Zwanger worden met 'oude' HcG in je lichaam

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Sillepil, May 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sillepil

Sillepil Actief lid

Jan 20, 2010
    376
    4
    18
    NULL
    NULL
    Drie weken geleden is helaas een missed abortion geconstateerd met 8 weken zwangerschap. De dag erna ben ik gecurreteerd.
    Vandaag de zoveelste test gedaan om te kijken of de HcG uit mijn lichaam is. Helaas nog steeds een licht streepje. Ik vermoed nu wel mijn eisprong te hebben, verlies eiwitachtige slijm en pijnlijke borsten.
    Kan dit eigenlijk wel als er nog HcG in je lichaam zit. Iemand enig idee?

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Nee... Maar misschien slaat je testje wel een beetje uit op de hormonen van een eisprong!

Zou eens een ovulatie testje doen voor de zekerheid.

3. Sillepil

Sillepil Actief lid

Jan 20, 2010
    376
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind de test te duidelijk voor een eisprong eigenlijk. Zat er zelf ook over te twijfelen.

Attached Files:

4. kat80

kat80 Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,311
    0
    36
    Volgens mijn gyneacoloog is dat wel perfect mogelijk maar wie het enige sluitende antwoord heeft zou mij benieuwen :)

5. Sillepil

Sillepil Actief lid

Jan 20, 2010
    376
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hmm is nu niet zo duidelijk meer.

Attached Files:

6. Emlilo

Emlilo Bekend lid

Apr 27, 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mijn gyneaocoloog kan je geen eisprong hebben als er nog HCG in je lichaam is.

7. Sillepil

Sillepil Actief lid

Jan 20, 2010
    376
    4
    18
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties.

In principe was ons compleet. Mijn vorige zwangerschap was niet gepland. Maar na deze miskraam is het toch wel weer bij ons gaan kriebelen.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Bij een heel lage HCG (ik meen tot 15) krijg je volgens mijn gyn gewoon een eisprong.

9. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Je kan wel degelijk een eisprong hebben met een laag heg. En dat weet ik 100% zeker! Ik heb mola en meerdere mk's gehad en altijd problemen met slecht dalend hcg. Dit werd dan ook altijd nauwkeurig gevolgd dmv wekelijks of zelfs dagelijks bloedprikken.
    Zodoende weet ik zeker dat ik met een hcg van 20 een eisprong heb gehad (en toen dus ook zwanger ben geworden)

Ik dacht trouwens eerst ook dat je hcg eerst nul moet zijn maar dat is dus niet zo. Dat vond ik later ook via Google wel terug trouwens, misschien kan je het zo ook ergens nalezen.

Ik zou je kans benutten:D

Hopelijk ben je snel zwanger met een goede afloop!

10. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

Jun 1, 2014
    1,885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Ik zou toch maar een ovulatietestje doen als je verlangt naar nog een kindje. Wie weet zit je wel naar het verkeerde soort testjes te kijken ehem.. En dan kun je er maar beter bij zijn ;)

11. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja. Zodra het vruchtje weg is, kun je weer een eisprong hebben. Ondanks het feit dat je nog hcg in je systeem hebt zitten.

12. Emlilo

Emlilo Bekend lid

Apr 27, 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mss een ovulatietest doen? Je lichaam kan je soms echt misleiden, ik heb het zelf gehad.
    Ik dacht een tweede miskraam te hebben, en we waren de volgende maand onmiddellijk terug aan het proberen.

Ik voelde aan mijn lichaam dat ik mijn eisprong had (was 100% zeker), ik had wel nog een afspraak bij de gyneacoloog terug controle na 2 miskramen.
    Bleek dat ik op dat moment een BBZ had en een hcg van 550 terwijl ik aan mijn lichaam voelde dat ik een eisprong had, niet dus!

Share This Page