restjes baarmoederslijmvlies na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door bunchy, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    dag, ik heb restjes endometrium (baarmoederslijmvlies) in mijn baarmoeder na curretage. schijnt ook voor te komen na bevalling. Weet iemand of dit zelf oplost? en of dit kwaad kan voor eventuele zwangerschap als het niet meekomt met menstruatie of als ik al zwanger raak voor eerste menstruatie?

2. Loe

Loe Niet meer actief

Bunchy, heb je misschien hetzelfde als ik?

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    ze hebben niks gezegd over asherman lou..
    ze noemen het iets heel onschuldigs..

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    maar lou hoe zag het bij jou er dan uit op echo?
    bij mij leken het stukken loszittende weefsel maar bleek dus om bm-slijmvlies te gaan...

5. Loe

Loe Niet meer actief

nenneeee...........bij mij was NIKS te zien op de echo, echt bizar. Eerst een zwarte vlek,dat was volgens hen vocht, want weefsel was wit. Pas met de hysteroscopie zag die laatste doc het dus. Al die vlokken dat is weefsel. Dat hebben alle vrouwen geloof ik, verklevingen lijken op vliesjes heb ik begrepen.

Maar bij mij hebben ze ook geen asherman uit zichzelf genoemd hoor, behalve die laatste doc Moest het echt uit ze trekken ongeveer, ze noemen alles in jip en janneke taal. Een woord als asherman laten ze niet snel vallen.

Ik heb trouwens een lichte vorm, omdat ik 'maar' 1 vliesje had, zoals de dokter het noemde.

Wil natuurlijk HELEMAAL niet zeggen dat jij dat ook hebt hoor meid. Maar wat bedoelen ze dan met dat slijmvlies? Misschien dat nog eens specifieker navragen? WAnt ik begrijp het ook niet helemaal......

6. Trees

Trees Niet meer actief

Na mijn eerste curretage zo twee jaar geleden was er op de controle-echo ook nog resten baarmoederslijmvlies te zien. Volgens de gynaecoloog komt dit vaak voor en is het vrij normaal. In mijn geval was het te weinig om opnieuw te curreteren. Het is bij de eerste menstruatie mee naar buiten gekomen en direct daarna ben ik weer zwanger geraakt. Ik mocht wel eerder zwanger raken, maar heb daar zelf niet voor gekozen. Bij mijn laatste curretage afgelopen zomer hetzelfde verhaal, maar dit was zoveel restweefsel dat ik wel voor een tweede keer gecurreteerd ben. Het is inderdaad vrij onschuldig en gebeurt vaak na curretages. Ze halen liever te weinig weg in plaats van teveel weg om juist verklevingen te voorkomen.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik denk dat het bij Bunchy om baarmoederslijmvlies gaat?! Dit is het weefsel wat opgebouwd wordt na je eisprong en tijdens de zwangerschap. Hierin kan het vruchtje innestelen en voedsel halen. Dit blijft na curretages vaak wat achter, omdat het wegschrapen van teveel baarmoederslijmvlies verklevingen kan veroorzaken.

8. Loe

Loe Niet meer actief

bij mij zagen ze niks op de echo, alleen zwart en dat had vocht moeten zijn. Is mij nog steeds een raadsel wat het nou is dan. Dat zwarte is nu trouwens weg. Pas met de hysteroscoop zag de gyn restweefsel. Mijn restweefsel meette 8mm, volgens hem errug klein. klein genoeg om geen zwangerschap in de weg te staan. Weet jij of dit ook echt klein is Trees? Hij zei als het 3 bij 1 cm oid was geweest, dat hij opnieuw gecurreteerd had. Maar hij verwachtte van 8 mm dat dat vanzelf met de menstruatie zou verdwijnen.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Heel raar dat ze het bij jou op de echo niet hebben gezien. Misschien hebben ze gewoon niet goed gekeken?

De eerste keer dat er bij mij weefsel was blijven zitten, was wat ik me kan herinneren ongeveer 1 á 1,5 cm en dat kwam vanzelf naar buiten. De laatste keer was het 3 cm lang en toen werd ik opnieuw gecurreteerd. Ik denk dat het wel klopt dat 8mm klein is.

Hoe gaat het nu verder Loe? Wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?

10. Loe

Loe Niet meer actief

Trees, je kaarsje heeft geholpen meid. Ik wil je nog hartelijk danken. Je kunt mijn verhaaltje van gisteren lezen onder mijn topic 'ja dokter nee dokter' van gisteren.....

Deel Deze Pagina