Rest na missed abortion en misoprostol

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nummer72, 9 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer72

Nummer72 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben op zoek naar vergelijkbare ervaringen en hoe het verloop daarna was.
    4,5 week geleden kwam ik er bij een zwangerschap van 8 weken achter dat het hartje niet meer klopte (gestopt bij 6+5). Vruchtzakje groeide wel door waardoor symptomen toenamen. Een week later mifegyne en 4 tabletten misoprostol meegekregen bij de gyn en de avond van de misoprostol flinke krampen, bloedverlies en stolsels . 2 weken daarna controle en was het helaas niet schoon. Nogmaals mifegyne en misoprostol ingenomen. Dit keer geen enkele reactie. Nu moet ik aankomende week nogmaals op controle en zal het weer niet schoon zijn. Dan moet er een curettage gepland worden.
    Ik wil zo graag door, de nasleep duurt inmiddels al zo lang.
    Meer die een vergelijkbare ervaring hebben? Hoe lang na de curettage hadden jullie weer een eisprong?

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Allereerst wat een rot nieuws hebben jullie gekregen. Hier heb ik in 2019 hetzelfde meegemaakt. 1e gift tabletten flink krampen en bloedverlies maar toch niet schoon. 2e gift tabletten helemaal niets, nog geen krampen. Ik heb uiteindelijk 2x een hysteroscopie gehad om het restweefsel weg te halen (ivm leeftijd en kans op schade bij een curettage wilde ik dit niet). Uiteindelijk bleek na de 2e hystreroscopie er nog steeds wat restweefsel te zitten. 3 maanden na constatering missed abortion kreeg ik een waterecho en zat er nog een reststuk van 7x4cm. Er werd na het weekend toch een curettage ingepland, maar blijkbaar dor de waterecho is er eea losgekomen en dat weekend verloor ik heel veel weefsel. Op maandag kreeg ik voor de curettage nog een echo en toen bleek ik schoon. Hier dus echt een nasleep van rui 3 maanden gehad helaas.

3. Nummer72

Nummer72 Niet meer actief

Wat een nare ervaring, ook een lang verloop. Helaas is het ook hier ook nog niet klaar. De curretage is niet geslaagd en ze zijn gestopt. Aankomende week krijg ik een hysteroscopie met de waarschuwing dat het waarschijnlijk nodig gaat zijn om dit nog een keer te herhalen. Het duurt hier inmiddels ook al ruim 2 maanden en ik ben het echt goed zat merk ik.

4. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    55
    13
    8
    Vrouw
    Edit: zie nu je reactie hierboven dus mijn advies was niet meer zo zinvol. Hopelijk kun je het snel afsluiten!

Deel Deze Pagina