In slechte tijden leer je elkaar kennen.. Een kennis van mij is vorige week geopereerd aan haar knie en zit nu alleen thuis. Ze is bijna 80 dus een risicogeval. Er komt physio aan huis en thuiszorg. Inmiddels heeft ze een heleboel verschillende gezichten gezien. Haar dochter komt ook om de zoveel dagen langs, zij werkt zelf in de zorg op een woongroep. Maakt zich enorme zorgen om haar moeder. Neemt alle voorzorgsmaatregelen die ze kan nemen, maar ondertussen ziet haar moeder zoveel verschillende mensen. Nu heeft mijn man vorige maand mondkapjes gekocht, 6 stuks. Ik heb meteen aangeboden om ze aan mn kennis' dochter te geven. Ze was me heel dankbaar. Maar mijn man ging helemaal steigeren, vind dat ik niet voor mijn gezin kiest blabla. Ben enorm boos geworden, gezegd dat ik teleurgesteld in hem ben en dat ik hem egoïstisch vind. Hij is een gezonde vent. De kans dat hij overlijdt aan het virus is gewoon heel klein. Heb 2 mondkapjes achtergelaten en de andere 4 bij mijn kennis in de brievenbus gedaan. Ik sta nog steeds achter mijn beslissing en mijn man negeert me nu compleet, sinds gisteravond. Hij heeft vannacht op de bank geslapen en zit nu ergens boven op zolder. Ik voel me er k.l.o.t.e onder en vind het de omgekeerde wereld. Pfff, weet niet zo goed wat ik met dit topic moet, moet het gewoon ff kwijt. Ik ben echt teleurgesteld. Edit het zijn niet eens de correcte mondkapjes met zo'n filter..
Ik snap je man ook wel, zijn zekerheid die hij voor zichzelf en zijn gezin gecreeerd heeft gooi jij nu even over boord. Het is onbekend waar dit nog naartoe gaat, we staan nog vrij vooraan. Zo groot is een voorraad van 6 mondkapjes nou ook weer niet en 2 is te weinig voor een gezin van 3. Dus ik volg je man nu ook dat hij boos is. Sorry, niet wat je wilt horen...
Ik lees 2 mensen die vanuit hun natuur reageren. De man die zijn gezin wil beschermen en een vrouw die wil zorgen. En tja, dat kan soms botsen en tegengestelde belangen inhouden in tijden van onzekerheid. Praat met elkaar en heb begrip voor elkaar want waarschijnlijk hebben jullie in “normale tijden” juist waardering voor deze eigenschappen van de ander.
Wat voor mondkapjes zijn het? Want de meeste mensen hebben geen idee hoe je ze op de juiste manier moet gebruiken. Die moeder kan ook niet de hele dag met een mondkapje doen, daarnaast zal ze geen bril, handschoenen, muts en schort hebben, dus het heeft sowieso geen zin. Mijn advies? Breng de mondkapjes naar de huisarts of het ziekenhuis. Er is momenteel een gigantisch tekort in de zorg en we zijn bij met elk mondkapje! Zonder andere beschermingsmiddelen en of dat je weet hoe en wanneer je ze moet gebruiken, heb je er zelf toch niets aan.
Ik vind eigenlijk dat je man een egoïst is. Als je als gezond gezin gewoon de richtlijnen volgt heb je geen mondkapje nodig. Om ze nu achter te houden just in case vind ik echt egoïstisch
Sorry ik snap je man ook wel. Hij koopt iets en jij geeft het weg. Gaat nog niet eens om wat het is. Bovendien geef je ze aan iemand die waarschijnlijk niet weet hoe ze te gebruiken en dan ook nog eens mondkapjes die niet voldoende werken. Man boos en iemand ander blij maken met een dooie mus. Dat is het toch allemaal niet waard?
Van die heb ik er nog zo’n 100 liggen Ivm koortsblaren en baby’s als je man 4 nieuwe wil mag hij ze komen ophalen.
Wat mij betreft moeten particulieren helemaal niks met mondkapjes. Laat de zorgverleners hun werk doen. Niet alleen de corona mondkapjes, maar ook alle andere mondkapjes die we gebruiken. Hou ze alsjeblieft bij de zorg!
Het is de bedoeling dat de dochter het mondkapje opdoet als ze bij haar moeder is. Zij weet hoe ze ermee om moet gaan. En natuurlijk is het schijnveiligheid, er komen immers tig verschillende mensen in huis. Maar je moet toch iets??
Als ik iets voor mijn gezin zou kopen en mijn man zou het weggeven zonder te overleggen, ja dat zou ik ook niet op prijs stellen. Verder vind ik het wel heel lief van je maar snap niet zo goed waarom je iets weggeeft wat toch niet voldoende werkt? Edit: ik zie dat je daar net antwoord op hebt gegeven
Dan riskeer ik echt een scheiding vrees ik. Ik was het er een maand geleden al niet mee eens toen hij ze gekocht had. Omdat je inderdaad moet weten hoe ermee om te gaan. Hij heeft uiteindelijk het bedrijf waar hij ze gekocht had gemaild en gevraagd hoe hij ze terug kon sturen. Hij mocht de mondkapjes toen houden en het geld (70,-!!) kreeg hij terug. Hij wist dus allang hoe ik erover dacht. En ik blijf achter mijn mening staan. Juist in deze tijd moet je niet alleen aan jezelf denken. Hij kan ervoor kiezen mensen uit de weg te gaan, die oude dame niet. En als haar dochter dan een beetje rust kan brengen door een kapje te dragen ben ik alleen maar blij. Zij werkt in de zorg en neemt alle voorzorgsmaatregelen die ze maar kan nemen.
70 euro voor 6 mondkapjes? Koekoek! Hij heeft zich dus ook nog volledig vrijwillig compleet laten afzetten.
Als jij het schijnveligheid vind waarom geef je het dan weg als het volgens jouw toch niet werkt? Dan heeft het voor degene die het gekregen heeft toch ook geen nut volgens jouw? Ik begrijp je man hierin. Voor hem is het geen schijnveiligheid.
Ik vind dit echt een geval choose your battle. je bedoelt het vast goed maar je komt nu over als een enorme dramkont. Het zijn 6 mondkapjes... En waarom slaat iemand die in de zorg werkt de verzoeken van de overheid in de wind? Waarom moet zij bij haar moeder op bezoek? Het is voor iedereen kut. Maar dit soort mensen zorgen dus zometeen voor een volledige lockdown en jij werkt er vrolijk aan mee... nog sympathiek trouwens dat hij zelf op de bank is gaan liggen
Je man voelt zich happy met zijn 70 euro aan mondkapjes (knettergek, ik zou daar wel woest om worden dat hij dat heeft betaald pff), jouw kennis is toch niet geholpen ermee en als je kennis de 1,5 meter afstand tot moeder houdt, becshermt ze haar moeder beter dan met een mondkapje a la dit. Ik zou dit gevecht staken
Vooraf had je trouwens wel gelijk, 70 euro daarvoor uitgeven is belachelijk veel. Daar zou ik dan de zelfde mening over hebben als jij. Dat hij boos is over je manier van handelen nu dat snap ik vanuit hem dan dus.
Ik had in januari al gekocht voor mijn man die altijd naar Azie moet voor het werk. Voor 5 euro toen nog bij Bol.com en een zakje bij de action. 50 stuks goede mondkapjes. Ik heb ze ingeleverd bij de huisarts. Ik vond dat echt vreselijk moeilijk. Ik heb een angststooris...maar... ik kon ze ook niet houden. Zij hebben ze echt veel meer nodig. Dus ik snap je man wel maar jou ook.