Tia???

Discussion in 'Gezondheid' started by koter, Mar 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Hallo Allemaal

Ben me gister nogal rot geschrokken...
    Lekker met zus aan het kletsen en thee drinken en ineens aan rechtse kant vlekken in gezichtsveld, daarna kon ik mijn hand voelen tintelen, neus en voelde mijn lippen scheef wegtrekken...
    Daarna kwam ik ook niet meer uit
    Mijn woorden ik brabbelde maar wat raak
    Echt heel eng en ben nog wel
    Hoog zwanger!

Na een kwartiertje twintig minuten trok alles weer weg en had ik alleen last van hoofdpijn, maar achteraf gezien vond ik het zo eng vooral dat "afasie" stukje..
    Nu twijfel ik wat ik moet doen heb nu nl nergens last van
    In verleden wel vaker gehad met die vlekken in gez veld maar nooit zoals nu... In familie meer bekend met herseninfarcten...
    Niet dat dit daar op hoeft te wijzen toch?

Wat zouden jullie doen?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Even mey huisarts bespreken en je vk, zeker omdat als je dsdelijk moet bevallen er ook druk op je hoofd komt.
    Het valt nu niet meer na te gaan of t een tia was, maar zou t zeker evebn bespreekbaar maken!

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    dit dus.
    waarom heb je je vk gister niet gebeld?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Absoluut contact opnemen met je verloskundige en niet wachten tot maandag

5. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Tja waarom niet meteen gebeld...
    Duurde maar 15/20
    Min en voel me nu weer normaal...
    Je bagatelliseert het zo snel denk ik maar toen ik s avonds ging lezen op internet schrok ik me toch wel behoorlijk , alsof het nu pas doordrong...
    Ik ga maandag direct naar de huisarts in elk geval,
    Zie nu niet in wat vk /huisarts kan doen nu alles goed is?

6. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Aan de bel trekken! Het is namelijk niet goed. Ik ben geen arts, maar intuitief zou ik zeggen dat als er teveel druk op je hoofd komt te staan ( nu bijvoorbeeld, nu je hoogzwanger bent) dat je wellicht extra risico loopt en dat het zo nog een keer kan gebeuren. En als het dan gebeurt, kunnen de gevolgen ook heftiger zijn dan nu. Niet om je bang te maken, maar stel je even voor dat het nog een keer gebeurt en je er dan toevallig minder goed vanaf komt? Dan heb je spijt dat je niet eerder aan de bel getrokken hebt. IK zou op z'n minst even de weekend dienstdoende huisarts bellen en het verhaal overleggen. Laat hem/haar dan maar bepalen of je even extra onderzoek moet laten doen of dat je kunt wachten tot maandag.

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Hoe weet je dat alles nu goed is? Als je echt een tia hebt gehad weet je niet of 'alles goed is'.
    Ik denk dat je de keus wat je nu het beste kan doen echt aan een arts over moet laten. Idd even bellen om te vragen wat zij denken. Zeker omdat je hoogzwanger bent!

8. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Heb net idd toch maar even voor de zekerheid gebeld met ha post...
    Arts belde gelukkig snel terug
    En zei dat het of tia of migraine accompagnee was geweest... Nu kunnen ze toch niet allerlei onderzoeken gaan doen omdat ik hoogzwanger ben dus moet het gewoon even goed jn de gaten houden of het niet terugkomt gaf hij aan

Bedankt voor jullie tips!

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zou dit toch ook even met je vk overleggen. Je hebt wel een kleintje in je buik, en maandag toch ook even naar je eigen huisarts.

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Niks vk; METEEN naar de dokter!
    Ga niet vertellen wat ik er allemaal van weet want dat hoeft het niet te zijn en ik wil je niet bang maken maar dit moet METEEN onderzocht worden!

11. plurk80

plurk80 Actief lid

Nov 9, 2010
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het een tia is moet je meteen beginnen met bliedverdunners. Dat is belangrijk om herhaling van tia's of een echte beroerte te voorkomen!!

