Mijn peuter van 2 jaar en 2 maanden werd ineens ziek... Spugen en koorts! Dit begon woensdag op donderdagnacht... Nou waren we ergens op een feestje geweest en heeft hij aardig wat poffertjes op daar, dus dacht in eerste instantie aan teveel gesnoept en daarom niet lekker... Ging toen klagen over buikpijn en heeft nog 1x echt gespuugd en se keer erna gespuugd maar weer ingeslikt zeg maar... Koorts leek wat af te nemen en s middags alleen wat verhoging Nu kreeg hij eind van de middag ineens weer hoge koorts en ging "kreunen" zat met z'n handen onder z'n oren ter hoogte van z'n kaak... Dus heb een paracetamol gegeven en hij klaarde er gelijk van op! Eten wil hij nog steeds niet echt, maar drinken doet hij wel redelijk (nog steeds aan de weinige kant, dus geef m ors in z'n limonade) ik heb de huisarts gebeld om advies te vragen en de assistente zei dat ze van doorkomende kiezen best ziek kunnen zijn! Ik m maar om de 8 uur een zetpil moet geven en zoveel mogelijk moet laten drinken.... Kon nog speciale gel oid voor z'n kiezen proberen, maar paar dagen koorts was niet erg.... Maar ik vind 39,5 voor doorkomende kiezen best hoog! En vraag me nu dus af of hij echt ziek is van de kiezen of dat het toch wat anders is... Of klinkt het bekend? Het gaat hier om de laatste kiezen die tussen 2-3 jaar doorkomen! (hij klaagt ook over buikpijn... Maar lees op internet dat die kleintjes al heel snel buikpijn aangeven terwijl ze ergens anders pijn zouden hebben)
tja het is moeilijk te zeggen. Er heerst ook wel een buikgriepje (tenminste hier in de omgeving) Het kan zijn dat hij zo ziek is van doorkomende kiezen. Mijn jongste dochter krijgt ook altijd veel hogere koorts (39+) bij vanalles dan de oudste. 't is maar net hoe het lichaam daar op reageert. Kun je in zijn mond de kiezen zien? Soms zit er een grote blauw/rode blaar op. Daar kan hij flink last van hebben. Ik zou in ieder geval even een paar dagen afwachten.
Hier bij de laatste hoektand zelfs boven de 40 graden en de kiezen ook allemaal ruim 39 graden, dacht eerst ook dat t daar niet van kon zijn maar zou wel heel toevallig zijn als ze 5x ziek is geweest precies tegelijk met t doorkomen van kiezen/ hoektanden. k bereid me dus maar voor op nog meer, meestal wel met 2/3 dagen weer over
Gister avond toch even naar de huisartsenpost geweest! En ja hoor.... Een oorontsteking! Moet t nog wel aan kijken en oplossen met paracetamol tm maandag... Maar ben allang blij dat ik nu weet dat t dus niet alleen z'n kies is!
Goed dat je er naar hebt laten kijken! Oorontsteking kan idd ook doortrekken naar de kaak. Hopelijk is hij snel opgeknapt.