rest in baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamEllen, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamEllen

MamEllen Actief lid

18 sep 2013
    148
    0
    0
    Hoi!

7 januari ben ik bevallen van een zoon, in de kraamweek werd het vloeien al snel minder. wel kreeg ik buikpijn, wat de dag na de kraamweek omzette in helder bloedverlies, en later ook een rest van de vliezen. vk gebeld, die hadden gekeken met de echo en me daarna doorgestuurd naar het ziekenhuis, er zat nog steeds troep in. in het ziekenhuis een tweedaagse kuur mee gekregen cytotec. helaas helemaal niets gedaan, dus weer terug naar het ziekenhuis. nou vertelde ze me afgelopen dinsdag dat ze gewoon afwachten tot het vanzelf naar buiten komt. tot die tijd paracetamol slikken tegen pijn. Hoe lang kan ik wachten? is er een tijd dat het er echt uit moet zijn? vind het ook een raar idee, ik hoefde alleen terug te komen als de pijn nog heviger werd of als ik koorts kreeg. maar stel dat dat niet gebeurt? blijft het dan altijd zitten? dat kan toch niet?

hopelijk een duidelijk verhaal en heeft u een antwoord voor mij.
    Alvast bedankt!
    groet,
    Ellen

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ellen,

zolang je niet medisch hoeft in te grijpen, doen ze dat liever niet. Dat kan toch weer complicaties geven. Zolang je geen erge klachten hebt, mag je dus echt afwachten tot je lijf het vanzelf naar buiten werkt. Dat gebeurd overigens vaak bij je eerste menstruatie weer Die kan dan heel hevig zijn. Daarna is het dan meestal goed en is je volgende menstruatie weer meer als vanouds.
    Mocht je in de tussentijd toch wel klachten krijgen als erge buikpijn of hevig bloedverlies bel je de gyn/vk op en moet je wellicht wel geholpen worden. Maar dus liever de natuur zijn gang laten gaan zolang het kan, dan medisch ingrijpen.

Groetjes Brigitte

3. MamEllen

MamEllen Actief lid

18 sep 2013
    148
    0
    0
    oke, helder! Maakt geen verschil dat het dan een jaar blijft zitten ofzo? ik geef borstvoeding en ben aan de cerazette en met die pil bleef de vorige keer mijn menstruatie een jaar uit. Alvast bedankt!

Groetjes,
    Ellen

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

zolang je geen klachten hebt kan het geen kwaad. Indien er wel klachten ontstaan, dan is het raadzaam om contact op te nemen met de gynaecoloog. Brigitte heeft al aangegeven op welke klachten je dient te letten. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina