Nee hoor, cvandaar dat ik het over wederzijds respect heb en ik reageer op de verhalen hier..toevallig gaat dit topic over ouderen die dat doen...Wat wel vooral bij de ouderen vandaan komt is de vanzelfsprekendheid dat ze vinden dat de 'jongeren'maar respect voor ze moeten hebben..Verder geloof ik ook best dat yuppen, moeders, jengelende pubers en boze vaders dat ook best wel eens doen
Ik heb als verpleegster gewerkt met oudere mensen en ik heb door dat werk nu helemaal geen geduld meer met oudere mensen. het lijkt wel alsof ze altijd mij uitkiezen om tegen te zeuren en te klagen
nou ik heb niet standaard respect voor ouderen nu heb ik wel vaak al van te voren een zwak voor veel ouwetjes maar die chagerijnige knorrepotten (en die zijn er ook genoeg) krijgen van mij GEEN respect en ook GEEN privileges! wel vindt ik het belangrijk om mijn kinderen te leren toch eerbied op te brengen voor ouderen maar ze hoeven van mij ook niet alles te pikken hoor! zo zag ik pas een oudere man een kindje (geen familielid) een klap in het gezicht geven omdat het kindje kennelijk te druk was voor zijn doen...... nou oud of niet ik had die vent een knal voor zijn kop verkocht als hij mijn kind zou aanraken!
Haha, ik ken dat ja! Vreselijk! Ik heb dan ook tijdens mijn stage in een verpleeghuis geleerd dat oudere mensen evengoed het respect nog moeten verdienen als jongeren, omdat ze zich simpelweg niet weten te gedragen tegenover jongeren, nou ja, sommigen dan. De mannen vonden al die zusters om zich heen wel heel fijn . Nu, bij waren ze aan 't verkeerde adres met hun seksistische opmerkingen, gedraag je! En ik ben ook bedreigd door een Korsakoff-patient. Die had geen overdreven beleefdheid meer te verwachten, maar een donderpreek van het afdelingshoofd