Hallo lieve vk, Gisterenavond kreeg ik een aanval van duizeligheid, zomaar uit het niets. Heb ook erg slecht geslapen, want rond een uur of 4 kreeg ik ook een aanval (lees: terwijl ik in slaap was), alles draaide en had het gevoel dat ik stikte en moest echt adem happen. Sindsdien heb ik een snelle hartslag en bonkende hoofdpijn. Nu een paar uur later en wat lichte onrustige slaap verder voel ik me ook belabberd en heb vreselijke hoofdpijn. Duizeligheid is nog steeds niet weg, kan er nu amper van lopen. Wat raadt u mij aan, want hier heb ik nog nooit eerder last van gehad. Ps: slik zelf al ijzer tabletten ferrofumaraat. M'n ijzergehalte was 5.1. Slik ze nu al 4 weken. En de vk heeft me daarnaast ook extra vitamine D en calcium voorgeschreven. Groetjes wolkjuh
Hoi Wolkjuh, dat is vervelend zeg en lastig bovendien. Het is waarschijnlijk tgv het slapper worden van je vaten en bloeddrukdips wat allemaal normaal is in de zwangerschap, maar wel vervelend is. JE kunt niet veel meer doen dan zorgen dat je veel dirnkt (ruim 2liter per dag) en gedurende de hele dag kleine beetjes eet. Dus niet 3 grote maaltijden. De hoofpdijn is er niet echt bij te verklaren en rust houdt je al op tijd zo te lezen. Ik heb dus niet echt extra tips, je moet zorgen dat je niet flauwvalt, maar al op een stoel zit bv en als het met je werk even niet gaat, vragen of je misschien iets eerder naar huis kunt en iets later kunt beginnen om net even beter aan jezelf te kunnen denken. Groetjes Brigitte