Helaas mag ik mij hier ook melden. Vorige week met 9 weken geen hartactie meer, de week ervoor nog wel. Ben er kapot van !! Inmiddels gecurreteerd de dag erna en het lichaam hersteld niet echt, ik ben er kapot van en kan met mijn gevoel nergens naartoe. Het is de 2e keer dat het niet goed gaat en ik ben bekend met het synmdroom van Asherman. We blijven hoop houden maar de kans is weer afgenomen
Jeetje meid, wat heftig. Zelf heb ik dit 1 keer meegemaakt dus ik weet hoe verdrietig het is. Ik wens jullie heel veel sterkte. En ik hoop echt voor je da thet de volgende keer goed mag gaan😘
Sterkte meid, verschrikkelijk dat je dit nu weer moet meemaken. Hier helaas ook bekend met A. en nu helaas ook in afwachting op weer een curretage Houdt de moed erin hoor! Want ook na deze diagnose is het meestal nog mogelijk.
Dank je dames. Proudmom, wat erg dat jij ook bekend bent met A en dat je een curretage moet ondergaan. Ik ben in 2011 geopereerd aan Asherman en daarna in 2012 een dochter gekregen dus ik weet gelukkig dat het kan. Alleen doet een curretage geen goed aan je baarmoeder. Jij ook heel erg veel sterkte en je mag mij altijd een berichtje doen want hoe erg ook, het is toch fijn vind ik als je lotgenoten hebt die je begrijpen. Ik ben gelijk de dag erna gecurreteerd, ik heb in 2010 een thuiscurretage gehad en dat was de hel, 3 weken later alsnog een curretage en vanuit daar Asherman.
heel erg veel sterkte. ik weet hoe het mentaal kan zijn... hopelijk heb je steun bij je man? zo niet kun je altijd PBen. hier recent ook een ma. ik heb gekozen om het natuurlijk af te laten komen omdat ik zelf in overtuiging leef dat mijn lijf er klaar voor moet zijn om alles te laten gaan. Het is dan ook heel goed gegaan, voor zover je dat kunt zeggen over zoiets. Wel heel veel pijn gehad op de nacht dat de miskraam zelf op gang kwam, maar nu na echo schoon verklaart. Helaas hier geen steun en sta er redelijk alleen voor. Neem je tijd. Mensen gaan zo snel weer over tot het leven van alle dag.. maar het is echt wel een rouwproces! Brand een kaarsje oid... doe waar je je fijn bij voelt.. ik tracht nu mijn focus op weer een nieuw doel te krijgen, wat nog niet erg lukt.. maar het geeft afleiding.
Ik heb gelukkig heel veel steun bij mijn man. Helaas geeft mijn lichaam geen seintje dat het niet goed zit en komt het niet vanzelf af. Mijn omgeving is gelukkig erg begripvol en steunt mij en daar ben ik wel heel blij mee. Ik heb mij nu gestort op mijn opleiding, even mijn gedachten op iets anders. Heel veel sterkte ook.
het kan wel even duren voor het af komt. is wisselend per persoon. Mijn VK zei, zolang je mentaal het aan kunt, kun je afwachten.
Heel veel sterkte. Wij hebben afgelopen vrijdag ook de mededeling MA gekregen. Het vruchtzakje zit er nog.. staat me deze week nog veel te wachten. Ik begrijp nu hoe je je voelt.. en wens je alle kracht! Het vertrouwen houden of herpakken lijkt me onwijs moeilijk.
Dacht ik precies hetzelfde. Maar als het vloeren achter de rug is veranderd er mentaal wel ook weer iets, althans.. bij mij en ik heb goed in de put gezeten....
Wat vreselijk 😔 Heel erg veel sterkte. Hopelijk komt het snel af zodat je verder kunt. Vertrouwen houden en herpakken is moeilijk maar geef het herstel de tijd zowel lichamelijk als emotioneel. Bij mij is de curretage nu 3 weken geleden en het gaat al een heel stuk beter. Vertrouwen in mijn lichaam is nu weg maar ook dat komt wel weer goed.
Waarom gebruik je geen cytocec? Ik ma met 12 weken ervaren en door cytocec was t zo gepiept zonder pijn en veel bloed Ik ben bekend met dun bms en ook zo lastig zwanger worden dat een curettage echt nooit een optie voor me zal zijn. Sterkte meid. Ik na 2 mk een kind gekregen maar nu alweer een MK gehad (bloed nog steeds) wij gaan t traject weer in omdat dit net iets meer houvast geeft. Sterkte xxx
Hier ook een MA na 9,5 week zou morgen 11 weken zijn. Vanochtend cytotec gebruikt en dat begin nu een beetje te werken voor m'n gevoel.
M'n gyn is niet zo van de cytotec.. zijn ervaring is dat er vaak wat blijft zitten en curretage alsnog moet. Heb wel 2 tabl meegekregen die ik 1u voor opname moet inbrengen. Verlies roze/bruin maar dat is al vanaf woensdag. Maandag curretage.. zie er erg tegenop. Voel me minder zwanger.. dat helpt mentaal gezien wel.. Vond het zo gemeen de kwalen maar niet het te verwachten baby'tje. Hopelijk gauw een gezonde zwangerschap. Veel sterkte!
Hier een zeer slechte ervaring met cytotec, is echt traumatisch geweest (5 jaar geleden) Hopelijk valt het mee mocht je het willen gebruiken.
Curettage zou ik dus nooit laten doen ivm de risico's. Deze zijn klein maar als ze jou treffen is een kindje krijgen een ver van je bed show (ik ken een aantal asherman patiënten door mijn mmm en zij zijn jaren bezig geweest.) Dan liever wat pijn of geestelijke onrust. Ik wil meiden hier gewoon op attenderen want artsen doen dit meestal nooit omdat de kans klein is dat je dit krijgt... maar ja de kans op 3 miskramen is ook klein... maar die heb ik ook al gehad... Sterkte en succes
Hier goede ervaring tot op heden met cytotec. Het is me 100% meegevallen. Uiteindelijk is het goed gegaan. Ik kreeg rond half 5 erge krampen en voelde iets ploppen in mn baarmoeder. Toen ging ik staan (lag in bed) en voelde ik het ineens stromen. Mn man geroepen en naar de wc gegaan. Daar begon ik flink te bloeden en verloor ik het vruchtje. Je zag niet echt iets eraan, zit echt ingepakt. Daarna nog veel stolsels en bloed. Nu alsof ik heftig ongesteld ben. Hoewel het wel snel minder is geworden. Ik meld me morgen sowieso ziek ik denk tm woensdag. Ook afhankelijk wat de gynaecoloog zeg wanneer ik terug moet komen op de poli en of ik schoon ben. Geestelijk gaat het ook wel redelijk. We praten veel met vrienden familie en elkaar. Er zoeken afleiding en proberen het op onze manier te verwerken. Sowieso willen we er gelijk weer voor gaan. De wens zit te diep. Het zal tijd nodig hebben maar dat gaat goedkomen.