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Direct contact opnemen met de arts.
    VK heeft hier niets mee te maken.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat een raar advies.

Je bent hoogzwanger en daarom kunnen ze je niet onderzoeken? :(

Ze moeten je juist onderzoeken, omdat je hoogzwanger bent en er gevaar is qua gezondheid voor zowel je kind als jou!

En je moet maar afwachten tot het mogelijk nog eens gebeurd met alle mogelijk ernstige gevolgen van dien?

Vind het bijna ongeloofwaardig overkomen dat ze jou niet willen onderzoeken, sorry. We hebben het wel over iets levensbedreigend namelijk!

Je hebt toch wel echt gebeld en het niet bij internet gehouden mag ik voor jou en je ongeboren kindje hopen?

Ben namelijk erg bezorgd om je gezondheid. Daar moet je niet mee sollen. Ik zou dus echt blijven aandringen op onderzoeken!

14. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euh... Ik snap echt niet dat je niet direct een arts hebt gebeld...

15. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en je zus ziet je zitten met een half verzakt gezicht en belt dan niet DIRECT 112? Ik snap dat ik mooi kan praten van buitensf, maar ik begrijp dit dus écht niet he...

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,326
    676
    113
    Utrecht
    Ik begrijp het ook helemaal niet. Een TIA kan een voorbode zijn van een echt infarct. Dit moet je echt te allen tijden serieus nemen en hierbij moet ook direct ook degelijk onderzoek plaatsvinden. Laat je niet afschepen, maar bel sowieso nu naar je vk of gyn zodat het balletje gaat rollen.
    Dus, hup bellen!!! Onderneem nu actie voordat het straks opnieuw een TIA is of erger, een infarct, waarvan je wel restverschijnselen overhoudt!!!

17. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    ik denk zowieso dat het geen zware tia is geweest, maar of een lichte of dat migraine acompagnee waar de dokter het overhad..

Jullie hebben helemaal gelijk, ik ga zowieso morgenocht direct even naar mijn eigen huisarts voor advies.
    ik denk dat iedereen er nogal van geschrokken was, ikzelf ben meteen naar bed gegaan, en toen pas eigenlijk gaan nadenken..
    stom misschien ?!

18. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks morgen, nú. Als het echt een tia was, loop je nu nog steeds risico en moet je dus gewoon door een arts gezien worden. Heb je echt met de hap gebeld? Want die arts had noooit mogen zeggen dat je maar moest gaan afwachten. Bij een tia is het ontzettend belangrijk dat je meteen actie onderneemt om erger te voorkomen. De volgende keer is het misschien geen tia meer maar vele malen erger. Onderschat dit niet!

Dus nú naar een arts!

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Sorry maar ik snap echt niet dat je niet meteen NU naar een arts gaat of belt en erop staat dat je NU onderzocht wordt.
    Een Tia is een tia licht of niet ik begrijp werkelijk niet dat je dan gaat zitten afwachten......
    En iedereen zal geschrokken zijn dat snap ik maar, dan bel je toch juist 112 dit is echt niet normaal hoor en je moet echt onderzocht worden.
    Liever een keer teveel dan 1 keer te weinig, je bent ook nog hoogzwanger. Ik zou er echt op staan dat ik METEEN onderzocht zou worden niks afwachten. Heb je enig idee waar een tia evt een voorbode van kan zijn.....:( Dat wil je echt niet dus meteen terug bellen.

20. Shampoo31

Shampoo31 Actief lid

Sep 14, 2013
    132
    0
    0
    Geloofwaardigheid is wat weg bij mij... ha had je meteen door gestuurd naar zk naar oa. Gyn daarnaast had je zus 112 moeten bellen. Ik heb zelf gezien wat een tia ( en dat was een lichte ) doet met iemand en dan schrik je je rot.

Share This Page