Restant stofjes! Waar kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door AnneRose, 7 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben eens aan het rondkijken geweest naar leuke boxkleden en ledikant dekentjes. Ik kwam superleuke dingen tegen, maar die prijzen soms... :$
    Je betaalt vaak zó veel, en alleen maar omdat er een label van een of ander duur merk aan hangt..
    Toen dacht ik: hey! Ik ben creatief genoeg om zelf aan de slag te gaan! :D

Dus nu slaan mijn gedachtes helemaal door in de leuke dekentjes en kleden die ik maken kan voor mijn kleine spruit :D

Maar ja, om het betaalbaar te houden wil ik naast de grote stukken stof gebruik gaan maken van kleine restsfofjes. Een soort patchwork eigenlijk!

Wie kent een leuke site/winkel waar ze dit voor een klein prijsje verkopen?
    (Daarnaast ben ik stiekem ook benieuwd of hier nog meer creatieve mama's zitten die hetzelfde gedaan hebben of van plan zijn! :D )

Om een beetje idee te geven: zoiets dus!

Bijgevoegde bestanden:

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Op de markt of in een stoffenwinkel vind je vaak restlappen voor kleine prijsjes.

3. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga altijd naar de markt!

4. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Bij de stoffenwinkel hier kan je een zak van ongeveer 25 restlapjes voor 2.5 kopen. Leuke prijzen dus! Zelf ben ik ook al aan 't baaien en breien. Niet altijd goedkoper maar ik vind het wel erg leuk om te doen.

5. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Idd op de markt kun je hele leuke goedkope stofjes halen :D

6. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    De markt heeft idd vaak leuke stofjes :D helaas niet op de markt hier... En voor een stoffenzaak zal ik ook eerst naar een van de grotere omliggende steden moeten.
    Daarom vind ik het ook altijd leuk om op internet te neuzen :p
    Misschien een keer een dagkaartje kopen en even door Nederland touren voor een paar mooie stofjes :D

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Jan Sikkes/Sikkes Lappenland heeft ook vaak aanbiedingen met dat soort stofjes.
    Verder kan bijv op aliexpress.com ook vaak leuke "bijelkaarpassendestofjespakketjes" kopen ;)

Maar toch is het vaak goedkoper om geen "quiltstofjes" te kopen, maar juist bijv stof vanaf de rol en dan 20/30/40 cm te kopen. Per slado is dat toch gewoon goedkoper, aangezien je best veel stof nog nodig bent voor een boxkleed.

Ik heb voor de jongste van mijn zusje een boxkleed gemaakt en heb dus stof "aan de meter" gekocht. Okay, nu heb ik nog aardig stof over, maar heb het dus echt per meter gekocht en niet per 20 of 30 centimeter. De rest gebruik ik voor bijv memoborden, accentstof bij kleding etc.

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Kwantum

9. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    plaatselijke weggeefhoeken of verkoophoeken. is hier zeer populair.(op facebook)

10. topper12

topper12 Niet meer actief

De stoffenwinkel of op de markt, maar ik ken ook mensen die in de opruiming in slaan bij de goedkope ketens en dan voor een euro een trui kopen en die dan verknippen in kleine lapjes.

11. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Bedankt voor de tips! Ik heb idd ook zitten denken aan weggeefhoek etc. op facebook, maar het geslacht van onze kleine is een geheimpje, dus probeer maar eens de kleur van je keuze te krijgen hihi :p

Deel Deze Pagina