resten achtergebleven na curretage, ervaring?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hees87, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Korte toelichting....
    Op 19 januari geen hartactie te zien op de 1e echo. Ik kon nog de volgende dag terecht bij de gynaecoloog. Daar cytotec gekregen. Helaas geen enkel effect....
    Op 3 februari een curretage gehad. Deze week controle gehad in het ziekenhuis. Helaas zijn er resten (bloed of stolsel) achtergebleven. Wederom cytotec gekregen, ook nu weer geen enkel effect. Ik wacht nog af (ben donderdag gestart, maar volgens mij had er dan nu wel wat moeten beginnen).

Ik kan pas 8 maart a.s weer terecht bij gyn. Zo lang kan ik niet wachten dus zal morgen wel bellen of ik eerder terecht kan. Volgende stap zal een hysteroscopie zijn. Iemand daar ervaring mee?

Pff....ik vind het emotioneel erg zwaar. De miskraam an sich is al erg genoeg, vind de nasleep en de wetenschap dat het nog niet 'weg'is echt zwaar.

2. NatureMom

NatureMom Lid

17 jun 2014
    31
    2
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    He, wat rot voor je..
    Helaas ervaring mee..
    Vorig jaar ben ik 3 maanden bezig geweest om van een miskraam (missed abortus) af te komen.
    Curretage, onderzoek met water en camera, curretage onder volledige narcose.
    Ik zou blijven bellen hoor! Ik heb zelfs bij de spoedeisende hulp gezeten in het weekend omdat het bloeden niet stopte.. Toen zagen ze idd dat er nog resten zaten.
    Gelukkig na de miskraam wel 2 maanden later was ik zwanger. En nu een mooie dochter van 7 maand. Dus niet opgeven hoor !

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik helaas ook ervaring mee en geen goede... Ik heb 2 keer een infectie gehad door restweefsel en geloof me dat wil je niet. Hou iig goed je temperatuur in de heten. Bij mij sloeg dit beide keren heel snel om in hoge koorts en dus spoed naar t ziekenhuis.
    Heb toen idd een hysteroscopie gehad waait bleek dat ik een groot septum had waardoor ze dus 2 keer in de verkeerde holte gecurreteerd hebben. Tijdens dit onderzoek meteen al t restweefsel weggehaald.

4. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Nature mom: je had dus al een curretage gehad voor de hysteroscopie? Na de hysterescopie bleek dat je nog een curretage moest hebben? Heftig zeg! Super dat je zo snel weer zwanger bent geworden en nu een mooie dochter hebt. Dat geeft hoop.

Zonnetje: jouw verhaal is helemaal heftig. Vreselijk om ook nog eens een infectie te krijgen. En dan ook nog twee keer. Na hoeveel tijd treedt een infectie op? Of kan dat elk moment? Ik vind het ook wel raar dat (in mijn geval) er zoveel tijd tussen de vervolgafspraak gelaten wordt.

5. NatureMom

NatureMom Lid

17 jun 2014
    31
    2
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Klopt, ik was 10 weken en er was helaas alleen een leeg vruchtzakje te zien.
    Heb er dus echt 3 mnd over gedaan om ervanaf te komen. Nare ervaring !
    Maar idd meteen erna zwanger, dus geloof erin en houd moed. Veel sterkte gewenst !

6. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik heb 4 maanden net restweefsel rondgelopen na mijn 1e curretage.. begin november 2014 gecurreteerd na MA en daarna 4 maanden lang elke 2 weken ongesteld.. bij de controle hadden ze helaas niet gekeken anders had ik het veel eerder geweten begin februari weer terug gegaan had ik ook een hysteroscopie gehad.. was best pijnlijk ze gingen kijken of ze het restweefsel op die manier konden verwijderen.. lukte helaas niet en 12 februari weer opnieuw gecurreteerd.. daarna heeft het voor mij helaas heel erg lang geduurt voordat mijn cyclus weer op gang kwam.. eerste menstruatie pas na 88 dagen daarna 3 rondes zonder eisprong en daarna wel gelukkig gelijk raak maar wel bijna een jaar na mijn eerste curretage pas..
    Ik zat er ook emotioneel even helemaal doorheen zeker omdat het allemaal zo lang duurde maar nu bijna 30 weken en super blij..
    Ik hoop dat het voor jou een stuk sneller allemaal mag gaan en dat je snel weer een positieve test in handen hebt..
    Heel veel sterkte met je verlies 😘

