Dan zal ik die lange tenen van mij aan de kant schuiven zodat jij mijn post beter kan lezen, want dat ging je niet zo goed af. Zij mag prima vinden dat abortus moord is, ik heb nergens gezegd dat ze dat niet mag. Of zag jij dat wel staan? Denk t niet. Wat ik nl zeg is dat wat zij vind een persoonlijke mening is en geen feit en dat het fijn zou zijn als ze het ook op die manier brengt; als een persoonlijke mening. Op die manier hoeft nl niemand gekwetst te worden. Edit; en idd weten we nog niet wat de situatie is omtrent de gevonden baby.
het eerste deel van mijn post sloeg op jou, het tweede deel op fuddey, maar er is iets mis gegaan met het quoten
Ik hoop alleen maar dat degene die dit gedaan heeft, hulp zoekt. Voor hetzelfde geld is het een minderjarig meisje wat dr zwangerschap verborgen heeft voor dr ouders/omgeving, een gedwongen abortus of een slachtoffer van verkrachting ofzo.. Ik denk dat je behoorlijk wanhopig bent om tot zoiets in staat te zijn. En inderdaad even afwachten wat er verder nog bekend gemaakt gaat worden... Hoe dan ook, het lijkt me vreselijk om zoiets aan te treffen als nietsvermoedende burger, ook voor hulpverleners/politie die de zware taak hebben om te achterhalen wat er is gebeurd.
Als ze zoeken naar iemand die hoogzwanger was zal het dus niet om een veel te vroeg geboren kindje gaan. Wat dramatisch dit! http://www.nu.nl/binnenland/4869785/gevonden-stoffelijke-resten-baby-in-rotterdam-blijken-van-jongen.html
Het is juist ontopic om de vergelijking met abortus te maken. We vinden het allemaal vreselijk als er zo een pasgeboren kindje in stukken wordt gevonden in de bosjes, En aan de andere kant is abortus helemaal normaal en ben je bekrompen als je daar tegen bent. Dat is toch precies hetzelfde? Ook een kind met een kloppend hartje dat in stukken wordt gemaakt. Niets off-topic aan. Wel hard en vreselijk. Maar dat is ook, 30.000 kindjes per jaar. Om te huilen, dat dát wel normaal gevonden wordt.
Ik snap je punt, maar normaal gesproken worden de stoffelijke resten van een geaborteerd kind vanuit de kliniek of het ziekenhuis niet in de bosjes gedumpt. Ik denk dat dat hetgeen is waar men hier nu over valt. Het is op deze manier zo mensonterend. Hulp zoeken was te moeilijk, of te veel gevraagd... of.. Nou ja we weten het natuurlijk niet. Abortus keur ik ook niet direct goed, maar dat zou in deze misschien wel een betere of respectvollere weg geweest zijn.
Nee niet on topic. Wie behoefte heeft om over abortus te discussiëren opend daar maar een ander topic over. Deze gaat over een dood gevonden baby. Niet over of abortus wel of geen moord is.
Ik wilde er niks meer over kwijt maar na deze post gelezen te hebben kon ik niet anders, sorry. Abortus wordt niet normaal gevonden, vaak ook zelfs niet door vrouwen die dat ondergaan. Dat maak jij er van. De meeste vrouwen die voor zo'n ingreep gaan liggen daar doorgaans niet met het gevoel van 'haal maar lekker weg'. Er gaat meestal heel veel twijfel aan vooraf, angst en onzekerheid. Om maar niet te spreken over wat ze achteraf nog allemaal te verwerken krijgen. Denk aan depressieve gevoelens, verdriet, rouw, schuldgevoel en zelfs spijt omdat ze het liever anders hadden gezien. Vaak een gebeurtenis dat ze de rest van hun leven met zich mee dragen. Nee ze liggen daar meestal niet voor hun lol maar omdat ze van mening zijn dat ze op dat moment in hun leven, om welke reden dan ook, niet in staat zijn om het kindje ook maar iets te kunnen bieden en het dan juist uit liefde loslaten. En dan kan jij, zonder dat je ook maar 1 seconde in hun situatie hebt gestaan, wel heel hard gaan roepen dat abortus precies hetzelfde is als een voldragen baby die in stukken wordt achtergelaten en dus moord, maar zolang de wet zulke ingrepen toestaat en dus niet strafbaar stelt is jouw geroep niks anders dan een persoonlijke mening (dat mag uiteraard) en geen feit. Overigens, als abortus toch precies hetzelfde is dan zouden al die 30.000 vrouwen er ook voor kunnen kiezen om de zwangerschap gewoon uit te dragen en de baby's alsnog in een vuilniszak langs de kant van de weg gooien. Heb je dat liever? Of zie je het verschil dan wel?
Ik Denk een baby - baby. Anders zou er wel foetus hebben gestaan toch? Denk ik. Ik word er gewoon misselijk van.. meer voorlichting op middelbare scholen over van die mama-brievenbussen of ik weet niet eens de naam. Een plek waar je je babietje anoniem heen kunt brengen. En eerlijk is eerlijk, als het daadwerkelijk een voldragen baby was geweest vind ik het alsnog een ontzettende *** daad van diegene ongeacht de situatie. Misschien vind diegene die de zak heeft neergelegd het ook heel vervelend, maar tsja.. daar haal je de baby niet mee terug. Heeft verdorie niet eens een káns gehad zo'n onschuldig klein persoontje. Ben echt gewoon misselijk nu, de vliegen zaten er al bij :/. En om heel even kort te reageren: ik vind een zwangerschap met 24 weken afbreken op grond van "het komt nu niet uit" (want ja die mensen zijn er écht) ook grenzen aan moord.
Vreselijk zulk nieuws. Ik vraag me af of ze de moeder ooit vinden. Vraag me af hoe je zoiets kan doen.. En qua het abortus stuk: moet dit?! Waarom moet er altijd direct zon ongepaste discussie tegenaan worden gegooid. Wees blij dat de mogelijkheid er is of heb je liever voor die kinderen dat die 30.000 in gezinnen opgroeien waar ze niet gewenst zijn (met alle gevolgen) verwaarloosd worden of ook in een eerder stadium zo worden achtergelaten als in dit bericht? Dat is toch mensonterend.
En voor de mensen die het over één kam scheren: vergeet niet de abortussen die ondergaan worden omdat het kindje niet gezond is, en/of een ernstige afwijking heeft of vanwege gezondheidsredenen van de moeder. Abortus is zelden lichtzinnig. Belachelijk om die vergelijking te maken.