Hallo dames, Even een vraagje aan de dames die reeds een curretage hebben gehad. Ik heb op 13/01 een curretage gehad. De gyn vertelde mij een menstruatie af te wachten en dan konden we weer door met de volgende ronde voor . Nu had ik altijd al heel lange cyclussen en ik verwacht mijn volgende menstruatie ook maar ten vroegste in 4 weken. Maar hebben jullie de hele tijd condooms gebruikt? Wij haten die dingen als de pest...
Ik wordt morgen gecurreteerd en ik heb ook gehoord dat je beter een cyclus kunt afwachten, maar dat is alleen omdat je anders niet weet hoe lang je zwanger bent als het meteen raak is. Persoonlijk denk ik dat we geen condooms gaan gebruiken. Ik houd er ook niet van en ik ben van plan om gewoon voorlopig niet meer te testen. Ik kom er liever een paar weken later achter, dan zit ik weer een paar weken minder in de stress.
k ben zaterdag gecuretteerd en mij is daar verder niks overtelt... alleen dat zolang er bloedverlies is dat niet mag... Wij gaan geen condooms ofzo gebruiken.
Je hoeft volgens mij geen condooms te gebruiken hoor. Je Gyn adviseerd dit vanwege het dunne bm slijmvlies nu. Met een curettage halen ze alles weg namelijk. Dus een vruchtje kan zich nu niet innestelen. Maar kan geen kwaad om zonder bescherming gemeenschap te hebben. Tenzij je nog bloed, dan mag het niet ivm infectie gevaar!
Wij hebben gewoon sex gehad 14dg na de curettage,helaas was mijn ei toen al geweest maar de ronde erna was het weer raak. Sterkte en succes!
Ik had advies om zeker met bloedverlies niet te vrijen ivm infectiegevaar en liefst 2 weken niet omdat je nog nabloeding kan krijgen in die 2 weken (als t bijv op dag 5 stopt). Advies van gyn was ook cyclus afwachten en veilig vrijen omdat slijmvlies weghalen zou kunnen zorgen voor geen goede innesteling als t weer raak zou zijn. Ik heb ovutesten gebruik om te kijken of er ei zou zijn/cyclus weer op gang zou komen. Ongeveer 7 dagen na positieve ovutest waren we de condooms zo beu dat we ze hebben weggekiept. Was toen redelijk zeker van ei gezien slijmverlies ook eerder dat we er vanuit gingen geen risico te lopen. Vond t wel spannend omdat ergens in m'n hoofd bleef zitten dat er geen goede "bodem" zou zijn bij een heel laat ei en toch bevruchting. Dus als je stopt met condooms moet je daar dan voor jezelf wel uit zijn. Ik had 2e snelle miskraam niet kunnen handelen dus hebben toch vrij lang veilig gevreeeen. Maar lees ook dat mensen soms wel gelijk door mogen. Wacht iig ff echt stoppen van bloedverlies af en kijk dan wat goed voelt voor jullie!
Hartelijk dank voor de antwoorden! Ik heb gelukkig niet veel bloedverlies gehad, 6 dagen geleden was alles gestopt, maar had enkel een beetje bruinverlies. Nu ben ik bijna 2,5 week verder na de curretage. Het zal wel goed zijn.