Ik heb besloten dat ik een e-reader wil. Maar er zijn zoveel soorten dat ik niet meer weet welke ik moet nemen! Welke hebben jullie en zijn jullie er tevreden over? Ik wil hem graag meenemen op vakantie dus onder de parasol goed te lezen zijn. Welk merk/type hebben jullie? Prijs ongeveer? Moet ik een lampje erbij kopen of niet? Met of zonder wifi? Is hij makkelijk in gebruik?(ben behoorlijk slecht in computers) Bedankt!
Ik heb een Kindle. Kun je kopen via Amazon.com. Het enige nadeel (is het voor mij niet) is dat je alleen via Amazon de boeken moet kopen en dit zijn over het algemeen Engelstalige boeken. Maar het voordeel is dan wel weer dat ze ruim 500.000 titels beschikbaar hebben en in NL kun je geloof ik nog geen 10.000 titels aanschaffen. De Kindle kost USD 189. Ik heb daarbij nog een hoes gekocht en was in totaal incl. verzendkosten Euro 178 kwijt. Dat is dus echt een koopje. De Kindle leest echt supergoed. Ze gebruiken zng e-ink en het is net een echt boek. Je kunt het lettertype aanpassen en je kunt ook de richting veranderen dus staand of liggend lezen. Je kunt zelfs mp3-tjes afspelen. De bediening is superhandig. Er zitten aan beide zijkanten 2 knoppen waarmee je een pagina terug of vooruit kunt en de menuknoppen en toetsenbord zitten onderaan de Kindle. Ik ben echt super tevreden. Oh ja, dit is er eentje met wifi en zonder 3G omdat ik er vanuit ga dat ik met wifi overal terecht kan en ik over het algemeen thuis op mijn computer de boeken uitzoek en dan bestel. Daarna zet ik mijn wifi aan en laat de boeken binnen komen. Vervolgens zet ik de wifi weer uit. Dit kost namelijk heel veel stroom en zorgt ervoor dat je batterij snel leeg is. Je kunt het apparaat ook aan de computer hangen om zo bijv op te laden of mp3tjes erop te zetten. Wat ik je in elk geval aanraad is om evt. recensies te lezen en zeker geen tablet te nemen. Zeker als je 'm alleen als e-reader wilt gebruiken. Een tablet heeft namelijk een glanzend scherm en dat is erg lastig in de zon. De e-readers hebben geen glanzend scherm en zijn daardoor in het zonnetje goed te gebruiken.
Bedankt voor je reactie! Ik ga zo even kijken bij amazon.com De tablet krijg ik over 2 weken. Dus zoek echt een e-reader omdat hij kleiner is en makkelijk mee te nemen voor vakantie en speciaal voor boeken. Nog meer mensen die een e-reader hebben?
wij hebben de Be-book Neo. Ook met e-ink. Leest heel goed, het is makkelijk boeken op de e-reader te zetten. Je kunt overal online boeken kopen, maar we gebruiken 'm nu eigenlijk praktisch nooit. Mijn vriend zegt net dat hij beter een Tablet had kunnen kopen, dan had hij meerdere functies kunnen combineren op 1 apparaat.
Ik heb een Sony Prs-300. Dit is echt een superding en de uitvinding van de eeuw. Hij gebruikt E-ink en ondersteund bijna alle bestanden. Was niet duur zo'n 179 euro. Succes met je keuze