Restweefsel achtergebleven na curretage.. wie nog meer?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tamara24, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara24

Tamara24 Actief lid

15 sep 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    Ik heb op 10 mei een curettage gehad na een zwangerschap van 12 weken. ik bleef maar vloeien en vloeien. het hield maar niet op, dus toen hebben ze opnieuw een echo gedaan.. Er bleek dat er wat weefsel achter was gebleven. dus mijn baarmoeder is niet volledig schoon.
    Zijn er meer dames het zelfde hebben meegemaakt? en hoe ging het bij jullie?

ik wil absoluut niet nog een keer een curettage! nu hebben ze mij geadviseerd om ongeveer 3/4 weken af te wachten. het kan zijn dat het lichaam het van zelf afstoot.. hopelijk gebeurt het ook anders heb ik een probleem..
    ik wist niet dat het allemaal zo tegen kon vallen voor mij. een echte ongeluks vogel. graag wil ik reacties hoeren van dames hier die ongeveer het zelfde hebben meegemaakt.

xxx Tamara

2. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ik heb 8 weken gevloeid (had eerder de gyn moeten bellen :( ) na mijn miskraam, die is opgewekt door medicijnen.
    Ik heb toen een kuur gekregen van de gyn en daarna hebben ze weer een echo gemaakt. Gelukkig was mijn baarmoeder toen helemaal schoon. Was dit niet het geval geweest, dan had ik een curettage moeten ondergaan. Ik hoop voor jou dat je niet nog een keer gecuretteerd moet worden.

3. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Ja ik heb het ook meegemaakt.Bij mij was het zo,ik kreeg mijn menstruatie na de curreatage en toen begon ik ook te vloeien heel erg ik kreeg ook ontzettende buikpijn en verloor grote stolsels,ik kroop over de grond van de pijn.
    Ik heb toen de huisarts gebeld en ik moest naar de eerste hulp gaan,daar kreeg ik een inwendige echo wat heel erg veel pijn deed,en wat bleek ze hadden een stuk van 3 cm laten zitten,ik moest wel opnieuw gecurrateerd worden,ik denk wel dat je moet kijken wat het beste is want er te lang mee blijven lopen is niet goed je kunt daar toch nare infecties van over houden,en je kan ook zo denken als alles schoon is kan je weer met goede moed verder gaan.
    Ik wens je veel sterkte.
    Groetjes jeslin

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi,

ik heb 22 december ook een curatage gehad en bleef ontzettend veelbuikpijn houden kon er niet van slapen alleen dommelen na veel pijnstillers te hebben gehad.

heb 26 december een tweede curatage gehad.

heb er nooit bij stilgestaan gewoon doen ben je er van af was mijn motto en ook voor jou nu.
    dan is je baarmoeder weer goed schoon en kun je met een schone lei beginnen vorig jaar heb ik in totaal drie curatage's gehad.
    nou en denk ik dan het is een ingreep van niks doe het liever als dat ik naar de tandarts moet.
    begrijp me niet verkeerd ik wil nooit weer een curatage want dan zou het opnieuw misgaan maar zo'n ingreep zegt me niet zo veel

hoop dat je snel weer voor een nieuwe kans mag en kunt gaan liefs miriam

5. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Dat heb ik ook gehad.

Mijn eerste curr. was eind aug.2006. Hierbij werd ook mijn BM geperforeerd, waardoor ik een flinke inwendige bloeding kreeg.

Eind sept.2006 werd ik ineens heel ziek op een zaterdagavond. Ik kreeg buikpijn en koorts. Op zondag zijn we naar het ZH gegaan en daar bleek (bij echo een bloedonderzoek) dat er nog placentaweefsel was achtergebleven in de BM, wat was gaan ontsteken, verstenen en groeien.
    Ik kon dus gelijk blijven en onder het mes.

Nadien heb ik nog 4 dagen aan de intraveneuse antibiotica gezeten, omdat mijn witte bloedlichaampjes op waren.

Gelukkig was ik 2 mnd nadien alweer zwanger.

6. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ik ben op 6 oktober voor de eerste keer gecuretteerd en bleef ook maar bloeden alsof het de eerste dag was van een flinke menstruatie. Dat maakte me erg onzeker. Je hebt al het verdriet om de miskraam zelf en daar komt dan de onzekerheid over je lichaam bij.

Net op het moment dat ik terug wilde naar het ziekenhuis (je twijfelt toch) werd ik op een ochtend onder het bloed en de stolsels die helemaal uit mijn onderbroek waren gekomen wakker en moest dezelfde dag (2 weken later) opnieuw gecuretteerd worden.

Tijdens de eerste curettage speelde er nog de emoties rondom het verlies van het vruchtje mee, maar de 2e keer was in dat opzicht anders. Het enige dat ze weghalen is nog een beetje restweefsel, maar gelukkig geen vruchtje. Na de curettage heb ik nog zo'n 3 weken licht gebloed en daarna hield het op.
    Wel had ik nog lange tijd last van hormonen die overhoop lagen, maar ik weet niet of dat aan mijn 2 curettages lag. Ik hoorde dat vrouwen die een natuurlijke miskraam hadden gehad, hier ook last van hadden.

Als jij liever geen curettage wil, dan kun je kijken of het vanzelf loskomt. Maar sta niet raar te kijken als je toch een heftige bloeding krijgt.

Veel succes!

7. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hoi meiden,

Wat ik me eigenlijk afvraag, hebben ze bij jullie gelijk na de curritage geen echo gemaakt ?
    Ik heb op de OK, terwijl ik nog onder narcose was, nog een echo gehad. Zo konden ze zien dat alles weg was....

Groetjes Monique

ps, hoorde dit ook pas bij de controle na 4 weken.

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Monique,

Nee, ik heb pas een echo gehad op de ochtend van mijn heftige bloedverlies en toen is er besloten dat ik dezelfde dag nog gecuretteerd moest worden.

Marla

9. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    De tweede curretage hebben ze met camera en echo uitgevoerd, zodat ze zeker geen fouten meer konden maken.

Met de eerste weet ik het niet meer, omdat ik toen eigenlijk 4 dagen heb liggen creperen van de pijn.

10. Tamara24

Tamara24 Actief lid

15 sep 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    Hallo dames,

iedereen bedankt voor je reactie. ik lees hier dat er meeste van jullie heftig bloedverlies had. dat heb ik dus niet. ik verlies iedere keer maar een beetje bloed. is niet veel maar het is er wel. is dit eigenlijk wel normaal als er wat restweefsel is achtergebleven. ik heb wel wat pijn in mijn onderbuik en in mijn rug en iedere dag wat bloedverlies. nou is mijn vraag moet je veel bloeden dan als er wat achtergebleven is? ik heb ook geen echo gehad meteen na curretage, bij mij zijn ze er ook na 7 weken achtergekomen omdat ik steeds maar een beetje bleef vloeien.

Over nog een keer curretage.. ik ben zo bang dat ze dan weer wat weefsel achterlaten. en er zitten nadelen aan een curretage.. je kan Asherman Syndroom (verklevingen in baarmoeder) krijgen. daar ben ik het meest bang voor. zelfs nu ben ik zo bang dat ik dat al zou kunnen hebben. het weefsel komt er maar niet van zelf uit. het is allemaal zo moeilijk voor me op het moment. ik weet het ff niet meer.

xxx Tamara

11. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    hoi hoi

ik heb afgelopen zaterdag een miskraam gehad en ik heb flink wat bloedverlies gehad...
    nu pas sinds vandaag is het wat minder aan het worden...
    ik heb geen curretage gehad en hoef ook niet op controle te komen...

ikzelf ga als het bloeden helemaal gestopt is weer contact opnemen om te vragen of ze willen kijken of alles weg is..

groetjes danielle

12. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Bij beide curretages had ik niet echt veel bloedverlies.
    De eerste keer was het alsof ik lichtjes ongesteld was en de 2e keer waren het maar een paar druppels.

Deel Deze Pagina