Frieda, Ik zat het ook te denken. Je kids zijn echt bij je gekomen met een hele duidelijke boodschap. Mooi! Even over het stukje van Rozemarijke. Mensen zetten mensen met paranormale gaven vaak op een voetstuk. In feite is haar werk niet meer dan haar kwaliteiten benutten. Zij hoeft daarom niet gezien te worden als een bijzonder iemand. Ze geeft gewoon dezelfde adviezen als iemand van het CB maar baseert dat op andere bronnen. En wanneer je op een bepaalde manier baanbrekend bent, is het zo dat met name sceptici ontzettend veel van je vragen. Je mag in je bevindingen geen enkele fout hebben zitten anders ben je gezakt voor de test en wordt je niet geloofd. Eigenlijk is dat best oneerlijk, vind je niet? Ook ik ben HSP. En ik ben werkzaam in de verstandelijk gehandicapte zorg. Een enkele keer voel ik dingen aan, gevoelens, een aanwezigheid en heb ik voorspellende dromen. Maar ik zie dat niet als bijzonder maar als een geschenk en een verantwoordelijkheid. Want wie grote wijsheid en kracht heeft krijgt daar gratis en voor niets een grote verantwoordelijkheid bij. Mijn clienten zijn allen zeer intuitief. Van hen heb ik gemerkt dat sensitiviteit niets van doen heeft met IQ en dat IQ ook niet alles is in deze wereld. Hun intelligentie zit op een heel ander niveau en ik hoop dat de mensen met een hoog IQ zich binnenkort zullen openen voor de mooie boodschappen van deze mensen. Want in mijn visie kunnen wij veel van hen leren. En zo ook van onze kinderen, zoals Frieda dat nu leert. Wanneer je denkt dat iemand gebruik maakt van kwetsbaarheid van een ander moet je eens diep in jezelf kijken. Want diep van binnen zit angst jegens jezelf en de buitenwereld. Helemaal open staan voor wat je toekomt lukt op die manier niet. En dat is ook heel moeilijk hoor. Ik wantrouw zelf ook nog met regelmaat. Maar in deze babyfluisteraar niet. Het is makkelijk om de verantwoordelijkheid bij de ander te leggen. Maar onthoudt wel dat iemand bedriegt, maar iemand zich ook LAAT bedriegen. Ik bedoel te zeggen dat wij mensen dingen vaak van maar 1 kant bekijken. En tenslotte sluit ik me bij Frieda aan. Wie luistert naar zijn intuïtie zal snel genoeg weten dat een dergelijk persoon niet te vertrouwen is. Dan weer je dat uit je leven. Het maakt je dan alleen maar ziek om daar in, in dat onrecht, te investeren. "Ik ben er iig door schade en schande ook wel achter dat je gewoon naar je moederlijke intuitie moet luisteren!!! Niks je onzeker voelen en je vooral niks aan laten praten door je omgeving, maar doen waarvan je diep van binnen weet dat het nodig is voor je kleintje!" Go Rozemarijke!