Ik heb een kennis die een jaar lang heel veel stress van covid had, extreem voorzichtig was en het toch kreeg. Ik denk dat bij haar die stress het herstelproces zeker niet heeft bevorderd.
Geen idee, maar er zijn gevallen waar achteraf wel iets gevonden is, maar waar men niet van op de hoogte was. Zo zijn er ook wat genafwijkingen gevonden die een rol speelden bij de afweer. Het zou mij niet verbazen als bijv bloedgroep een rol zou spelen. Hoe kan je anders verklaren dat sommige families enorm zwaar ziek worden, behalve die ene persoon en in andere families alleen mild ziekteverloop is terwijl de aangetrouwde tante naar de IC moet. Dit is verder nergens op gebaseerd hoor, maar is gewoon een idee van mij.
Er zijn wel wat verklaringen https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5219949/coronavirus-verschijnselen-de-een-ziek-de-ander-niet https://www.google.nl/amp/s/eenvandaag.avrotros.nl/amp/waarom-de-een-doodziek-wordt-van-corona-en-de-ander-er-met-een-snotneus-vanaf-komt-1/ https://www.trouw.nl/binnenland/amsterdamse-wetenschappers-leggen-coronamysterie-bloot-waarom-wordt-de-een-zoveel-zieker-dan-de-ander~b4272ec4/
Ik heb het jaar voor corona een burn out gehad. Was daarvan volledig hersteld. Dus die kan je als oorzaak wegstrepen Voor mij voelde dit echt compleet anders. Tijdens die burn out ben ik ook vreselijk moe geweest. En ik heb heg hier ook over gehad met mijn huisarts toen ik Met de rest-klachten daar zat. Ik heb toen letterlijk gezegd: Dit voelt anders. Dit voelt veel fysieke. In mijn hoofd zit het juist goed. Vervolgens heb ik wel goed op moeten passen niet terug in de burn out terecht te komen door meer te willen dan het lijf aankon.
Mijn dochter van 9 heeft hoogstwaarschijnlijk Covid gehad in maart/april vorig jaar. Testen mocht toen nog niet waardoor we het nooit zeker zullen weten. Ze is er tijden zoet mee geweest. Het gaat nu veel beter maar de overprikkeling is het ergste in combinatie met vermoeidheid. En mijn dochter was trouwens een blakend meisje van 8 toen ze ziek werd, geen onderliggende dingen. Zeker weten zullen we het niet en in september vorig jaar zei de kinderarts nog dat het niet kon -restverschijnselen. Maar er wordt steeds meer duidelijk over dat ook kinderen langdurige klachten overhouden. Ik ben door dit verhaal niet banger voor Corona ofzo maar ik weet wel dat er te makkelijk gedacht wordt dat je met een goed immuunsysteem en gezond leven dit soort zaken kunt voorkomen. Het is een loterij en je weet niet welke kaart je trekt als je Covid krijgt.
Hier beide Corona gehad. Ziek geweest net als wanneer je de griep krijgt. beetje moe geweest daarna. Net als de griep. na 2/3 weken weer helemaal de oude.
Ik ga maandag terug naar de huisarts. Ik blijf maar druk op de borst houden. Eerst moest ik extra puffen maar dat helpt niks. Ik ben ook niet benauwd dus ik snap niet waarom hij dan wil dat ik ga puffen maar goed. Ik ben benieuwd. Extreem moe ben ik soms ook en ik merk erg prikkelbaar. Echt begrepen in mijn omgeving word ik niet. Mijn man heeft geen idee hoe erg het is en als.ik het zeg, zegt ie dat hij ook moe is. Hij snapt maar niet dat dit andere vermoeidheid is.