Hoeveel sparen

Discussie in 'De lounge' gestart door jannn, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Niet om elkaars ogen uit te steken, echt niet.. Maar ik vraag me af hoeveel jullie per maand sparen.

Wij houden zo n 1200 euro over na aftrek van alle vasten lasten.
    Van die vaste lasten gaat dan nog volgende dingen af.
    Boodschappen
    Kleding
    Benzine
    kadootjes
    extraatjes.

En het gekke is dat ik dan van die 1200 euro nog haast niks overhoud dus eigenlijk niks spaar.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat we zo'n ruim 5000 euro terug krijgen van de belasting wat dan gelijk op de spaarreking gaat en ook een zware bonus aan het einde van het jaar dat ook gelijk op de spaarrekening gaat dus we sparen wel maar niet per maand. En als we dat geld krijgen moeten we weer dingen in huis doen bijv nieuw bed voor zoontje, behang etc en is het alweer op...

Hoe doen jullie dat?

Ik kijk vaak het programma dubbeltje op zn kant wordt je wel weer helemaal bewust van alles. ;)

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik heb t sparen bij vaste lasten gedaan en gaat dus elke maand
    na loondag automatisch naar de spaarrekening en ik spaar de
    hypotheek rente terug gaaf apart voor onderhoud aan t huis

3. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Ik spaar niks. Ik heb nu eenmaal niks over. Mijn ouders hebben ook nooit gespaard en die leven ook nog ;)

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ts, ik zou gewoon maandelijks automatisch 500 euro over maken naar de spaarrekening. Wat er niet is kun je ook niet gedachteloos uitgeven. En als je het nodig hebt kun je het gewoon weer naar je rekening courant terugboeken.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij sparen belasting terug gaves , en bijvoorbeeld de terug gave van het gas en licht dat soort dingen. Dit zijn altijd lekkere bedragen.
    En inderdaad je gaat leven naar wat je heb dus sinds een jaar zetten we ook automatisch 250 weg. Laatste tijd aan de eind van de maand hebben we nog iets over variërend van 50 euro tot 500 euro (vraag me niet hoe dit ineens is, denk da we zuiniger leven) en dit gaat ook naar de spaar.

Moet ook eerlijk zeggen dat we soms per maand niks sparen omdat we het nodig hebben...

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Op dit moment zo'n €750 per maand. Maar denk straks in de nieuwe situatie (vriend werkloos/baby) max €200/€250 per maand.
    Wel een goede buffer achter de hand.

Buffer is wel heel handig. Zeker nu we zo'n 6 weken zonder salaris zitten van vriend (bedrijf failliet)

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit! Werkt echt zo! Toen we gingen trouwen gingen we tijdelijk het dubbele sparen van wat we normaal spaarden. Ik merkte het amper: je geeft dan echt uit naar wat je hebt. Na het trouwen het bedrag dus ook maar zo gelaten!

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier sparen we 150 per maand wat elke 1e van de maand automatisch gaat.
    Ook sparen we nog apart voor de kids elke maand een vast bedrag

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Wij sparen 50 euro per kind per maand, en 150 euro
    voor ons gezamenlijk :)

10. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Wij sparen niets... We wonen helaas nogal duur waardoor er niets overblijft om te sparen. Maar we redden het verder allemaal prima gelukkig. ;)

11. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    We sparen per kind 50 en voor petekind 10 per maand.
    Wat over blijft aan t eind gaat naar onze spaarrekening. Dat kan niks zijn of 100 euro.

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij sparen ook niet, wel moesten het Tot verkort doen met mijn man zijn salaris en dat ging altijd wel op. We legde alleen wat vakantie geld en 13 maand apart, maar nu heb ik een baan en hopen wel zo'n 800 per maand te sparen.

13. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Wij sparen 650 euro per maand, dat gaat gewoon automatisch naar de spaar.. Eerst boekte ik maandelijks iets over naar de spaar, maar dan spaarden we niet zoveel hoor :D, dan gaf ik het schijnbaar gewoon uit, want dat geld stond er.. Nu het automatisch gaat mis ik dat geld ook helemaal niet! Momenteel sparen we zelfs wat meer, maar ik weet nog niet hoe dat uitkomt.. Door een verbouwing is er een flink gat in onze buffer gekomen en dat vind ik maar niks!

14. Koon

Koon Niet meer actief

Zouden meer kunnen sparen dan dat we doen. We geven behoorlijk snel geld uit.
    We sparen wel jaarlijks 2x vakantiegeld, 1x 13e maand, belastingteruggaaf en dat tikt toch behoorlijk bij. We hebben een buffer die ruim voldoende is mochtend we beiden ineens werkloos worden. Dus daarom voelen we de nood ook niet om ook nog eens per maand een hoop weg te zetten.

Voor ons zoontje sparen we wel structureel.

15. Astre

Astre Niet meer actief

Wij doen het ook zo en dan vooral het laatste :). Wij boeken soms meer terug dan we die maand hebben gespaard.

Je kan bij veel banken nu ook automatisch het bedrag wat er aan het einde van de maand over is laten overboeken na je spaarrekening. Heeft iemand daar ervaring mee?

16. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Wij kunnen helaas weinig sparen op het moment. We proberen de helft van het vakantiegeld en eindjaarsuitkering te sparen en ook als we iets overhouden eind vd maand.

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wij sparen ook 500 euro per maand. Straks komt van mijn kant de eindejaarsuitkering weer en die zet ik dan ook op de spaarrekening. En VL spaart elke maand met tijdspaarplan. Dat wordt ingehouden van zijn loon en dat krijgt hij tegelijk met vakantiegeld. Dat samen is ongeveer 4600 euro en dat gaat ook naar de spaarrekening.

18. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dit doen wij dus elke maand, werkt perfect! Je kan namelijk ook het bedrag instellen wat je altijd over wilt houden. Ik spaar dus alles wat overblijft boven de 300 euro. Dus ik heb altijd een buffer van 300 euro. Alles daarboven gaat automatisch naar de spaarrekening. De ene maand is dit 100 euro en de andere maand 500 of nog meer. En soms helemaal niks.

19. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    bij ons gaat de eerste van de maand alles eraf, ook het sparen voor ons en de kinderen.
    ik vind dit lekker duidelijk, dan weet je gewoon wat je hebt nog de rest van de maand.

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Wij sparen een vast bedrag per maand. Dat wordt afgeschreven op de dag na ontvangst van ons salaris. Mijn ervaring is ook dat er weinig overblijft als ik dat niet doe.

Deel Deze Pagina