Als je als speciaal kind naar een speciale school moet krijg je een busje die vergoed word. Als je als 17 jarige met het OV moet krijg je een kaart Als je als werkende voor je werk moet reizen krijg je n vergoeding. Maarrrrr als je nou als PDD-NOSertje naar een school die speciaal voor PDD-NOSsertjes aanpassingen heeft. Je basis school deze school aanbeveelt en er dus verder geen scholen in de buurt zijn die jou de ondersteuning kunnen geven die je nodig hebt. Maar je hier voor wel 30 minuten met het OV moet reizen? Nou dan krijg je niks volgens de gemeente. !?!? Of weet iemand hier me een tip te geven waar door ik wel een tegemoet koming oid kan krijgen? Want het is voor ons nu nogal een klap geld aangezien mn man ontslagen is. Alle andere toeslagen die ik kan krijgen heb ik al aangevraagd. En we laten hem al 5 kilometer fietsen (en dat is een hele opgave voor het jochie, door zn PDD-NOS en omdat hij gewent is of in een busje te stappen of 5 meter te lopen zoals de afgelope 3 jaar)
Hoi Wilma! Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik kan me herinneren dat je ook reiskosten voor 'studie' of werk kan aftrekken van de belasting. Je krijgt dan niet alles maar wel een groot gedeelte terug. Misschien is het handig om dit verder uit te zoeken. Elke verlichting is er eentje denk ik?
Volgens mij moet de gemeente in veel gevallen het vervoer en dus de kosten regelen. Ik zou het even bij de school navragen waar je zoontje naar school gaat. Zij zullen hier namelijk beter de weg in weten, omdat er meestal veel kindjes zijn die met een busje naar zo'n school gaan.