8 wk na curretage bloeding, maar wel heel licht pos zw. test.

Discussie in 'Miskraam' gestart door bunchy, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    dag,

eindelijk sinds gisteren een bloeding... voorafgegaan door dagenlang flinke krampen. 7,5 week na curretage.
    ik heb echter nog wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel licht zwangerschapstest.. pas na 10 minuten verschijnt een tweede lijntje die je bijna niet kan zien met blote oog.. maar hij is er wel..
    wat betekent dit? ik heb nog geen eisprong dus gehad dit zal wel gewoon een bloeding zijn.. ik had nog veel endometrium (baarmoederslijmvlies) wat los was gaan zitten en er hopelijk nu helemaal uit gaat komen... het is echter wel vloeibaar bloed en weinig stolsels.. maar misschien wordt dat slijmvlies wel vloeibaar?
    en zou mijn zw. test nu snel echt negatief worden..
    moet er normaliter echt helemaal geen tweede streepje te zien zijn of is hij bij elke vrouw na lange tijd klein beetje te zien omdat er altijd minimale hoeveelheid hcg in lichaam zit?

2. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik had na mijn miskraam / curretage ook nog een behoorlijk lange tijd een lichte posi test. Ik denk dat het nog van je zwangerschap is. Misschien over 2 weken nog maar eens testen?

Nog veel sterkte.

3. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hoi

Wat een onzekerheden hé!
    Je bloeding kan door een miskraam helemaal veranderen, minder worden of veel erger dan wat je eerder had, bij mij was het heel erg, was eerder altijd 3 dagen nauwelijks ongesteld en na de curretage 5 dagen lang dat het eruit liep en dan 2 dagen weinig.
    Beide menstruaties ook veel stolsel verlies.

Nu je ongesteld bent geworden denk ik dat je HCG echt heel laag is.
    Je mag na een bepaalde tijd ook zw testen niet meer aflezen omdat ze vals positief kunnen geven, had ik zelf ook met kruidvat 2 voor 5 euro. Die werden bij mij altijd na 10 min heel licht positief.

Als je lichaam er klaar voor is en je hebt een goede eisprong dit heeft met progesteron te maken dan kun je weer zwanger worden. Maar je lichaam moet er klaar voor zijn.

Toen ik na 6 weken op nacontrole kwam moest ik van de gyn een temperatuur lijst bij houden, elke ochtend en om 7 uur en niet eerst plassen of eten, nee gelijk tempen. Zodra ik een temp stijging had van 0,3 gr moest ik gelijk naar het bloedlab toe om bloed te prikken.
    Oestrogeen en progesteron. Na de eisprong moet je in deze een bepaalde waarde hebben om een zogezegde goede eisprong te hebben om daarmee zwanger te kunnen raken.

Ik had een waarde van 32 en dit was perfect. Omdat ik toen nog niet ongesteld was geworden, hebben wij toen ook bewust niet geklust ten tijde van de eisprong. Wilde koste wat het kost eerst ongesteld worden en dat werd ik dus precies 8 weken na de curretage.
    Heb toen zo gehuild van opluchting, had van alles in mijn hoofd gehaald van stel dit en stel dat, en toen ik dus 13 dagen na mijn eisprong ongesteld werd kwam alle spanning eruit.
    De volgende ronde ook niet geklust want de eispong was een aantal dagen voor we met vakantie zouden gaan waar we onbeperkt konden eten en drinken en allerlei dingen zouden doen die eventueel voor een zwangerschap niet goed zouden zijn.
    Denk dat het uiteindelijk ook goed is geweest voor mij om niet gelijk weer aan de klus te gaan, want emotioneel gezien hebben we het zwaar gehad en nu met deze zwangerschap heerst die angst er ook wel weer, ben doodsbang voor nog een miskraam. Terwijl ik bij die MA veel krampen had en nu totaal niet, ook heb ik al 3 goede echo's gehad. Toch heeft die MA heel veel sporen nagelaten en nog huil ik erom.

Het wachten en alle onzekerheden is echt verschrikkelijk, weet echt hoe het voelt en het is gewoon een klote gevoel. Waarom nou jij en waarom heeft het zo moeten zijn? we zullen het niet weten, maar ik wil je veel sterkte en kracht geven om dit verdriet een goede plaats te geven en dat je snel weer zwanger mag worden van een prachtig kindje van jou en je partner.

Gr Samantha

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Van wat ik hier verder op het forum allemaal heb gelezen is dat bij een positieve test, het streepje binnen de afleestijd moet komen.
    Na 10 minuten heb je waarschijnlijk met een indroog lijntje te maken??

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    ja maar vriend heb ik ook laten plassen over staafje en die had niet zo'n indrooglijntje dan...
    ik weet het ook niet..
    weet wel dat ik heel blij ben met bloeding (met klein beetje stolsels), ook al heb ik nog geen ovulatie gehad!
    Dank jullie wel voor positieve berichtjes.
    ik ga woensdag weer test doen, is deze nog steeds licht positief dan ga ik toch maar weer naar zkh om bloed te laten prikken om hcg te meten..

6. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Bunchy, is het wel zeker weten een menstruatie?
    Heb zelf tussendoor ook een aantal dagen een bloeding gehad, alleen dit was zeg maar op 1 dag een inlegkruisje vol geen volle maandverbanden.

Zou gewoon naar het ziekenhuis gaan voor een bloedtest, deze geven gewoon duidelijkheid.

Wanneer moet je naar de gyn? Omdat ik na 6 weken niet ongesteld werd moest ik gewoon terug blijven komen tot ik ongesteld was geworden en een nieuwe eisprong had i.v.m bloed laten testen of ik wel een goede eisprong zou krijgen. Had dan ook wel een hele vriendelijke gyn, die zag dat ik zo onzeker was en mij erdoor heen wilde helpen.

Gr Samantha

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    hoi Samantha,

in principe hoef ik niet terug naar de gyn. ze gaan er vanuit dat alles vanzelf op gang komt mits hcg daalt.
    nee, dit is echt te vergelijken met menstruatie, krampen en veel bloed en enkele stolseltjes..
    pfiehhhh hopelijk is baarmoeder nu weer aardig schoon en herstelt en kunnen we er gewoon weer voor gaan!

Deel Deze Pagina