waarden "respect voor ouderen"
Nou ja zeg, wat een debiel wijf (sorry, kon zo snel even niets anders verzinnen dan deze benaming....) Volgens mij is het toch wel heeeeeeeeeel erg duidelijk dat je een beeb in je buik hebt !
nouja waar haalt ze het gore lef vandaan jij bent nog netjes gebleven ik was trug gaan duwen hoor oud of niet dan moet ze maar oppassen met wat ze zegt gek wijf
hihi, je had kunnen vragen of zij solliciteerd naar een nieuwe heup. Als ze nee had gezegd, had je kunnen zeggen dat ze dan haar winkelkar heel snel uit jouw zwangere buik moet halen Maar alle gekheid op een stokje. Respect moet je verdienen en niet krijgen omdat je de bejaarde leeftijd bereikt. Als bejaarden zich misdragen mag daar wat van gezegd worden hoor. 65 + is geen reden om over iedereen heen te walsen.
Er is gewoon sowieso weinig respect onderling. Je moet invalides als valide mensen behandelen. Bij ons is er een vent (sorry) van 50/60 vermoed ik in zo'n wagentje die door de winkel kan krossen MET achteruitkijkspiegel. Zonder enig pardon rijd hij (terwijl ik achter hem sta) in een keer achteruit zo van ik heb voorrang en rijd bijna over mijn voeten. Dit was de 2e keer en ik was zo waanzinnig boos dat ik hem gesommeerd heb in zijn achteruitkijkspiegel te kijken voordat hij achteruit ging. Kreeg ik daar een grote mond, nou toen heb ik helaas gezegd " wij moeten je als een gewoon iemand behandelen dus ik zou maar oppassen want de volgende keer geef ik je een knal" ofzoiets (let wel ik heb ooit 1 keer in heel mijn leven iemand een rechtse verkocht, maar ben goed in schelden en dreigen) ik was witheet aangezien hij niemand ontziet en iedereen en alles omrijd en niemand die erwat van zegt.[/b]
Goh het is dat ik heel erg zeker weet dat iemand het niet was, maar ik ken er zo eentje hoor. Net een prinsesje. Gewoon heel hard tegen zijn. Ik had me ook laten overrompelen hoor, maar nu ik er rustig over na kan denken, had ik denk ik toch echt iets gezegd. Maar misschien dat humor dan beter helpt: Pardon mevrouw, u bent iets te vroeg, deze baby kan nog niet lopen. Kom volgend jaar maar terug. Linda
Wij moesten van mijn ouders vroeger niet speciaal respect hebben voor ouderen, maar voor iedereen... dus ouderen ook voor ons, en daar schort het helaas nog wel eens aan
Tja de oudjes schieten ook altijd voor bij de kassa's enzo, en hun maar klagen over de jeugd van tegenwoordig. Maar dat ze zo loopt te porren in je lijf..... ik zou er pislink van worden. Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik ook heb meegemaakt dat mensen hun kar door je heen willen duwen, ipv ff om je heen lopen. Respect voor je dikke buik is er weinig meer te vinden tegenwoordig.... opstaan in de trein enz gebeurt het nog?
Ja, maar je moet ook doorlopen! Grapje ...! Ik was ook de confrontatie aangegaan, maar ik begrijp dat je op zo'n moment even helemaal met de bek vol tanden staat ..... moet niet gekker worden roep ik dan maar weer!
Breek me de bek niet open! Ik heb normaal heel veel respect voor oude(re) mensen,maar soms... -In de supermarkt of op het zebrapad denken ze inderdaad dat ze maar overal voorrang hebben en iedereen moet wijken! -Je hebt soms echt wel 'vieze oude mannetjes' die denken dat ze maar alles mogen zeggen of verlekkerd mogen staren.(net nog meegemaakt,de schoonvader van m'n schoonzus vroeg aan m'n vriend 'of ik overal zo'n zwart haar had?' Nou ik was LINK man!Hij had echt zoooooveeeeeel geluk dat we op een kinderfeestje waren,grrrrr!) -Hier rijdt ook zo'n vent rond in zo'n karretje die blijkbaar overal voorrang heeft en nergens naar moet kijken! -Hier in België hebben sommige oude mensen ook een oude nummerplaat met 5 cijfers/letters.(ook al mag dat eigenlijk niet meer,zie je zo'n gloednieuwe Mercedes met zo'n nummerplaat rijden die je bijna niet af kunt lezen) Echt,ik begin al te zuchten als ik zo'n nummerplaat zie,en echt negen van de tien keer zitten ze 20-30 km onder de maximumsnelheid! Zo,ik ben weer effe m'n ei kwijt. Sorry als het een beetje gefrustreerd over kwam,maar ben nog steeds pisnijdig over wat die ouwe gek heeft gezegd denk ik. Grts Lucia
Ik werk(te) in Blokker.Man,ik kan boeken volschrijven over de 'oude' mensen Sorry ma ik ben blij dat ik daar weg ben,ze denken dat ze alles mogen,je hebt er ook natuurlijk lieve tussen maar het grootste deel... 2 minuten wachten is hen teveel.En arrogant... Toen ik daar zwanger rondliep(en ze zagen het goed genoeg) heb ik ook afgezien Word er nog kwaad van
het gezeur van balkje dat we meer respect moeten hebben voor de ouderen...... en wij dan? ik denk dat je repsect moet hebben voor élkaar! ongeacht je leeftijd. een bejaarde heeft niet automatisch respect verdient door z'n leeftijd, respect hoor je te geven en daardoor weer te rkijgen. als een bejaarde mij zo behandeld trek ik m'n snufferd echt open. zóóóóóó, dat lucht op
ik kan me hier zo boos over maken dit onderwerp mijn respect voor ouderen is op het momend helemaal verdwenen! ik erger me dood aan oude mensen!
