Wie bakt ze veel en heeft een goed recept? Vanmiddag heb ik zeven kinderen in huis en wil graag cupcakes gaan versieren. Nu doe ik dit wel vaker, maar dan gewoon met kant en klare pakjes. Wie heeft een simpel lekker recept? Ik weet het er staat genoeg via google, maar het moet wel echt gaan lukken.
Basisrecept: 230g zachte boter 230g zeer fijne kristalsuiker 230g zelfrijzend bakmeel 1 theel. bakpoeder 4 eieren Voor vanillesmaak: 1 theel. vanille-essence. Dit is voor 18 cupcakes. Je kunt gewoon alle ingrediënten bij elkaar doen (lekker makkelijk dus). 2-3 minuutjes mixen. Beslag in vormpjes doen en ca. 20 minuten in de oven op 175 graden. Ik gebruik zelf vaak dit recept, het komt uit het boekje 500 cupcakes.
Je kunt toch gewoon het standaard cake recept nemen? Hier van de week een cakemix gebruikt waar je alleen boter en ei aan toe moet voegen. Zelf nog vulling toegevoegd (nougatine/limoen zest en amandel/chocola) en ze waren heerlijk! Suikervrij kun je suiker vervangen door banaan. Ik heb ook kokos koekjes gebakken voor de kleine man zonder suiker, maar met appelstroop.
Ik ben geen pro in cupcakes maar met dit recept is het me altijd gelukt! Het basisrecept cupcakes maken | Cupcakerecepten.nl Wel echt erop letten dat de boter, melk en de eieren op kamertemp. zijn!
Hier ook het zelfde recept als blij zwanger en ze smaken heerlijk! Je kan er trouwens ook nog van alles door doen. Ik heb er eens een keertje een klein beetje chocopasta ingedaan voor het bakken. Bij het opeten kom je dan heerlijk chocolade tegen! Succes en veel plezier.