Dag dames, Ik loop al zo lang met vragen over de combinatie Bechterew, antifosfolipiden syndroom 'anticoagulans' en bevalling. Het is een vrij unieke combinatie heb ik me laten vertellen, maar misschien is er hier iemand met ervaring/kennis op het onderwerp. Ik heb al 10 jaar last van Bechterew, mijn rug is in het midden wat krom naar binnengetrokken daardoor en de laagste ruggenwervels zijn wat beschadigd. Zou ik hiermee wel een normale bevalling kunnen hebben denk je? Is een ruggenprik wel mogelijk met zo'n kromming? Een keizersnede is natuurlijk ook een optie alleen, halverwege dit jaar is ook nog eens een bloedstollingsafwijking aangetroffen waardoor ik Cardio Aspirine slik en vanaf volgende week fraxiparine spuiten moet gaan zetten (bloedverdunningsmiddel). Met deze stollingsafwijking heb je kans op het niet goed groeien van je kindje in je baarmoeder, doodgeboorte en/of vroeggeboorte. Is er nog iemand die deze combinatie kent? Of kan laten weten of het überhaupt mogelijk is een keizersnede te laten uitvoeren als het zou moeten? Ik maak me er toch wel flink zorgen om...
Met de combinatie heb ik geen ervaring, met antifosforlipidensyndroom wel. Ik zelf slik nu asaflow 80mg, en bij een zwangerschap (die hopelijk snel komt) moet ik ook heparine gaan spuiten. Als ik me niet vergis moet je 24 uur voor de ruggenprik niet meer spuiten anders lukt de ruggenprik niet. En als je een keizersnee moet krijgen en de ruggenprik lukt niet kunnen ze je altijd (als laatste redmiddel) toch volledig onder narcose doen? Het is geen ideaal scenario maar je kindje is er uit
Bedankt voor je reactie irongirly. Ja volledige narcose is gelukkig ook altijd nog een laatste optie. Ik hoop ook voor je dat je snel zwanger bent. Zit jij voor altijd aan de asaflow? Of is het alleen door de zwangerschapswens? Ik hoop dat er succes verhalen zijn rondom een 'normale' bevalling met Bechterew. Ik hoor graag van jullie in ieder geval.
Ik moest minstens een jaar door blijven slikken. Maar aangezien we nu voor een 2de willen gaan moest ik gewoon doorslikken. Maar volgens mijn vorige gynaecoloog was asaflow zoo goed voor je dat iedereen het eigenlijk moest slikken
Ik heb ook antifosfolipidensyndroom en ik gebruik ascal en fraxiparine, allebei al vanaf het eerste moment van mijn zwangerschap. Ik moet hiermee in week 36 al stoppen, maar ik ga tzt wel vragen of dit geen probleem is. Bechterew heb ik gelukkig geen ervaring mee. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een ruggeprik gehad en keizersnede en dat ging prima, maar jij hebt natuurlijk vooral zorg over je rug, wat logisch is. Ik kan je er helaas niet mee helpen.