haha wat een frustratie meiden .. ik werk in de zorg maar dat wil niks zeggen hoor ... ik stond een paar maanden geleden bij de kassa van de supermarkt in de rij boven mij hangt zo n bordje da die kassa ook geschikt was voor kinderwagens en invaliden wagens .... dus ik begin vrolijk mijn wagen uit te laden komt er zo n oude h*ks aan in dr snelle wagen en zegt jij mag hier niet afrekenen die kassa is alleen voor invaliden , dus ik zeg het is een adviesbordje ook andere mensen mogen hier afrekenen ... begint ze toch tegen me aan te rijden met dr electrische kar ... ja echt waar ze reed gewoon 2 keer met dr kar tegen mijn lijf en ik werd me toch boooos zo booooos dat ik niks gezegd heb en al mijn boodschappen terug het karretje ingegooid heb en ben weg gegaan naar een andere kassa ... sindsdien kan ik echt geen oude mensen in een electrisch karretje uit staan soms kom ik haar nog wel eens tegen en dan kruipt het bloed me onder mijn nagels vandaan .... L.sybje
Dat had ik nou weer niet gedaan. Ze krijgt haar zin en denkt dat ze de volgende keer ook zo moet doen ('t zijn net kleine kinderen die oudjes). Ik kan me ook kapot ergeren aan die oudjes maar ik probeer gewoon rustig te reageren. Ik ben 'minder valide' en heb een invalideparkeerplaats-kaart. Ja, ik weet het , ik ben jong en ik zie er niet gehandicapt uit (als je mij tegen komt in de auto). Als ik uitstap moet ik mijn krukken nog pakken. Maar dan hoor ik die oudjes alweer schreeuwen dat ik op een invalideparkeerplaats sta. Dan zeg ik altijd "ik ben blij dat het u is opgemerkt" en dan loop ik weg (terwijl ook bij mij het bloed onder mijn nagels weg kruipt!). Niet goed voor je bloeddruk, die oudjes!
zijn niet alleen de ouderen hoor die karretjes in je rug duwen, hier gebeurt het regelmatig en dan geef ik toch een duw terug naar achteren...
Oudjes... ik pleit er sowieso voor om op zaterdag een 'bejaardenverbod' af te kondigen in winkelcentra en supermarkten. Die mensen zitten de hele dag thuis met hun borduurwerk en wanneer moeten ze boodschappen doen? Juist, op zaterdagochtend. Als de hele werkende natie in de super loopt. En inderdaad, dan willen ze voor... Zucht... ga op maandagochtend denk ik dan...
als iedereen in dit topic nou eens terugleest wat je geplaatst hebt, kan je je dan erin vinden als ik zeg dat er maar heel weinig begrip van jullie uit wordt opgebracht voor oudere mensen? ik bedoel: weet jij veel wat die mensen allemaal hebben meegemaakt, ik had eerst ook van dat soort gedachten als jullie, echt waar maar sinds mijn vader heel ziek is geweest ben ik echt anders gaan denken over oudere mensen, als ik iemand in de winkel zie, dan vraag ik me af wat diegene allemaal moet meemaken want je kan het niet aan de buitenkant zien! Daardoor ben ik echt veel toegeeflijker geworden. ik wil niet zeggen dat de topicstarter niets had moeten zeggen, maar wel op een normale manier die mevrouw duidelijk maken dat dit echt niet kan wat ze deed. ik wil alleen maar zeggen: denk eens 2 keer na