Hallo meiden, Op 6 en daarna 12 november werd duidelijk gezegd dat onze zwangerschap was met ongeveer 6.5 gestopt met groeien. We hadden toen al onze kaartjes voor onze vakantie en dus besloten om toch te gaan met de hoop dat het zou van zelf uit komen. Na 2.5 weken had ik wat licht krampen en wat bloeding, maar in mijn gevoel was dit niet genoeg. Inderdaad op 12/12 (vorige week) was bij de echo het vruchtje not te zien. De dag daarna (dinsdag) ben ik met cytotec begonnen 2x 's ochtends, 2x 's avonds. Er is niks gebeurd (alleen maar bruin bloed) dus dinsdag ging het door met zo nog een kuur, ook niks gebeurd. Ik heb een aantal keer gebeld en ze zeggen dat het zou nog wat gebeuren, dat ik kan pas morgen (woensdag) langs komen. Ik wou heel graag geen curettage i.v.m. vroeger episoden van verklevingen. Ik heb vandaag een zw test gedaan en die was positief. Mijn vragen: 1) heeft er zin om nog een kuur met cytotec te laten doen als de eerste helemaal niks heeft gedaan? 2) Zijn er nog andere opties voor dat een curettage moet? 3) was was de bloeding die ik had? Waarom na zo een bloeding en na de overleden van het vruchtje kreeg ik nog (bijna een maand later) een positief zwangerschap test? Ik hoor heel graag jullie ervaringen en meningen. Alvast bedankt!
Wat vervelend dat het niet op gang komt zeg!! Ik heb geen direct antwoord op je vragen, maar wel mijn ervaring. Klopt het dat je nu ongeveer 11 weken zwanger zou zijn? Mijn gyn adviseerde mij rond deze termijn om een curretage te doen, omdat de kans op heftige miskraam (extreem bloedverlies en daarom naar het ziekenhuis moeten) zeer groot is. Bij mij is de curettage best meegevallen, ondanks dat mijn cyclus nu nog steeds een pijnhoop is, maar dat heb je wellicht met de cytotec. Bedoel je dat je al eerder een curettage hebt gehad met verklevingen of dat je daarvoor bang bent? Veel sterke iig.
Wat vervelend dat de cytotec niet aanslaat. Ik ken iemand in mijn omgeving die ook niet reageerde op de cytotec, zij moest wel gecurreteerd worden. In jouw geval snap ik heel goed dat je curretage wilt voorkomen. Een week voordat ik zelf aan dd cytotec begon heb ik ook wat bruin bloed verloren. Ik denk dat dit gewoon wat oud bloed was, dit was in mijn geval namelijk geen voorteken van een miskraam. Heb jr al contact gehad met je gyn? Wat zegt deze ervan?
Echt jammer dat cytotec niet heeft geholpen. Misschien kan de kuur nogmaals herhaald worden maar kans is groot dat het toch een curretage wordt. Je test is nog positief omdat vruchtje er nog zit; lichaam denkt dat je nog zwanger ben en hcg blijft in stand. Echt vervelend (en gemeen). Hoe laat kan je vandaag terecht?
Ik heb ook cytotec gehad. Bij de eerste 4 pillen, had ik "iets" verloren, ik dacht het vruchtzakje misschien, en bloed en stolsels. De volgende dag toch de 2e kuur ingebracht. Hiermee bleef het rustig, tot de dag erna,verloor ik weer "iets". Bij de controle echo bleek helaas het vruchtzakje er nog te zitten. Dat had ik echt niet verwacht! Ik zelf zag/zie een curretage ook niet zitten. Ik mocht nog een sessie cytotec proberen, maar ze gaf weinig kans. En idd, de tweede sessie heeft buiten een beetje bloedverlies niet veel gedaan. Er is me toen al meteen gezegd dat er dan een curretage zou gaan volgen. Ik moet straks weer op "controle", maar er zal wel en afspraak voor curretage ingeplant gaan worden. Veel mensen zeggen dat het erg meevalt etc etc. Maar ik vind het toch wel een "dingetje". Succes meis!
Wat naar cupcakefan Ik hoop voor jou heel erg dat de curretage mee gaat vallen. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Bij mij had de cytotec zijn werk pas gedaan na voor de vierde keer de pillen inbrengen. Helaas zit er nog iets kleins van 1 cm. Vanochtend de laatste pillen ingebracht maar tot nu toe nog niet veel resultaat helaas! Sterkte meiden!
Ik wilde ook geen curettage in een soortgelijke situatie, dat voelde als "gewelddadig" en heftig voor mijn lijf en was ook bang voor verklevingen of andere schade. Ikwilde het liefst even aankijken of het vanzelf af zou komen. Ik had om de dag een controle bij de gynaecoloog. (Soort van kijken en afwachten). Daar zagen we duidelijk dat het weefsel wel op weg naar buiten aan het gaan was, het vruchtje kwam steeds lager te liggen. Uiteindelijk heeft de gynaecoliog wat weefsel dat bij de baarmoedermond lag met een "dingetje" heel voorzichtig naar buiten gepulkt, en toen kwam het toch vanzelf op gang. Ik was toen inmiddels 14 weken dus de miskraam was echt wel met behoorlijk bloedverlies gedurende 2 weken, maar na een dag of 4 werd het al wel veel minder. Het was een heel verdrietige en stressvolle periode, maar voelde wel goed dat mijn lijf het zelf heeft opgelost. De "baksteen" maandverbanden waren wel echt shockerend als je normaal gewoon tampons gebruikt tijdens je ongesteldheid.
Ik heb nog geen curretage ingeplant. De arts was heel duidelijk, niets moet. Je bent vrij om zelf te beslissen, als je er tegenopziet. Tegenwoordig weten we sneller dat het mis is gegaan, en hebben mensen geen zin om te wachten ( en dat hoeft hiermee ook niet meer), daarom wordt er voor curretage gekozen. Curretage gaat ook niet altijd in 1 keer "goed" en komt regelmatig voor dat je nog een keer "moet". maar hij verzekerde me dat het een kleine ingreep was. hij zei je hebt altijd een keuze... afwachten, cytotec of curretage. ik had zelf het gevoel dat ik vanaf mijn eerste echo (die niet goed was), als een beetje in de richting van een curretage werdt gestuurd. Ik heb nu weer 4 tabletten gekregen en morgen controle. Het was wel kleiner geworden en wat aan het verschrompelen bij mij. Ik voel mij niet meer zwanger al een paar dagen, en heb er geen "last" van verder. Ik had een beetje het gevoel alsof ik de enige was die mijn lichaam het liever "zelf" laat oplossen voor zover mogenlijk fijn te lezen dat er meer meiden zijn. Het is toch al zo verdrietig dat je zwangerschap niet goed is gegaan, en je dit hele traject ook nog "moet".
Hallo meiden, Bedankt voor alle jullie reacties. Waarom zou het zijn dat bij sommige mensen de tabletten niet werken? Hoe is het bij jullie voorgeschreven? Rond week 6.5-7 was geen hartactie te zien dus rond die tijd was de zw fout, ik ben nu inmiddels 1.5 maand verder, maar de zw groeit niet natuurlijk, telt toch als ik nu 12 wk zw zou zijn? We zijn nog aan het wachten. We willen graag geen curettage want ik ben al 3 keer geopereerd geweest voor Asherman. Ik ben gister (woensdag0 bij de gyn geweest en alles lijkt een beetje "lager" te staat, als het dichterbij de cervix te zijn dus er is misschien nog hoop. Als maandag niks is verandert mag ik nog een kuur met tabletten doorgaan en ja, als dat niet werkt doe ik wel aan de curettage want we zitten nu al bijna 2 manden hiermee bezig. Ik ben ook inmiddels bij een acupuncturist geweest (ik ben open om alles te proberen) van wie ook kruiden heb gekregen en sinds gister is toch wat bloeding (niet heel veel) begonnen. Ik hoop volgende week toch een schone echo te zien.
Jee meid. Wat slopend. Ik ben ondertussen ook al 1,5 maand verder sinds ik weet dat het niet goed. Ik zit nu nog steeds met een klein stukje "iets" wat nog in mijn bm zit. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat de volgende kuur wel bij je zal aanslaan.
Ontzettend veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat het alsnog op de natuurlijke manier mag komen en anders met Cytotec.
Ten eerste wil ik je ontzettend veel sterkte wensen. Zelf heb ik geen ervaring met cytotec maar wel met een curretage. Dit is mij 100% mee gevallen. Totaal niet misselijk geweest geen pijn geen hevige bloedingen. Mocht het bij mij ooit weer voorkomen dat er een MA wordt vastgesteld ga ik ook zeker weer voor een curretage.