ben benieuwd of dat ook kan en of er mama's zijn die langer dan 6 mnd volledig bv geven. Komen ze met 6mnd echt ineens te kort aan de bv?
Niet tekort, wel gaan ze naar het eerste jaar andere dingen er langzaam maar zeker bij nodig hebben. Verder verschilt het per kinjd: Thirza had toen niet meer genoeg aan enkel Bv: kwam overdag om de anderhalf uur en 's nachts om de 2 uur toen. Je merkt het wel aan je kind
Ja hoor, mijn dochtertje is nu ruim 7 maand en krijgt eigenlijk alleen bv. We bieden haar wel fruit en groente aan, maar daar likt ze alleen maar wat aan en krijgt ze zeker niet veel van binnen.
Hoihoi! Mijn schoonzusje (mama van 3 kindjes) zei laatst iets nuttigs hierover: het gaat erom dat je ze aan allerlei smaakjes leert wennen. Als je eenmaal het eerste jaar voorbij bent, is de kans groter dat ze dingen gaan weigeren (Nee mama! ) en probeer er dan nog maar eens wat in te krijgen. Als ze dan meerdere smaakjes al kennen en lekker vinden, gaat het eten op termijn (hopelijk.....) iets makkelijker! Je kindje zal er echt niet ineens een vertraagde groei van krijgen als je het niet geeft, want je bv. blijft heel belangrijk en voorziet in het grootste deel (zo niet alle) van de voedingsstoffen. Er zijn tenslotte ook veel kindjes die de bijvoeding niet zo interessant vinden! Ik zou zeggen: gewoon lekker blijven voeden, biedt af en toe wat aan en dan wennen jullie er allebei geleidelijk aan. Liefs!