7. Essiehh

Essiehh Lid

28 sep 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas ook ervaring mee. Ik vond het ook erg moeilijk dat de nasleep zo lang was. heeft uiteindelijk 3 maand geduurd voordat alles weg was.

Toen bij 12 weken bleek dat het al gestopt was met groeien met ruim 9 weken (vlak na de echo met hartactie) heb ik ook cytotec gekregen. Dit deed helaas niets en heb toen een curretage gehad. Helaas bleek bij de nacontrole dat er nog steeds weefsel/bloedstolsel zat. Hiervoor heb ik toen provera tabletten gekregen om een cyclus op de wekken omdat de gyn hoopte dat als ik ongesteld zou worden het weefsel/bloedstolsel mee zou komen. Helaas ook hierbij geen effect dus een hysteroscopie gepland. Tijdens de hysteroscopie bleek echter dat het weefsel te groot was om op die manier weg te halen dus ben ik nog een keer gecurreteerd. Na de tweede curretage was gelukkig eindelijk alles weg.

Ik snap dat je 8 maart nog ver weg vindt, hopelijk kun je eerder terecht! Sterkte!

8. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Bij vandaag bij de gyn geweest. Ik krijg nu medicijnen om een menstruatie op te wekken, in de hoop dat de resten dan ook meekomen.

Essiehh, ik begrijp van jou dat die medicijnen geen effect gehad hebben. Ik hoop natuurlijk dat het wel gaat werken en alles eindelijk schoon is. Maar heb er weinig vertrouwen in....hoop niet dat ik dan ook nog een hysteroscopie en mogelijk nog een curretage moet ondergaan. Toch maar eerst de medicijnen afwachten. Hoe gaat het nu met jou dan Essiehh?

Ik ben er ook bang voor dat het inderdaad lang zal duren voor ik dan weer zwanger ben (al is dit gezien de reacties erg wisselend).
    Cjsb, fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Hoe verloopt je zwangerschap?

9. Essiehh

Essiehh Lid

28 sep 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft het idd geen effect gehad. Hopelijk bij jou wel! Heb je ook provera tabletten gekregen of andere? Mocht je provera hebben hou dan wel rekening met eventuele bijwerkingen. Ik heb hier echt last van gehad en voelde me er echt rot door. Continu brullen om niks terwijl je het niet wilt maar het gewoon niet tegen kunt houden.. contact gehad met gyn hierover en veel gegoogled maar blijkt dus veel voor te komen dus dat stelde me wel weer gerust.
    Met mij gaat het oke hoor. Helaas nog niet zwanger maar weer vol goede moed de nieuwe ronde in..

10. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb provera tabletten gekregen, 10 dagen. Ik zag het inderdaad staan bij de bijwerkingen (neerslachtigheid, depressie etc). Ik dacht al, kan er ook nog wel bij.

Heb je helemaal geen menstruatie gehad of wel menstruatie, maar dat de resten niet los kwamen?

11. Essiehh

Essiehh Lid

28 sep 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een aantal dagen na het stoppen met provera (10 dagen provera gebruikt) een kleine bloeding gehad dus die dag helemaal blij maar het bleef bij die ene bloeding. Bleef wel bruinverlies houden, maar dat had ik al sinds de curretage.
    Hoop dat het bij jou wel zn werk doet! Sterkte de komende tijd!

12. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Dankje! Ik hoop ook dat het meekomt met de menstruatie. Heb alleen weinig vertrouwen in aangezien de cytotec ook geen enkel effect had (zijn heel andere medicijnen maar toch :D). Er zit niks anders op nu dan gewoon te wachten!

