Ben vandaag 37 weken en heb al dagen zo'n opgeblazen gevoel. Ik heb er echt last van. Als ik recht sta, heb ik echt een mega harde buik. Als ik zit heb ik het gevoel dat er super veel lucht in mijn lichaam rondvliegt en ik kan het niet kwijt. (heb geen maagzuur). Ik kan geen boeren of scheten laten (ja sorry voor de omschrijving) en voel alsof mijn darmen helemaal in de verdrukking zitten. Ook heb ik een bepaalde druk op mijn onderkant, ben vandaag al wel 6 keer naar de wc geweest met het gevoel dat ik moet poepen maar dan komt er niets (ja aambeien als ik te lang blijf zitten). Ben vandaag ook bijzonder moe en misselijk.... Hoort dit gewoon bij de termijn? het is mijn eerste zwangerschap en ik weet niet of dit nou een beginnend griepje is of dat dit iets anders betekent. Heb wel een blaasontsteking met anti-b al een aantal dagen, maar mijn klachten staan in ieder geval niet op de bijsluiter. Herkent iemand dit en kan ik er iets tegen doen? want ik vind het best wel vervelend!
Heb je wel eens vaker last van je darmen? Dat opgeblazen gevoel heb ik regelmatig, maar ik heb dan ook spastische darmen dus die zijn zo nu en dan ook gewoon echt van slag... En door de weinige ruimte heb ik erg snel een opgeblazen gevoel, er staat dan zo veel spanning op mijn buik.... Het vaak naar de wc moeten voor je gevoel kan best ook daarvan komen, dat je lichaam probeert het kwijt te raken maar dat het nog niet helemaal wil. Daar kun je je echt heel naar onder voelen in het algemeen! Bij je darmen zitten zoveel zenuwknopen... Maar afgezien daarvan... Van verschillende dames in mijn omgeving heb ik wel ook gehoord dat ze vlak voor de bevalling op gang kwam vaak naar het toilet moesten en echt het gevoel hadden dat ze aldoor moesten poepen... Ook de andere dingen die je erbij beschrijft zouden eventueel erbij kunnen passen. Lastig is het he... Het zouden best voortekenen kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld komt het gewoon ergens anders van en blijft je kindje nog 3 weken zitten... spannend hoor! Veel succes in elk geval!!
Ja ik dacht stiekem ook al wel aan de start van de bevalling...maar ik heb verder geen slijmprop verloren, geen buikpijn of krampen, alleen dat opgeblazen gevoel. Mijn buik is ook echt strak, terwijl ik heel veel overgewicht heb. (dan is vooral het deel vanaf mijn navel tot onder mijn borst heel strak). We zullen zien, ben er wel klaar voor dus het zou van mij wel mogen komen!!
oh ja en mijn moeder had dus bij de eerste bevalling de hele nacht het gevoel dat ze moest poepen, maar er kwam steeds niets. Toen kreeg ze wat krampen en belde mijn vader de VK. Mijn moeder had dus toen al 8 cm ontsluiting en 2 uur later was mijn broer geboren, dus wie weet hihihi