ik ga beginnen om onze kleine Thomas (1 maand oud) af en toe een flesje borstvoeding te geven. Mijn vraag is nu wat ik moet doen als de kleine zijn flesje niet in zijn geheel leegdrinkt? ik heb nu voor de eerste keer kolven 100 ml afgekolfd, maar stel dat hij er maar 80 drinkt... Mag ik dit restje dan nog bewaren of moet dit linea recta de gootsteen in? En wat is een goed moment om voor het eerst een flesje te geven? Maakt dat uit? Sommigen zegen dat je dat moet doen op het moment dat hij normaal gesproken een kleinere voeding neemt. Anderen zeggen weer dat dit flesje maar eens in de vijf dagen gegeven mag worden? Snap dat niet helemaal. Ik ben eigenlijk van plan om de nachtvoeding om te zetten in borstvoeding vanuit de fles zodat ik ook wat langere nachtrust kan krijgen af en toe... Toch nog en hoop vragen bij elkaar, maar ik merk dat er op internet toch weinig echt concrete richtijnen voor mij te vinden zijn over hoe ik kan overstappen van borts naar borstvoeding uit de fles, naar volledige flesvoeding. Zal dus vast wel vaker met vragen komen Alvast bedankt Anita
Hoi Anita, Mijn advies is om overdag een fles te proberen. Zodra Thomas er geen moeite (meer) mee heeft zou je dit 's-nachts kunnen doen. Dit omdat het anders ten koste van jullie beide nachtrust gaat. De keus om het in de ochtend of middag te doen ligt aan jezelf. Misschien is het handig om te kijken wanneer Thomas het meest wakker is. Begin met kleine beetjes afgekolfde melk in een fles. Als de melk eenmaal is opgewarmt is het advies om het daarna niet nog een keer te gebruiken. Dus dan is het makkelijker om steeds in het begin wat kleinere beetjes te pakken. Ook als je één voeding afkolf en dat rechtstreeks met de fles wil geven. Giet dan even wat melk over. Zonde om weg te moeten doen. Als je straks echt een keer wilt overstappen naar flesvoeding dan adviseer ik je om de vragen hier eens door te spitten. Daar staan al vele tips over het afbouwen van bv en hoe stap ik over van borst naar fles. Moscht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Ilja