Obstipatie, even stoppen met hapjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Moosey, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Hallo,

Sinds we twee weken geleden met hapjes zijn begonnen, heeft mijn dochtertje (6 maanden) last van obstipatie. We hebben zelf al een middel bij de apotheek gehaald en daar heeft ze één keertje een beetje van kunnen poepen, maar het lijkt verder niet te helpen.
    Nu willen we even stoppen met hapjes geven om te kijken of dat scheelt.

Kunnen baby's van 6 maanden even leven op 4 flessen van 180cc of moeten ze per se ook hapjes eten?
    Alvast bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Moosey,

Wat vervelend dat jouw dochtertje last heeft van obstipatie. De darmpjes van kleine kindjes moeten vaak wennen aan vast voedsel. Geef jij groente en fruit? Laat haar darmpjes anders eerst aan een van beide wennen. En welke soorten groente en/of fruit geef je? Peer bevat bijvoorbeeld veel vezels en kan de stoelgang bevorderen.

Groet,
    Anne

Groet,
    Anne

3. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Beste Anne,

Bedankt voor je antwoord!

We zijn eerst begonnen met zelfgemaakte hapjes (wortel, courgette, peer, banaan), maar die wilde ze niet!
    Potjes gingen er meteen goed in.
    We hebben de afgelopen dagen al bewust niks met banaan gegeven en als groente heb ik haar bewust gisteren iets met bruine bonen gegeven.

Maar ik kan dus doorgaan met vaste voeding, alleen misschien eerst een paar dagen alleen fruit?
    Ik zal ook weer eens proberen of ze nu wel zelfgemaakte hapjes wil.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Moosey,

Probeer inderdaad een paar dagen achter elkaar dezelfde smaak. Je begint bijvoorbeeld met peer. Gaat dit goed, dan kun je haar een paar dagen appel geven. Zo kun je kijken waar zij wel en niet goed op reageert.

Groet,
    Anne

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina