Overgeven

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zwangnie, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Lieve meiden,
    Ik heb een paar vraagjes. Waarvan ga je in je zwangerschap overgeven? Alleen van het hormoon HCG? Sommige vrouwen rapporteren dit soms al ver voor hun NOD, maar HCG maak je pas aan na de innesteling. Waarom zijn vrouwen dan soms al misselijk en geven over direct na de bevruchting?

Is het dan ook zo dat als je gaat overgeven van het HCG hormoon, je ook een positieve zwangerschapstest moet hebben?

Ben benieuwd!

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb ooit eens (jaaaaren geleden) een documentaire gezien over dit onderwerp. Het schijnt dat het verschijnsel "zwangerschapsmisselijkheid" alleen op plekken voor komt waar het ook bekend is als zs-verschijnsel. In de bush bush, waar mensen dit niet kende kwam het ook niet voor. Ze hebben een proef gedaan, en de vrouwen dus verteld dat zs- misselijkheid erbij hoorde en in de loop van de tijd kregen de zwangere vrouwen hier last van.

Het principe tussen de oren zitten dus, dit geldt overigens voor gewone zwangerschapsmisselijkheid, niet hg, waarbij je niets meer binnenhoud en je in het zh beland.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik heb eens ergens gelezen dat t vruchtje al hcg aanmaakt zodra t bevrucht is dus voor de innesteling. Dus dan zou iedereen denk ik ook wel heel erg snel positief kunnen testen lijkt mij....hmmmm ik weet t ook niet.

4. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    He bedank, dat is nog eens interessante informatie! Nu jij het zegt staat mij hier ook wel iets van bij...

Sinds ik gestopt ben met de pil, komt het bij mij tegenwoordig voor dat ik een dag vóór mijn menstruatie spontaan begin te braken. Dat gebeurde dus gisteravond ook, echter moet ik officieel pas over 4/5 dagen menstrueren. Ik vond daar later iets over op het internet en dat komt weer door prostagandine (oid weet nu ff niet meer hoe ik dat precies moet schrijven).

In ieder geval bedankt voor je reactie!

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Of bedoel je t progesteron?
    T kunnen mss ook de zenuwen zijn.
    Ik had dat laatst ook, was bijna overtijd en maakte me al helemaal gek, misselijk dat ik was niet normaal. Maar helaas was mijn cyclus langer.

6. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi Beepje,
    Das lang geleden :) Eigenlijk ben ik minder met zwanger worden bezig of beter gezegd; de druk is van de ketel. Het is hartstikke welkom, maar als het nog even duurt dan is dat maar zo....
    Na mijn BBZ gieren de hormonen door mijn lijf! Zwangerschapshormonen zijn uiteraard allang verdwenen, maar dat mijn cyclus een opdonder hebben gehad, dat is zeker!
    Alles wat ik nu voel en ervaar is een veelvoud van wat ik voorheen van mijn cyclus voelde.
    Braken heb ik vaker gedaan voor mijn menstruatie, maar ook vlak voor ik positief teste. Echter was ik toen al 2 weken zwanger, maar door de BBZ maak je minder HCG aan.

Nu ben ik niet zwanger, maar wel een hormonenbom. Die hormonen brengen mij nog wel eens in de war.

Het ging niet om progesteron, maar zoiets als proglandistine oid.

Hoe gaat het nu met jou?

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ha zwangie,

Als ik dat google kent ie t niet.
    Ik zou t niet weten.

Hier ook alles goed, naja goed...nog steeds niet zwanger helaas.
    Mijn clomid is verhoogd en heb laatst een hsg gehad. Daarna hebben ze per toeval drie follikels gezien en er zijn er twee van doorgegroeit deze ronde. Echter denk niet dat t raak is want vermoed dat we te vroeg hebbeb geklust. Ik begin me langzaam wel zorgen te maken hoor, of t uberhaupt allemaal wel gaat lukken. Voor de eisprong ben ik altijd superpositief en ga ik er helemaal voor, maar erna zie ik t weer helemaal niet meer zitten.

Hoe gaat t verder met jou? Ben je de schrik nu een beetje te boven?
    Wat fijn dat de druk van de ketel is. Kan me voorstellen dat t wel een klap geweest is. Helaas zijn ze nog niet zover om bij een bbz ook de eileider te redden, of kunnen ze dat wel?

Klopt het dat jij ook in de dertig bent?
    Ik dacht namelijk dat je ook meekletste met ons clubje boven de dertig.

8. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi Beepje,

Ja het kan best zo zijn dat ik daar mee babbelde.Ik ben daar mee gestopt denk ik, omdat ik wat meer afstand probeer te nemen van het obsessief zwanger willen worden. Die BBZ heeft daar een duidelijke rol in gehad. Het is mij duidelijk dat er niets valt te plannen en ik hier ook geen controle op kan uitoefenen. Hoe zwanger ik mij ook kan voelen, het hoeft niets te zeggen.
    Wat jij zegt herken ik hoor, de luchtigheid voor je eisprong en de stress daarna. Het is bij mij ook niet weg, maar ik heb er wat meer vrede mee.

Heb jij niet ontzettende last van die Clomid? Hadden zij bij jiu nou PCOS vastgesteld?
    Het zijn overigens prostaglandinen waar ik denk ik voor mijn cyclus last van heb.Ben flink aan het braken, heb hoofdpijn en last van puistjes. Dat heb ik eigenlijk altijd sinds ik ben gestopt met de pil, maar het is nu erg heftig! Samen met mijn foon, kersenpittenkussen en mijn knuf mijn bedje ingedoken... Hopelijk morgen de rode duivels en dan beginnen wij gewoon weer van vooraf aan.

9. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik was misselijk voordat de test positief aangaf.
    Wat ik begreep is dat je misselijk bent van het hcg.
    Het vruchtje maakt het al aan rond de innesteling, maar testen geven pas positief aan vanaf een bepaalde hoeveelheid hcg. Volgens mij kan je op sommige testen terug vinden hoe hoog de hcg moet zijn.
    Je hebt dan wel hcg, maar niet genoeg voor een positieve test.

Proteglandine zit toch in sperma? Volgens mij helpt dat ook je bmm week te maken rondom de bevalling.

Sorry, maar ik geloof echt niet dat mensen het spugen 'verzonnen' is. Ik heb vaker gehoopt dat ik zwanger was, maar nooit eerder hoeven spugen hoor

10. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi liefsvanmama,

Hoe het precies zit met HCG en braken weet ik ook niet, vandaar mijn vraag. Mijn gyn had aangegeven dat je pas na de innesteling HCG aan maakt.
    Bij de zwangerschap van mijn BBZ heb ik eerst 1 week negatief getest na mijn NOD. Hoewel ik ervan overtuigd was dat ik toen NIET zwanger was, bleek dit na een aaval van braken wel degelijk het geval. Het overgeven vond ik vreemd en teste opnieuw. Toen bleek ik zwanger...Helaas liep dit niet goed af.

11. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik begreep rondom. Dit kan je volgens mij wel opzoeken hoor.

Wat verdrietig van je bbz.

12. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Liefste mama dan ben ik wrs een uitzondering hoor! Ben ook een apart geval ;) Ik word altijd heel erg misselijk van t progesteron en een week voor de eisprong daalt dit weer en ben ik spontaan van de ene op de andere dag niet meer misselijk. De dag daarvoor zit t voor mijn gevoel dan ook echt tegen mijn max aan wat ik kan hebben. Ik weet dan ook altijd al dat de poging mislukt is aangezien hcg dezelfde werking heeft als progesteron en dit hormoon het dan overneemt. Ik ga er dan ook vanuit dat ik dan misselijk blijf en t verergerd, ik hoop echter dat ik ongelijk heb. Maar in de week voor mijn ongi kan ik mezelf toch nog helemaal gek maken en dan word ik vanzelf weer misselijk omdat ik het gewoon heel graag wil. Dat zit echt tussen mijn oren.

Zwangie: de bijwerkingen van de clomid vallen me deze ronde heel erg tegen. Ik kan gewoon niet naar de wc, ongeacht hoeveel roosvicee laxo ik ook drink. Het doet gewoon erg pijn. Gelukkig gaat de dosis door overstimulatie toch weer omlaag geschroefd worden de volgende keer. Hopelijk heb ik dan minder last ervan. Verder voel ik mijn eierstokken wel werken ja en moet ik wat vaker plassen, maar das alles eigenlijk.

Deel Deze Pagina