Jij ook succes!

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hoe gaat t met je?

14. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Aardig dat je het vraagt!

Het gaat wel. Ik zit nu op dag 8 van de provera kuur. Nog 2 dagen en dan is de kuur klaar. Dan afwachten of ik een menstruatie krijg. Ik voel wel steeds menstruatiekrampen ('s avonds) maar het zet (nog) niet door.

Ik vind het moeilijk om positief te blijven (komt misschien ook door de medicijnen die als bijwerking depressieve klachten kunnen geven :p) maar ben zo bang dat deze medicijnen geen effect zullen hebben en dat nog vervolgbehandelingen noodzakelijk zijn. Plus dat ik bang ben dat het daarna erg lang zal duren voordat ik weer zwanger raak. En mocht ik zwanger raken, dan ben ik bang dat het weer misgaat. :x. Pfffff......

Ik baal er gewoon van dat de miskraam zo'n lange nasleep heeft. Ik ben erg ongeduldig. Ik wil het liefst zo snel mogelijk weer verder en dit achter me laten.

Hoe gaat het met jou?

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Het is moeilijk om positief te blijven... Gelukkig is t bijna achter de rug en herpakt je cyclus zich snel hierna. Duimen voor een plakbeeb!

16. Essiehh

Essiehh Lid

28 sep 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het hees87? Al ongesteld geworden of tekenen dat het eraan zit te komen?

17. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Essiehh, neeeee..... :x:x. Wel al een paar dagen afwisselend flinke menstruatiekrampen. In ieder geval nog niks gezien (vandaag 3 dagen na de afloop van de kuur). Volgens mij kan het dan nog toch?

Hoe lang geleden eigenlijk heb jij de miskraam, plus lange nasleep, gehad?

18. Essiehh

Essiehh Lid

28 sep 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend zeg! Kan zeker nog komen hoor als je nu 3 dagen na afloop van kuur zit. Hoop voor je dat het snel komt en dan ook alles weg is.

ik heb vorig jaar begin juli mijn miskraam gekregen en eind september uiteindelijk de 2e keer curretage waarna alles weg was.

19. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Vanochtend ben ik voor controle weer naar de gyn geweest (nog steeds geen menstruatie). Er zit nog een klein restje in mijn baarmoeder. Dit heeft ze 'aangeprikt' en wat bloed verwijderd. Het ging zo snel, geen idee wat ze nu precies deed. Kreeg direct enorme krampen, pfff zweet brak me uit.

Helaas kon ze niet direct zien of dit dan alles was of niet. Ze hoopte in ieder geval mijn lichaam een zetje in de juiste richting te hebben gegeven om het nu zelf op te lossen.

Ook direct een afspraak gemaakt voor controle over twee weken, mocht het dan nog niet weg zijn dan zal ze diezelfde dag de hysteroscopie uitvoeren.

Nog maar weer twee weken afwachten dus.

Essiehh, ben je het in september direct weer gaan proberen? Was je cyclus snel weer 'normaal'? Sorry voor alle vragen, maar ben erg benieuwd...

20. Essiehh

Essiehh Lid

28 sep 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk heeft het geholpen wat ze gedaan heeft! Wel balen dat je weer 2 weken moet wachten tot je duidelijkheid hebt. Die weken wachten vond ik echt verschrikkelijk...

We hebben het niet meteen weer geprobeerd omdat er na de 2e curretage op de controle echo nog een klein bloedstolseltje te zien was dus de gyn zei dat we beter een menstruatie af konden wachten. En ik moet zeggen dat ik dat zelf ook prettiger vond om te kijken of mijn lichaam het eindelijk weer normaal op zou pakken. werd na 33 dagen ongesteld (normaal 25 dagen) dus dat duurde voor mijn gevoel ook erg lang. Maanden erna telkens wisselend en nu sinds 2 maanden weer mn oude cylus terug.

Deel Deze Pagina