Wanneer de baby voelen bewegen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Michelle89, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Heey heey ,
    Ik dacht dat ik straks mijn babytje voelde bewegen, t voelde of er iets kriebelde. Het zal wel iets anders zijn geweest, want 14 weken is toch nog te vroeg om dat te kunnen voelen?
    Wanneer voelden jullie je babytje voor het eerst?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier af en toe wat twijfelsachtigs gevoeld. Met 18+3 voelde ik de kleine echt schopjes geven. Sindsdien ook elke dag.

3. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik voelde t met 15 weken al..
    mijn placenta ligt sowiezo aan de achterkant waardoor alles al aan de voorkant zit.. je kan t nu zelfs al hardstikke goed zien, zelfs door me kleding heen..

4. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik voel nog niets... maar het is ook mijn eerste dan. Volgens de boeken zou men rond de 19e week het kindje kunnen voelen, de eerste dan. Bij de tweede schijnbaar rond 16 a 17 weken. Of eerder, want ik lees het zo vaak hier op het forum.

Hoe weet je waar je placenta zich bevindt? Lijkt mij alleen met een echo zichtbaar toch? Bij de 12-weken echo heb ik daarover niks vernomen namelijk.

5. de eerste met een week of 20 & de tweede met een week of 14

6. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ja op de echo kwamen ze erachter dat de placenta achterin lag inderdaad

7. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    dit is mijn 3de en die voelde ik ook al met 14 weken maar met je eerste kan het wat langer duren

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik begon met 15 weken al wat kriebeltjes te voelen. En sinds een week of 18 voel ik duidelijk plopjes. Eerst leek het op beweging van mn darmen. Dit gevoel heb ik nog steeds, maar dan wat heftiger.

Scheen wel een uitzondering te zijn, omdat mijn placenta aan de voorkant ligt.

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik voelde hem met 16 weken en 2 dagen echte schopjes geven en heb hem sindsdien elke dag gevoeld. De dagen vlak ervoor had ik het idee dat er iets borrelde. De verloskundige zei dat dit erg vroeg was, maar het was nou eenmaal zo.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik voel de baby vanaf 14 weken. Wat gefriemel en heel soms een schopje. Maar ik voelde haar ook vaak een dag niet.
    Met ruim 16 weken voelde ik haar voor het eerst aan de buitenkant schoppen en daarna steeds meer, sinds een paar dagen echt een paar keer paar dag een paar schopjes achter elkaar. Als ik in bed lig 's avonds voel ik het heel goed, mijn vriend kan het dan ook voelen. Ik vind het heel bijzonder zo vroeg.

Mijn placenta ligt nu aan de achterkant (pretecho gehad een week geleden), bij Eva lag die voor. Ik voelde Eva met 19 weken voor het eerste, wel meteen schopjes en ik voelde haar ook elke dag. Mijn vriend kon het toen met 20 weken voelen. Verder voelde ik Eva verder heel goed, maar ze was ook erg druk en sterk. Maar ik merk nu dus al wel dat ik het eerder voel doordat de placenta aan de achterkant ligt. Ben benieuwd of dit kindje net zo druk en sterk is als Eva en ik het misschien dus nóg beter voel dan bij Eva.

11. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Als ik 's avonds in bed op mijn buik ga liggen, voel ik heel veel onrust in mijn buik. Het zijn niet mijn darmen, dat voel ik wel, maar het voelt ook niet als plopjes of belletjes ofzo. Hopelijk is het een voorteken en mag het echte gevoel snel komen. :)

12. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Dit is mijn 4de zwangerschap en ik voelde beweging vanaf 14 weken :)

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Vanaf dat ik zo'n 20 wkn zwanger was, toen voelde ik lichte bewegingen en soort van kriebels en bubbel gevoel in mijn onderbuik.

14. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    ik voel sinds een paar dagen wat gekriebel en kleine bewegingen in me buik...

15. Sjeetje

Sjeetje Lid

10 feb 2009
    87
    0
    0
    Verkoopster
    hey,

Zoals ze al zeggen ligt het ook een beetje aan de ligging van de placenta. Bij mij was het voor de eerste keer rond de 15 weken zo wat plopjes en gerommel precies alsof het uw darmen zijn.
    In de 16de week werd het heel duidelijk en nu geniet ik er vollebak van.
    Gewoon een unieke ervaring:)

16. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    HI
    ik voel dit beebje vanaf 16 weken elke dag. Met de dag lijkt het gevoel sterker te worden, zo dus ook de baby!
    Wat een gaaf gevoel hè!!
    Met Britt iets later ik gellof vanaf week 18 elke dag, maar toen lag de placenta voor en nu dus achter, waardoor ik eerder leven voel!!!:)
    geniet er maar van, voor je het weet heb je je kleine in je handen en krijg je dat gevoel misschien wel nooit meer...weet nameijk niet de hoeveelste baby dit voor je is en wat er voor je is weggelegd..
    Ik geniet met volle teugen aangezien dit naleijk bij ons wel een s de laatste keer kan zijn!

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Als het je eerste kindje is dan is het wel erg vroeg ja, maar als het niet je eerste is dan kan het wel.

Ik ben zwanger van de eerste, placenta ligt achter en ik voelde de kleine voor het eerst met 17 weken en 3 dagen. Voelde als luchtbelletjes in mn onderbuik.

18. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

ik voelde mijn kleintje met 19 weken. het is wel een erg apart gevoel. nu voel ik mijn kindje duidelijk schoppen en ook elke dag.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij 16 weken plopjes, bij 17 voelde het echt als beweginkjes, en nu schudt mijn buik er af en toe van hahaha. :D Tis een bewegelijke frummel. Ik heb wel een voorliggende placenta, maar dat heeft het gevoel niet tegengehouden dus.

20. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    16 weken, aan de buitenkant 18 weken. Als je nu even naar mijn buik staart, zie je het zelfs bewegen!

Deel Deze Pagina